رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640718

شکست تراکتور مقابل ذوب آهن؛ پایان نوار پیروزی‌ها

ساعت 24- تراکتور که در سه هفته ابتدایی لیگ برتر نمایش درخشانی داشت و با کسب هفت امتیاز صدرنشین بود، در هفته چهارم مقابل ذوب آهن شکست خورد تا نوار پیروزی‌هایش قطع شود.

تراکتور بعد از کسب هفت امتیاز در سه هفته نخست، مقابل ذوب‌آهن شکست خورد تا همچنان در لیگ بیست‌وچهارم برد خانگی نداشته باشد.

هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با سه بازی آغاز شد که در یکی از مهم‌ترین دیدارها، تراکتور در خانه برابر ذوب‌آهن تن به شکست یک بر صفر داد تا اولین باختش در لیگ بیست‌وچهارم به‌ثبت برسد. تیم تحت هدایت دراگان اسکوچیچ نتوانست به مسیر ایده‌آل خود ادامه دهد و به دومین پیروزی متوالی دست پیدا کند.

اولین بازی بدون گل زده تراکتور در 3 بازی نخست 7 گل به‌ثمر رسانده بود و بهترین خط حمله را در اختیار داشت. آن‌ها در جدال با مس، پرسپولیس و هوادار، موقعیت‌های فراوانی خلق کردند و می‌توانستند در جدال حساس با سرخ‌پوشان تهرانی هم به برتری پرگلی دست پیدا کنند ولی این اتفاق رخ نداد. شاگردان اسکوچیچ اما در رویارویی با ذوب‌آهن به درب بسته خوردند و در خلق فرصت مسلم گل‌زنی ناکام بودند و برابر دفاع همه‌جانبه میهمان، بیش‌تر به شوت از راه دور پناه بردند که آن هم گره‌گشا نبود.  

نخستین نمایش ضعیف شاگردان اسکوچیچ نکته جالب‌توجه درباره تراکتور در لیگ بیست‌وچهارم، فرم بازی این تیم بود. آن‌ها خلاف دیگر تیم‌های حاضر در لیگ بیست‌وچهارم و خصوصا سه مدعی بزرگ یعنی استقلال، سپاهان و پرسپولیس عملکرد تماشاگرپسندانه و خوبی داشتند و نوع بازی‌شان بسیار امیدوارکننده بود ولی جدال با ذوب‌آهن برای پرشورها چندان باب میل پیش نرفت. گاندوها به خوبی ستاره‌های تراکتور را مهار کردند و از معدود اشتباهات آن‌ها به بهترین شکل بهره بردند و با 3 امتیاز ارزشمند به خانه بازگشتند. شاید تعطیلات فیفادی، بیش‌ترین ضربه را به اسکوچیچ و تیمش زد. آن‌ها از هماهنگی لازم به دور بودند و بازیکنانی چون شجاع خلیل‌زاده و مهدی ترابی نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. از طرفی مهره‌هایی چون ریکاردو آلوز و امیرحسین حسین‌زاده هم مسیر صعودی‌شان را ادامه ندادند. حسین‌زاده پس از شروعی رویایی، در این مسابقه به طرز عجیب و ناشیانه‌ای اخراج شد تا کار برای بازگشت میزبان دشوارتر شود.

آن‌ها در خانه نمی‌برند نکته عجیب درباره تراکتورِ این فصل، عملکرد این تیم در داخل و بیرون از خانه بوده است. تبریزی‌ها هر 2 مسابقه خود در قامت میهمان را با برد پشت سر گذاشته‌ و 6 گل زده و صفر گل دریافتی داشته‌اند. روی دیگر سکه اما مربوط به مسابقاتی است که در ورزشگاه یادگار به انجام رسیده است. تیم تبریزی از 2 بازی به انجام رسیده در خانه فقط یک امتیاز دشت کرده و هیچ کلین‌شیتی نداشته است. باید دید علت رقم خوردن این اعداد و ارقام، اتفاقی است و به زودی حل می‌شود یا دلیل محکمی پشت آن قرار دارد. نباید فراموش کنیم در صورت گل شدن موقعیت‌های پرتعداد تراکتور مقابل پرسپولیس، دیگر خبری از طلسم مذکور نبود.

یک شکست به موقع پیروزی مقابل ذوب‌آهن می‌توانست جایگاه تراکتور در رده دوم را تضمین کند و آن‌ها را بعد از سپاهان به دومین تیم این فصل با امتیازات دورقمی تبدیل کند اما این مهم به وقوع نپیوست. با این حال باید این شکست را با نگاهی دیگر تماشا کرد. تیم اسکوچیچ خیلی زود اولین سیلی را خورد تا متوجه شود باید در هر بازی با تمرکز 100درصدی وارد زمین شود. نکته مثبت ماجرا آن‌جاست که باخت مدنظر مقابل رقیب مستقیم حادث نشد و در زمان خوبی رخ داد. آن‌ها می‌توانند در ادامه مسیر، جبران مافات کنند و فاصله ایجاد شده با صدر را از بین ببرند.  

فوتبال 360

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها