رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641006

برآورد زمان رویارویی نظامی اروپا با روسیه

ساعت 24 - اولین کمیسر دفاع اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ با رویترز بر تقویت سریع توان دفاعی اتحادیه اروپا تاکید کرد و گفت این اتحادیه ممکن است بین ۶ تا ۸ سال آینده با روسیه درگیر شود.

آندریوس کوبیلیوس، نخست وزیر سابق لیتوانی به عنوان اولین کمیسر دفاع اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای اروپایی باید به سرعت توان دفاعی خود را افزایش دهد زیرا روسیه ممکن است بین شش تا هشت سال آینده برای یک رویارویی نظامی با ناتو و اتحادیه اروپا آماده شود.

آندریوس کوبیلیوس، به‌عنوان اولین کمیسر دفاع اتحادیه اروپا منصوب شده است. او مسئول توسعه اتحادیه دفاعی اروپا و تقویت ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و صنعتی این اتحادیه خواهد بود. این سمت جدید به دلیل چالش‌های امنیتی، از جمله جنگ روسیه علیه اوکراین و تلاش برای استقلال نظامی بیشتر اروپا، ایجاد شده است

کوبیلیوس که منتقد سرسخت روسیه و حامی اوکراین است، در تاریخ ۱۸ سپتامبر گفت: «وزرای دفاع و فرماندهان ناتو توافق دارند که ولادیمیر پوتین ممکن است بین ۶ تا ۸ سال دیگر برای رویارویی با ناتو و اتحادیه اروپا آماده شود. »

پوتین: دادن مجوز به اوکراین برای شلیک موشک‌های دوربرد غربی به خاک روسیه به معنی ورود ناتو به جنگ است کارشناسان می‌گویند گزینه‌های پوتین برای پاسخ موشکی اوکراین شامل آزمایش هسته‌ای است

او همچنین افزود: «اگر این ارزیابی‌ها را جدی بگیریم، این مدت زمان کوتاهی است تا ما بتوانیم خودمان را آماده کنیم. بنابراین باید تصمیمات سریع و جاه‌طلبانه‌ای اتخاذ کنیم.»

کوبیلیوس می‌گوید اولین وظیفه او به عنوان کمیسر این خواهد بود که به طور مشترک با «کایا کالاس»، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، منابعی را که اتحادیه اروپا برای آماده شدن برای یک چالش نظامی نیاز دارد، بررسی کند. او قصد دارد در ۱۰۰ روز نخست، یک مطالعه اکتشافی را به اتمام برساند.

ماموریت دریایی اتحادیه اروپا: نفتکش آتش گرفته یونانی را بدون نشت نفت از آب‌های یمن دور کردیم پوتین فرمان تشکیل دومین ارتش بزرگ دنیا بعد از چین را صادر کرد

هزینه‌ها و منابع

به نظر می‌رسد کوبیلیوس با چالشی جدی روبرو در این زمینه روبه‌رو باشد، چراکه برخی از اعضای اتحادیه اروپا با دادن نقش به بروکسل در سازماندهی صنایع دفاعی خود به شدت مخالف هستند. کمیسیون اروپا هیچ اختیار قانونی برای تدوین سیاست‌های دفاعی ندارد و کشورهای اتحادیه از طریق ناتو سیستم دفاعی خود را هماهنگ می‌کنند. با این حال کوبیلیوس نقش خود را مکمل ناتو می‌داند، نه در رقابت با آن. او می‌گوید: «اتحادیه اروپا مانند ناتو برنامه‌های دفاعی یا رهبری نظامی نخواهد داشت، اما اتحادیه اروپا ابزارهایی برای تامین بودجه بیشتر دارد که ناتو از آن‌ها برخوردار نیست.»

او همچنین درباره این اینکه احتمالا در سال‌های آینده بتواند بیش از ۵۰۰ میلیارد یورو برای تقویت صنایع دفاعی اروپا سرمایه‌گذاری کند، ابراز امیدواری کرد. با این حال به نظر می‌رسد که او هنوز درباره منابع مالی مطمئن نیست. کوبیلیوس گفت: «یک کمیسر دفاع باید بداند که پول را کجا خرج کند، نه اینکه چگونه آن را تامین کند. این وظیفه سایر اعضای کمیسیون است.» او در بخشی از سخنانش، صدور اوراق قرضه دفاعی مشترک، استفاده از منابع صندوق بهبود پساکرونای اتحادیه اروپا و بهره‌گیری از بانک سرمایه‌گذاری اروپا را به عنوان گزینه‌هایی برای تامین مالی گسترش صنعت دفاعی اروپا پیشنهاد داد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها