رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641141

وزیری که با۵۰۰ میلیون دلار اختلاس از پول مردم صدها خانه‌ خرید

ساعت 24 - نتایج یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که یک وزیر پیشین بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید املاک و مستغلات لوکس در لندن، دبی و نیویورک هزینه کرده اما در اظهارنامه مالیاتی خود هیچ‌کدام از آن‌ها را اعلام نکرده است.

هر چند «سواستفاده از موقعیت و قدرت»، «فساد» و یا حتی «پولشویی» واژه‌های غیرآشنایی در دنیای قدرت و در بین سیاستمداران نیستند و رسانه‌ها هر روز بیش‌تر از دیروز اسرار مگوی بسیاری را در اقصی نقاط دنیا افشا می‌کنند اما مورد این وزیر ۵۵ ساله در نوع خود جالب است. این سیاستمدار که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از بیت‌المال را برای مصارف شخصی استفاده کرده، از سال ۲۰۱۶ تاکنون موفق‌شده تنها در بریتانیا، ۳۶۰ خانه بخرد.

او که در زمان حضور خود در دولت وزارت زمین را برعهده داشته با توجه موقعیت‌هایی که در اختیارش بوده یک امپراطوری زمین در سراسر دنیا به راه‌انداخته است.

نام او سیف‌الزمان چودهری است و در حکومت پیشین این کشور وزیر امور زمین بوده است.. بر اساس گزارش‌ها و با وجود محدودیت ۱۲ هزار دلاری که هر شهروند بنگلادشی می‌تواند سالانه از کشور خارج کند آقای چودهری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در این مدت از کشور خارج و در چهار گوشه جهان زمین و ملک و خانه برای خود خریده است. این در حالی است که قانون اساسی بنگلادش به صراحت بیان کرده که سیاستمداران باید دارایی‌های خارجی خود را اعلام کنند.

او از متحدان نزدیک شیخ حسینه نخست وزیر برکنار شده بنگلادش بود که در ماه اوت پس از کشته شدن صدها نفر در سرکوب تظاهرات دانشجویان این کشور در نهایت از بنگلادش گریخت. پس از خروج حسینه، مقامات بنگلادش تحقیقاتی را در مورد اتهامات فساد گسترده در دولت وی آغاز کردند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها