رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 640965

قیمت و نکات خرید انواع پرده ضد حریق از مجموعه آریا درسام

با پیشرفت فناوری‌های مرتبط با صنعت ایمنی ساختمان، راهکارهای تامین ایمنی در برابر حریق نیز پیشرفت‌های فراوانی داشته‌اند.

امنیت ساختمان را با پرده ضد حریق تامین کنید

با پیشرفت فناوری‌های مرتبط با صنعت ایمنی ساختمان، راهکارهای تامین ایمنی در برابر حریق نیز پیشرفت‌های فراوانی داشته‌اند. یکی از جدیدترین راه‌حل‌های ایمنی در برابر آتش در انواع ساختمان‌ها، پرده ضد حریق است. این نوع از پرده‌ها به‌دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت و شعله‌های آتش می‌توانند از پیشرفت آتش و توسعه آن به بخش‌های دیگر ساختمان جلوگیری کنند. در این مطلب با انواع این پرده‌ها، مرجع خرید برتر این تجهیزات و استانداردهای رایج در تولید آن‌ها آشنا می‌شوید.

انواع پرده ضد حریق بر اساس سیستم نحوه باز و بسته شدن و قرارگیری

پرده ضد حریق را می‌توانید تجهیزی بسیار سبک اما به شدت کاربردی تصور کنید که می‌تواند به‌عنوان یک سد فیزیکی مقاوم در برابر آتش عمل کند. این ویژگی باعث می‌شود بتوان از آن برای جداسازی محیط‌ها در زمان بروز حریق و پیشگیری از انتشار گازهای سمی و دود استفاده کرد. این پرده‌ها بر اساس نحوه باز و بسته شدن به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. هر یک از این مدل‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود هستند. در ادامه برخی از مهم‌ترین انواع پرده‌های ضد حریق را بر اساس نحوه باز و بسته شدن آن‌ها بررسی می‌کنیم.

پرده‌ ضد حریق رول آپ

پرده‌های رول شونده یا رول آپ یکی از رایج‌ترین انواع پرده‌های ضد حریق هستند. این پرده‌ها مانند یک رول پارچه جمع می‌شوند. در زمان آتش‌سوزی نیز این رول توسط یک الکتروموتور یا حتی به شکل دستی باز می‌شود. مکانیزم این پرده‌ها بسیار ساده است و به‌همین دلیل نصب و تعمیر آن‌ها نیز آسان می‌باشد. پرده‌های رول آپ برای دهانه‌هایی با ابعاد متوسط تا بزرگ مناسب هستند. مزیت بزرگ این نوع پرده‌ها، اشغال فضای کم هنگام در زمان جمع شدن است. سرعت باز شدن آن‌ها نیز بالا است و در مواقع اضطراری به‌سرعت می‌توانند دهانه را مسدود کنند.

پرده ضد حریق آکاردئونی

پرده‌های ضد آتش آکاردئونی مانند یک آکاردئون تا شده و در هنگام نیاز باز می‌شوند. این پرده‌ها از چندین پنل تشکیل شده‌اند که به شکل موازی کنار هم قرار می‌گیرند. البته مدل‌های پیوسته آن‌ها نیز وجود دارد. پرده‌های آکاردئونی برای دهانه‌هایی با ابعاد بزرگ و ویژگی‌های خاص و پیچیده استفاده می‌شوند. این نوع پرده‌ها به‌دلیل ساختار خاص خود، می‌توانند در دهانه‌هایی با شکل‌های مختلف نصب شوند.

پرده ضد حریق جانبی

پرده ضد حریق جانبی روی دیوار نصب می‌شوند و در صورت نیاز به اشکال افقی یا عمودی حرکت کرده و دهانه را مسدود می‌کنند. این پرده‌ها برای دهانه‌های کوچک و متوسط مناسب می‌باشند. در ضمن این پرده‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند.

چه عواملی بر قیمت پرده ضد حریق تاثیر می‌گذارند؟

خرید پرده ضد حریق از مجموعه‌های معتبر می‌تواند نگرانی‎‌های شما را از بابت قیمت این تجهیزات کاهش دهد. با این حال بهتر است با عوامل موثر بر قیمت این تجهیزات نیز آشنایی داشته باشید. در ادامه برخی از این عوامل را با هم مرور می‌کنیم:

  • ابعاد پرده: هرچه ابعاد پرده بزرگ‌تر باشد، به پارچه و مواد اولیه بیشتری نیاز است و در نتیجه هزینه تولید آن نیز بالاتر می‌رود. همچنین پرده‌های دارای ابعاد بزرگ‌تر معمولا نیاز به مکانیزم‌های پیچیده‌تری برای باز و بسته شدن دارند که این مساله نیز بر قیمت نهایی آن‌ها تاثیر می‌گذارد
  • جنس پارچه و مواد اولیه: پارچه‌های نسوز و مقاوم در برابر حرارت، معمولا قیمت بالاتری نسبت به پارچه‌هایی با مقاومت پایین‌تر دارند. از سوی دیگر استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالاتر و فناوری‌های پیشرفته در تولید این تجهیزات، باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود
  • مکانیزم باز و بسته شدن و کنترل پرده: پرده‌هایی که به شکل خودکار و با استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند عمل می‌کنند، قیمت بالاتری نسبت به پرده‌های مکانیزم دستی دارند. پیچیدگی مکانیزم و تعداد اجزای تشکیل‌دهنده آن نیز بر قیمت نهایی تاثیر دارد

چرا آریا درسام را برای خرید پرده ضد حریق انتخاب کنیم؟

برند و شرکت سازنده پرده ضد حریق هم بر قیمت پرده و هم بر کیفیت و عملکرد این تجهیز ضد حریق تاثیرگذار است. برندهای شناخته شده در ساخت محصولات خود از فناوری‌های پیشرفته و مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کنند. یکی از این برندهای معتبر در ایران، آریا درسام است. این مجموعه دارای سابقه‌ای طولانی در تولید انواع تجهیزات ضد حریق است از جمله درب‌های ضد حریق و نیز پرده‌های ضد دود و آتش است. همچنین این مجموعه در تولید محصولات خود از الکتروموتورها و سنسورهای قدرتمند و قابل اطمینان استفاده کرده است.

یکی دیگر از دلایل انتخاب آریا درسام به‌عنوان مجموعه‌ای برتر در تولید پرده ضد آتش، برخورداری تجهیزات این مجموعه از استانداردهای ایمنی و تولید معتبر در این زمینه است که از جمله آن‌ها می‌توان از استانداردهای BHRC و Efectis نام برد.

استاندارد BHRC توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ایران ارائه می‌شود. استانداردهای BHRC برای پرده‌های ضد حریق، الزامات فنی و عملکردی مشخصی را برای این محصولات تعیین می‌کنند. این استانداردها شامل مواردی مانند جنس پارچه، مقاومت در برابر حرارت و شعله، مقاومت در برابر دود و گازهای سمی، نحوه نصب و مکانیزم باز و بسته شدن پرده می‌شوند. با توجه به این استانداردها، تولیدکنندگان پرده‌های ضد حریق موظف هستند محصولاتی با کیفیت و ایمنی بالا تولید کنند تا از گسترش آتش و دود در ساختمان‌ها جلوگیری شود.

استاندارد Efectis برای پرده‌های ضد حریق نیز یک استاندارد مورد تایید جهانی است. گواهی Efectis برای پرده‌های ضد حریق نشان می‌دهد که این محصولات مطابق با استانداردهای بین‌المللی و الزامات ایمنی تولید شده‌اند و قادر به مقاومت در برابر آتش، دود و حرارت در مدت زمان مشخصی هستند. این گواهی به‌عنوان یک مدرک معتبر، به سازندگان و خریداران اطمینان می‌دهد که پرده‌های ضد حریق مورد نظر، کیفیت و عملکرد مورد انتظار را دارند.

از دیگر مزایای خرید پرده ضد حریق از مجموعه آریا درسام می‌توان از این موارد نام برد:

  • ارائه انواع پرده ضد حریق در ابعاد مختلف و مناسب برای کاربردهای گوناگون
  • امکان استفاده از پرده‌ها برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی
  • ساخت پرده‌ها با استفاده از پیشرفته‌ترین الیاف ضد آتش
  • خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده

بهترین انواع پرده ضد آتش را از آریا درسام خریداری کنید

اگر به‌دنبال یک تولید کننده معتبر پرده ضد آتش در ایران هستید، ما به شما مجموعه آریا درسام را پیشنهاد می‌کنیم. آریا درسام یکی از باسابقه‌ترین مجموعه‌های فعال در تولید و عرضه محصولات ایمنی ساختمان مانند انواع درب ضد حریق، باکس آتش‌نشانی و پرده ضد حریق است. این مجموعه انواع پرده ضد حریق را در ابعاد مختلف مانند باکس پریمیوم و استاندارد عرضه می‌کند. برای خرید این محصولات کافی است به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها