رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640849

نمودار قیمت نبشی و ناودانی 1403

برای پیش‌بینی قیمت نبشی و ناودانی معمولا از دو روش فاندامنتال و تکنیکال استفاده می‌کنند.

روش فاندامنتال مربوط به تحلیل عوامل موثر بر قیمت نبشی و ناودانی است و روش تکنیال به تحلیل نمودار نبشی و ناودانی مربوط می‌شود. نمودار قیمت مقاطع فولادی براساس عملکرد گذشته آن محصول عمل می‌کند که براساس آن می‌توان روند قیمت را در آینده تا حدود زیادی تحلیل کرد. در این مقاله به بررسی نمودار قیمت نبشی و ناودانی می پردازیم. بررسی نمودار قیمتی نبشی می‌تواند چشم‌انداز روشن‌تری از آینده نرخ نبشی و ناودانی در اختیار فعالان بازار آهن قرار دهد. تمامی قیمت‌های ارائه شده با احتساب 10 درصد مالیات بر ارزش افزوده است.

نمودار قیمت نبشی و ناودانی 1403

چالش‌های قیمت نبشی و ناودانی در 1403 و 1404

قیمت ناودانی و نبشی مانند دیگر مقاطع فولادی تحت تاثیر نرخ دلار تغییرمی کند از چالش‌های پیش روی قیمت دلار می‌توان به انتخابات آمریکا در پاییز 1403 اشاره کرد. هم چنین شایعات افزایش قیمت بنزین در آینده نزدیک از دیگر چالش‌های پیش رو نرخ دلار است که می‌تواند باعث افزایش قیمت ناودانی و نبشی و دیگر مقاطع فولادی شود. هم چنین با پایان فصل گرما محدودیت‌های برق تولیدکنندگان برداشته می‌شود و شاهد افزایش تولید آهن الات هستیم که می‌تواند باعث ثابت ماندن یا کاهش قیمت نبشی و ناودانی بشود. هرچند با سردشدن هوا در زمستان 1403 شاهد محدودیت‌های گاز برای تولیدکنندگان فولادی خواهیم بود که این اخلال در زنجیره تامین همراه با دیگر عوامل فاندامنتال می‌تواند قیمت نبشی و ناودانی را گران تر کند. هم چنین باید دید که تصویب قانون خروج فولادی‌ها از سامانه نیما چه تاثیری بر میزان صادرات مقاطع فولادی خواهد داشت. چرا که هرچند برداشتن تعرفه‌های صادراتی و تعهد ارزی می‌تواند فولادی‌ها را تشویق به صادرات بیشتر کند اما از دست دادان مشتری‌های خارجی یکی از مشکلات اصلی در روند صادرات آهن آلات به شمار می‌رود.

نمودار قیمت ناودانی در نیمه اول 1403

قیمت ناودانی سال 1403 را با یک روند صعودی اغاز کرد که نرخ ناودانی را تا قیمت‌های بالای 33 هزار تومان بالا برد. در ادامه با عقب نشینی نرخ دلار و قیمت آهن الات ، قیمت ناودانی نیز اصلاح شد و نمودار ناودانی تا قیمت‌های محدوده 30 هزار تومان اصلاح شد. به این ترتیب در نمودار ناودانی نیمه اول 1403 شاهد هستیم که قیمت ناودانی در محدود بین 30 الی 33 هزار در حال نوسان بوده است.

نمودار قیمت ناودانی در نیمه اول سال 1403

روند نمودار قیمت نبشی در سال‌‌های اخیر

با مشاهده نمودار نبشی در سال‌های اخیر می‌توان مشاهده کرد که قیمت نبشی در 2 سال اخیر بین محدوده 32 الی 22 هزار تومان در حال نوسان بوده است. ثبت سقف قیمتی 32 هزار تومان در نمودار نبشی به اواخر سال 1401 مربوط می‌شود و ثبت کف قیمتی 22500 تومان نیز به اواسط 1402 مرتبط است. در ادامه نمودار نبشی شاهد ثبت قیمت‌های بالا 30 هزار تومان در اواسط سال 1403 هستیم. این نوسانات نرخ نبشی در نمودار 2 ساله نبشی 4 ناب و نبشی 6 ناب تبریز قابل مشاهده است. در زیر نمودار نبشی 4 و نبشی 6 ناب برای 2 سال گذشته را مشاهده می‌کنید.

نمودار قیمت نبشی در سال‌های اخیر

ثبت قله در قیمت‌های بالای 32 و 30 هزار تومان و کاهش نرخ نبشی تا 22 هزار تومان در نمودارهای بالا به خوبی قابل مشاهده است.

برای مشاهده نمودار قیمت نبشی 4 و 5 آریان فولاد، نمودار قیمت نبشی 4 و 5 شکفته و نمودار قیمت نبشی 4 سپهر ایرانیان و نمودار قیمت نیشی 5 ناب به به منبع فولاد ایرانیان در انتهای این مقاله مراجعه نمایید.

چرا نمودار قیمت نبشی و ناودانی مهم است؟

بررسی نمودار قیمت مقاطع فولادی مانند نبشی و ناودانی یکی از روش‌های تحلیل قیمت و دریافت چشم انداز قیمت آهن آلات برای آینده است. به دلیل تولید از ورق‌های فولادی، باید دقت کنید که قیمت نبشی و ناودانی نیز به ورق‌های فولادی وابستگی دارد و بررسی نمودار قیمت ورق سیاه می‌تواند کمک بزرگی در تحلیل نرخ نبشی و ناودانی داشته باشد. اگر شما هم جزوی از فعالان حوزه آهن هستید حتماً باید به این نمودارها در مقاطع مختلف توجه کنید. برای مشاهده ادامه مقاله و تحلیل قیمت انواع نبشی و ناودانی می‌توانید به آدرس اینترنتی   https://www.fooladiranian.com/post/نمودار-نرخ-نبشی/ مراجعه کنید. هم چنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان فولاد ایرانیان با شماره 42214–021 تماس بگیرید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها