رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640709

تاثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی دانش آموزان!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه عواملی باعث موفقیت دانش‌آموزان در آزمون‌های ورودی مدارس برتر از جمله تیزهوشان می‌شود؟!

چه چیزی باعث می‌شود تا برخی از دانش آموزان پذیرفته شوند و برخی دیگر قبول نشوند؟! امروز در این مطلب قصد داریم در رابطه با آزمون ورودی مدارس برتر به ویژه تیزهوشان با شما صحبت کنیم و تاثیر کلاس‌ آمادگی تیزهوشان در قبولی دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهیم. اگر شما هم داوطلب شرکت در آزمون ورودی مدارس برتر هستید، مطالعه این مطلب می‌تواند راه قبولی شما را هموارتر کند؛ تا انتها همراه ما باشید.

تاثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی دانش آموزان!

سطح بندی مدارس سطح کشور!

در ایران، مدارس بر اساس نوع مدیریت، کادر آموزشی و سطح آموزشی که ارائه می‌دهند، سطح‌بندی می‌شوند. در این سطح‌بندی، مدارس تیزهوشان به عنوان بهترین مدارس کشور در رتبه اول قرار دارند. این مدارس با دارا بودن کادری مجرب و دانش‌آموزانی که از طریق آزمون‌های سخت‌گیرانه انتخاب می‌شوند، بیش از 70% رتبه‌های برتر کنکور را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین، حضور در این مدارس یک فرصت بزرگ برای دانش‌آموزانی است که به دنبال موفقیت‌های علمی برجسته هستند.

در رتبه بعدی، مدارس غیرانتفاعی برتر قرار دارند. این مدارس نیز با آزمون ورودی و شرط معدل، دانش‌آموزان برتر را جذب می‌کنند، اما تفاوت اساسی آن‌ها با مدارس تیزهوشان در شهریه بالا است. به طوری که هزینه یک سال تحصیل در این مدارس، معادل هزینه 4 سال تحصیل در مدارس تیزهوشان است!

مدارس نمونه دولتی نیز در رده‌های بعدی سطح‌بندی مدارس قرار می‌گیرند. این مدارس با داشتن آزمون ورودی، سطح خوبی از آموزش را ارائه می‌دهند و دانش‌آموزانی با استعدادهای نسبی را جذب می‌کنند. هرچند سطح آموزشی آن‌ها به پای مدارس تیزهوشان نمی‌رسد، اما همچنان به عنوان یکی از گزینه‌های مطلوب برای خانواده‌هایی که به دنبال آموزش باکیفیت هستند، مطرح هستند.

در انتهای این سطح‌بندی، مدارس دولتی قرار دارند که متاسفانه در سال‌های اخیر افت چشمگیری داشته‌اند. بر اساس آمار، تنها 7% از رتبه‌های برتر کنکور 1403 از مدارس دولتی بوده‌اند. اگر سیستم آموزش و پرورش برای بهبود کیفیت این مدارس چاره‌ای نیندیشد، شکاف میان مدارس دولتی و مدارس برتر همچنان عمیق‌تر خواهد شد.

مزایای تحصیل در مدارس برتر چیست؟

  • کیفیت بالای آموزشی با حضور معلمان مجرب
  • دسترسی به منابع و امکانات آموزشی پیشرفته
  • برنامه‌های آموزشی تخصصی و منحصر به فرد
  • آماده‌سازی بهتر برای آزمون‌های ورودی دانشگاه
  • محیط رقابتی و انگیزشی برای دانش‌آموزان
  • ارتباط با دانش‌آموزان با استعداد و پرتلاش
  • امکان شرکت در مسابقات و المپیادهای علمی
  • پشتیبانی تحصیلی و مشاوره حرفه‌ای برای دانش‌آموزان
  • تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی در کنار آموزش درسی
  • آمار بالای قبولی در کنکور و دانشگاه‌های برتر
  • و...

از چه مقطعی می‌توان وارد مدارس برتر شد؟

برای ورود به مدارس برتر مانند تیزهوشان، دو مقطع اصلی وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند با شرکت در آزمون‌های ورودی این مدارس پذیرش بگیرند. اولین مقطع، ششم به هفتم است؛ یعنی پایان دوره ابتدایی. دومین مقطع نیز نهم به دهم، یعنی پایان دوره متوسطه اول است. در هر دو مقطع، تنها پذیرفته‌شدگان آزمون امکان ثبت‌نام و ادامه تحصیل در این مدارس برتر را خواهند داشت.

سرفصل‌های آزمون ورودی مدارس برتر چیست؟

معمولا سطح آزمون ورودی مدارس، بالاتر از کتاب و جزوه تدریس شده در مدارس است و از نکات و سرفصل‌های پیشرفته سوال طرح می‌شود که خارج از کتاب است! برای اطلاع دقیق از سرفصل‌ها و مباحث هر آزمون، می‌بایست از پایگاه اطلاع رسانی مدرسه مورد نظر خود پیگیری کنید. برای مثال سرفصل‌های آزمون تیزهوشان در مقطع ششم به هفتم تنها شامل سوالات هوش و استعداد تحلیلی است که در قالب 2 دفترچه مطرح می‌شوند؛ دفترچه اول دارای 60 سوال و 75 دقیقه و دفترچه دوم دارای 60 سوال و 25 دقیقه زمان برای پاسخگویی است. بدون شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان ششم به هفتم، قبولی در این آزمون کار بسیار دشوار و شاید غیرممکنی است!

سرفصل‌های آزمون ورودی مدارس برتر - تاثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی دانش آموزان!

آزمون تیزهوشان در مقطع نهم به دهم از امسال با تغییراتی همراه شد که دلیل آن ادغام آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی است. این آزمون نیز دارای دو دفترچه است اما با این تفاوت که دفترچه اول شامل 75 سوال استعداد تحصیلی است که از دروس علوم، ریاضی، ادبیات، عربی، مطالعات اجتماعی و قرآن و معارف اسلامی مطرح می‌شود و 75 دقیقه زمان برای پاسخگویی به این سوالات دارید. دفترچه دوم نیز شامل 50 سوال هوش و استعداد تحلیلی است که 50 دقیقه زمان برای پاسخ به آن دارید. برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در آزمون تیزهوشان ورودی دهم، شرکت در کلاس تیزهوشان نهم به دهم یکی از بهترین راهکارها خواهد بود.

تاثیر شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان چقدر است؟

با توجه به سخت‌تر و مفهومی‌تر شدن سوالات آزمون تیزهوشان هر سال، تکیه صرف بر کتاب‌ها و جزوات مدرسه شانس قبولی را به شدت کاهش می‌دهد. شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان که توسط مجموعه‌های معتبر برگزار می‌شود، بهترین راهکار برای آمادگی کامل است. در این کلاس‌ها، تمامی مباحث و نکات ضروری که برای قبولی در آزمون نیاز دارید، به صورت دقیق و تخصصی آموزش داده می‌شود. این کلاس‌ها تاثیر چشمگیری در موفقیت دانش‌آموزان دارند و هر ساله تعداد زیادی از قبولی‌ها از طریق این دوره‌ها به دست می‌آید.

بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران کجاست؟

بهترین آموزشگاه تیزهوشان در ایران کجاست؟ - تاثیر کلاس‌های تیزهوشان در قبولی دانش آموزان!

مجموعه‌های مختلفی با نام‌های متفاوت در سطح کشور وجود دارند که شاید همگی آن‌ها مدعی بهترین بودن هستن اما در صورتی که شما یک مجموعه با کیفیت و خوب را انتخاب نکنید، هزینه، وقت و تلاش‌تان هدر خواهد شد. مهم‌ترین معیارهایی که هنگام ثبت نام در آموزشگاه‌های تیزهوشان باید در نظر داشته باشید، مواردی همچون آمار قبولی، کیفیت اساتید و مدرسین، استفاده و یا عدم استفاده از مشاورین و پشتیبانان تحصیلی، برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون‌های شبیه ساز، نظرات دانش آموزان سال‌های قبل و... است. با در نظر گرفتن این موارد گزینه‌های شما محدود می‌شود و می‌توانید انتخاب آسان‌تری داشته باشید.

آشنایی با تخصصی‌ترین موسسه تیزهوشان ایران!

موسسه فرهنگی آموزشی موفقیت، واقع در خیابان نگارستان ششم در محله پاسداران تهران، به عنوان تخصصی‌ترین موسسه تیزهوشان ایران شناخته می‌شود. این موسسه با استفاده از اساتید درجه یک و با تجربه در زمینه آزمون‌های ورودی و برگزاری تنها کلاس‌های آمادگی آزمون تیزهوشان، توانسته است بالاترین آمار قبولی در این آزمون را ثبت کند. تمرکز ویژه این موسسه بر آمادگی دانش‌آموزان برای ورود به مدارس برتر، آن را به یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در کشور تبدیل کرده است.

موسسه موفقیت در چهار مقطع چهارم، پنجم، ششم و نهم کلاس برگزار می‌کند که همگی در جهت آمادگی آزمون ورودی مدارس خاص از جمله تیزهوشان هستند؛ شما با ثبت نام در کلاس‌های موسسه موفقیت از خدمات مختلفی از جمله آزمون شبیه ساز به همراه کارنامه و ویدئو تحلیل، مشاور و پشتیبانان دلسوز و پیگیر، جلسات مشاوره خانوادگی، کلاس رفع اشکال، جزوه جامع تیزهوشان و... بهره مند خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت موسسه موفقیت به نشانی AMOOZESHCENTER.COM مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن‌های 22891840-021 | 26720856-021 | 26720859-021 | 22871496-021 | 22878413-021 تماس بگیرید.

از موفقیت تا تیزهوشان راهی نیست!

سخن پایانی

در این مطلب به بررسی آزمون ورودی مدارس برتر و اهمیت حضور در این مدارس پرداختیم و تاثیر شرکت در کلاس‌های آمادگی تیزهوشان را با هم بررسی کردیم؛ امیدواریم این مطلب مورد توجه‌تان قرار گرفته باشد و نکات ارزشمندی را آموخته باشید. لطفا نظرات ارزشمند خود را در بخش نظرات کاربران، با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها