رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641038

جزییات پذیرش دانشجو در آزمون ۱۴۰۴

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو جزییات نحوه پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اطلاعیه دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را منتشر کرد.

در این اطلاعیه ضرایب سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ مصوب جلسه ۳۸ شورای سنجش نیز اعلام شد.

پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ بر اساس مصوبه «سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)» جلسه ۸۴۳ مورخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰، ماده واحده «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) مصوب ۱۵ تیرماه ۱۴۰۰» جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ مورخ ۵ بهمن ۱۴۰۰ و ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ و مصوبات جلسه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می‌شود.

نکات اجرایی و فنی برای اجرای مصوبات یادشده و همچنین مصوبات جلسه ۳۸ مورخ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ شورای سنجش و پذیرش دانشجو به شرح ذیل است:

تشریح سابقه تحصیلی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی

۱- عناوین و ضرایب دروس سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم نظام ۶-۳-۳ و دیپلم و پیش دانشگاهی نظام سالی واحدی برای پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ از طریق آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ به ترتیب مطابق جداول پیوست است.

سابقه تحصیلی طبق ماده ۱ مصوبه یاد شده، شامل نمرات دروس عمومی و تخصصی دوره دوم متوسطه در نظام آموزشی ۶-۳-۳ و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی قبلی هر رشته تحصیلی دوره متوسطه است که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری، به طور استاندارد و کیفی توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و نهایی در سنوات مختلف مطابق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش برگزار شده باشد.

تاثیر قطعی ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۴ و سهم ۴۰ درصدی نمره کل آزمون

۲- سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم نظام ۶-۳-۳ در گروه‌های آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی آزمون سراسری سال ۱۴۰۴ به ترتیب به میزان ۲۰ و ۴۰ درصد (درمجموع ۶۰ درصد) با تاثیر قطعی است.

همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم نظام سالی - واحدی در این گروه‌ها، ۳۰ درصد با تاثیر قطعی و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی نظام سالی - واحدی ۱۰ درصد با تاثیر قطعی در نمره کل سابقه تحصیلی (در مجموع دیپلم و پیش دانشگاهی ۴۰ درصد) است.

داوطلبان نظام سالی واحدی برای ایجاد سابقه تحصیلی پایه یازدهم (نظام ۶-۳-۳) که به میزان ۲۰ درصد در نمره کل سابقه تحصیلی این گروه‌ها تاثیر قطعی دارد، باید طبق برنامه اعلامی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند. سهم نمره کل آزمون اختصاصی (کنکور) ۴۰ درصد است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها