رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640964

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش در ۱۰ استان/ احتمال وقوع سیلاب

ساعت 24- سازمان هواشناسی به برخی استان‌ها نسبت به تشدید بارش‌ها و احتمال سیل هشدار داد.

 سازمان هواشناسی نسبت به تشدید بارش در ۱۰ استان و احتمال وقوع سیلاب هشدار داد همچنین خودداری از تردد غیرضروری را توصیه کرد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: وقوع  رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نواحی همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ چهارشنبه (۲۸ شهریورماه) در گیلان، نیمه غربی مازندران، شمال شرق سمنان، جنوب غرب خراسان شمالی و مناطق مرکزی اردبیل، پنج‌شنبه (۲۹ شهریورماه) در گیلان، نیمه شمالی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، مرکز و جنوب اردبیل، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز و جمعه (۳۰ شهریورماه) در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران و ارتفاعات زنجان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان‌آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری اکید از اسکان و بر پا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

ایسنا 

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها