رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641000

آشنایی با دوره آموزش زبان آلمانی سطح a1

آموزش آلمانی سطح a1، اولین دوره آموزشی برای یادگیری زبان آلمانی است. برای یادگیری زبان شیرین آلمانی ابتدا باید با مفاهیم پایه آلمانی و الفبای آن آشنایی پیدا کرد. سطح a1 زبان آلمانی، دوره‌ای است که در آن به مفاهیم پایه آلمانی اشاره شده است. در اینجا قصد داریم با این دوره و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم. اگر به دنبال یادگیری زبان آلمانی هستید، این مطلب را تا پایان مطالعه فرمایید.

آموزش صفر تا صد زبان آلمانی با 70 درس رایگان+ جزوه PDF

برای یادگیری زبان آلمانی از کجا شروع کنیم؟

اولین سوالی که برای یادگیری زبان آلمانی باید به آن پاسخ داد این است که برای یادگیری زبان آلمانی باید از کجا شروع کرد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت یادگیری زبان آلمانی باید با آموزش الفبای آلمانی و نحوه تلفظ صحیح آن آغاز شود. معمولا برای زبان انگلیسی، زبان‌آموزان با توجه به دانش قبلی خود در ابتدا تعیین سطح می‌شوند. اما برای یادگیری زبان آلمانی باید از اصول اولیه این زبان شروع کرد.

سطح a1 دقیقا به همین منظور در نظر گرفته شده است. در سطح a1 زبان آلمانی، ابتدا حروف الفبای آلمانی و مکالمه‌های ساده روزمره آموزش داده می‌شود. همچنین تمرین‌های شنیداری ساده آلمانی ارائه می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان تلفط صحیح آلمانی را یادگرفت. بنابراین برای یادگیری زبان آلمانی باید از سطح a1 شروع کرد. در واقع این سطح برای افرادی که هیچ‌گونه پیش زمینه‌ای در مورد زبان آلمانی ندارند و کاملا مبتدی هستند، استفاده می‌شود.

یادگیری زبان آلمانی - آموزشگاه زبان سیحون

هدف اصلی از آموزش آلمانی سطح a1 چیست؟

در این دوره زبان‌آموز می‌تواند یک احوالپرسی ساده را به زبان آلمانی یاد بگیرد و گرامر ساده و سطح پایین آلمانی را در مکالمات خود به کار ببرد. همچنین در صورت پخش فایل صوتی آلمانی، می‌تواند مکالمات ساده را تشخیص دهد و آن‌ها را بازگو کند. در نتیجه هدف اصلی از آموزش آلمانی سطح a1 این است که زبان‌آموز با زبان آلمانی آشنایی اولیه پیدا کند. همچنین مهارت‌های نوشتاری، شنیداری، گفتاری و خواندنی زبان آموز در زبان آلمانی ارتقا پیدا کند و برای یادگیری مطالب پیچیده‌تر در سطوح بعدی آماده شود.

پیش‌نیازهای آموزش آلمانی سطح a1 چیست؟

برخی افراد تصور می‌کنند برای یادگیری زبان آلمانی ابتدا باید زبان انگلیسی را یاد بگیرید و بعد از آن به سراغ آموزش زبان آلمانی بروند، اما باید گفت این یک باور اشتباه است. در واقع برای یادگیری زبان آلمانی به هیچ پیش‌نیازی احتیاج نخواهید داشت. کلیه کتاب‌های آموزش زبان آلمانی در سطح a1 به گونه‌ای گردآوری شده‌اند که زبان‌آموز نیاز به دانش قبلی نداشته باشد. بنابراین در سطح a1، زبان آلمانی کاملا از پایه آموزش داده می‌شود و جای نگرانی نیست.

کدام فعل‌ها در زبان آلمانی آکوزاتیو هستند؟

منابع کمک آموزشی برای آموزش آلمانی سطح a1 چیست؟

در کنار شرکت در کلاس‌های آموزشی و مطالعه کتاب‌های آموزش زبان آلمانی می‌توان از برخی منابع مکمل نیز استفاده کرد. این منابع که تحت عنوان منابع کمک آموزشی شناخته می‌شوند، می‌توانند تسلط افراد را بر روی زبان آلمانی افزایش دهند. از مهم‌ترین منابع کمک آموزشی برای آموزش زبان آلمانی در سطح a1 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تماشای انیمیشن‌ها یا کارتن‌های به زبان آلمانی

معمولا انیمیشن‌ها و کارتن‌های کودکانه موضوعات مختلف را به زبان کاملا ساده‌ به کودکان یاد می‌دهند. این ویژگی موجب شده است انیمیشن‌ها و کارتن‌ها به عنوان یک منبع اثرگذار کمک آموزشی برای یادگیری زبان شاخته شوند. اگر در سطح a1 هستید، تماشای انیمیشن‌ها و کارتن‌های آلمانی زبان انتخاب مناسبی برای شما است. این منابع لغات و اصطلاحات آلمانی را به خوبی به زبان‌آموز یاد می‌دهند و زبان‌آموز را با نحوه تلفظ صحیح لغات آشنا می‌کنند. همچنین به دلیل جذابیت بصری، زبان‌آموز از تماشای آن‌ها کمتر خسته می‌شود.

تماشای فیلم‌های آلمانی

یکی دیگر از مکمل‌های آموزش آلمانی سطح a1، تماشای فیلم به زبان آلمانی است. تماشای فیلم تاثیر زیادی در یادگیری زبان دارد. به ویژه فیلم‌هایی که دارای زیرنویس هستند و دو حس شنوایی و بینایی را به طور همزمان درگیر می‌کنند. معمولا مکالمات استفاده شده بین شخصیت‌های فیلم تا مدت‌ها در ذهن زبان‌آموز باقی می‌مانند و دایره لغات او را به خوبی افزایش می‌دهند.

علاوه‌بر‌این اصطلاحاتی که در بین آلمانی زبان‌ها جاری است، با استفاده از تماشای فیلم‌های آلمانی به خوبی به زبان‌آموز یاد داده می‌شود. بنابراین برای افزایش تسلط خود به زبان آلمانی حتما فیلم‌های آلمانی را تماشا کنید. در صورتی که در سطح a1 هستید بهتر است فیلم‌هایی را تماشا کنید که ساده‌تر هستند.

کدام فعل‌ها در زبان آلمانی آکوزاتیو هستند؟ | آسمونی

گوش دادن پادکست‌های زبان آلمانی

گوش دادن پادکست به زبان آلمانی می‌تواند سطح زبان‌آموزان را ارتقا دهد. در واقع هر چه بیشتر تلفظ و لهجه آلمانی شنیده شود، زبان‌آموز در موقعیت‌های مختلف، راحت‌تر می‌تواند کلمات و جملات آلمانی را تشخیص دهد. همچنین با شنیدن پادکست‌های مختلف، دایره لغات آلمانی زبان‌آموز نیز افزایش پیدا می‌کند.

برای گوش دادن موثر به پادکست‌های زبان آلمانی بهتر است پادکست متناسب با سطح دانش زبان‌آموز انتخاب شود. بنابراین برای سطح a1 پادکستی را انتخاب کنید که متناسب با این سطح باشد. با این روش، علاوه بر بهره‌مند شدن از مزایای شنیدن پادکست، اعتماد به نفس خود را نیز افزایش می‌دهید.

گوش دادن به موزیک‌های آلمانی

سعی کنید به طور روزانه به موزیک‌های مختلف آلمانی گوش دهید. موزیک به خوبی در ذهن افراد ماندگار می‌شود. بنابراین با استفاده از آن می‌توان سطح زبان آلمانی یک زبان‌آموز را ارتقا داد و به روند آموزش آلمانی سطح a1 سرعت بیشتری داد. کافیست موزیک‌های آلمانی را جستجو کنید، آن‌ها را روی موبایل خود ذخیره کنید و در طول روز و در زمان‌های آزاد به آن‌ها گوش دهید. پس از مدتی تمامی متن موزیک را حفظ می‌شوید. همچنین لغات و جملات آلمانی جدیدی را با لهجه آلمانی یاد می‌گیرید.

کتاب‌های داستان به زبان آلمانی

در کنار کتب آموزشی زبان آلمانی که به صورت سطح‌بندی شده تدریس می‌شوند، کتب مختلفی را می‌توان برای بهبود زبان آلمانی سطح a1 مطالعه کرد. برخی از کتاب‌های کمک آموزشی به طور تخصصی روی مهارت شنیداری، گفتاری یا... تمرکز دارند. استفاده از این نوع کتاب‌ها بسیار کمک‌کننده است. علاوه‌بر این کتب، کتاب داستان‌های آلمانی نیز می‌توانند تسلط زبان‌آموز را افزایش دهند. کتاب داستان‌های آلمانی ساده برای سطح a1 انتخاب مناسبی هستند. در کنار کتاب‌های آموزشی زبان آلمانی سعی کنید مطالعه کتاب‌های داستانی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. این کار اثر بسزایی در تسلط شما به زبان آلمانی خواهد داشت.

گوش دادن به اخبار و سخنرانی‌های آلمانی

شنیدن اخبار و سخنرانی شخصیت‌های آلمانی می‌تواند تسلط زبان آلمانی یک زبان آموز را تا حد زیادی افزایش دهد. ممکن است برخی از جملات یا اصطلاحات استفاده شده در سخنرانی‌ها و اخبار برای افرادی که در سطح a1 زبان آلمانی هستند، کمی سخت باشد، اما شنیدن آن می‌تواند به تدریج ذهن افراد را آماده‌سازی کند.

همچنین گوش زبان‌آموز را به شنیدن زبان آلمانی عادت دهد. به مرور زمان این کار سطح زبان شما را ارتقا می‌دهد. بنابراین اگر در سطح a1 آلمانی هستیدT سعی کنید به اخبار آلمانی و سخنرانی‌ها به دقت گوش دهید و در صورت عدم تشخیص کلمات یا جملات آلمانی، زود ناامید نشوید. به خاطر داشته باشید تمرین و استمرار در آموزش آلمانی سطح a1 بسیار ضروری است.

کلام آخر

در این مطلب با نحوه آموزش زبان آلمانی در سطح a1 آشنا شدیم. با استفاده از مطالب موجود در سطح a1 می‌توانید آموزش زبان آلمانی را آغاز کنید و مکالمه‌های روزمره خود را به راحتی به زبان آلمانی بیان کنید. پس از گذراندن این سطح می‌توانید وارد سطح a2 شوید و مطالب تکمیلی را آموزش ببینید. تجربه شما در آموزش زبان آلمانی چیست؟ لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها