رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641195

آثار تحریم در حوادث معدن دیده می شود

پ

ساعت 24 - به واسطه‌ی تحریم‌ها نتوانستیم تکنولوژی‌های هشدار‌دهنده را داشته باشیم تا ده دقیقه قبل از حادثه به کارگر معدن اخطار دهد. اما نمی‌خواهیم باور کنیم که تلفات معدنی ما ناشی از عدم تکنولوژی است.تشکل‌های کارگری آمریکا باید از دولتشان بخواهند که اجازه دسترسی به ایران برای ایمنی معادن را بدهند

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، درباره افزایش حوادث معدنی در ایران گفت: در معادن معمولاً حوادث وجود دارد، اما در کشور ما حوادث نسبت به کشور‌هایی مثل چین و ژاپن و آسیا میانه، خیلی بیشتر است. حوادث ما با کشور‌های دیگر قابل قیاس نیست. علت این حوادث عدم دسترسی ما به تکنولوژی روز است. به واسطه‌ی تحریم‌ها نتوانستیم تکنولوژی‌های هشدار‌دهنده را داشته باشیم تا ده دقیقه قبل از حادثه به کارگر اخطار دهد. آثار تحریم را در حوادث معدن هم می‌بینیم، اما نمی‌خواهیم باور کنیم که تلفات معدنی ما ناشی از عدم تکنولوژی است. پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حوادث معدن در ایران به تکرار افتاده‌اند و همواره این اخبار ناراحت‌کننده را ازگوشه و کنار کشور می‌شنویم. حالا گردانه به نام معدن طبس افتاده و بیش از 50 تن از کارگران معدن تاکنون کشته شده‌اند. این اتفاق سوالات بسیاری درباره حفاظت و ایمنی معادن به وجود آورده که دقیقاً مشکل از کجاست؟

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، درباره افزایش حوادث معدنی در ایران به «انتخاب» گفت: در معادن معمولاً حوادث وجود دارد اما در کشور ما حوادث نسبت به کشور‌هایی مثل چین و ژاپن و آسیا میانه، خیلی بیشتر است. حوادث ما با کشور‌های دیگر قابل قیاس نیست. علت این حوادث عدم دسترسی ما به تکنولوژی روز است. به واسطه‌ی تحریم‌ها نتوانستیم تکنولوژی‌های هشدار‌دهنده را داشته باشیم تا ده دقیقه قبل از حادثه به کارگر اخطار دهد. آثار تحریم را در حوادث معدن هم می‌بینیم اما نمی‌خواهیم باور کنیم که تلفات معدنی ما ناشی از عدم تکنولوژی است. چرا هرساله باید شاهد حادثه باشیم؟ معدن شازند 14 کارگر را زیر آوار کرد، معدن گرگان هم همینطور و هر چند ماه این حوادث تکرار می‌شوند. حوادثی که 1 یا 2 نفر کشته می‌دهد دیگر اخبارش درز نمی‌کند. عمده دلیل مشکل ما عقب ماندگی تکنولوژی در حوزه حفاظت و ایمنی کار در معادن است. ما حتی این ایمنی را در صنایع هم داریم.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها بر عدم ایمنی معادن بیان کرد: تشکل‌های کارگری آمریکا باید از دولتشان بخواهند که اجازه دسترسی به ایران برای ایمنی معادن را بدهند. چرا همه چیز باید به تحریم‌های سیاسی مربوط باشد؟ چرا کالایی که برای ایمنی کارگران است باید مشمول تحریم شود؟ عمده این حوادث مربوط به تحریم است. خود چین در این حوزه به روز است. به محض اینکه انفجاری در راه باشد، سیستم‌های هشدار‌دهنده به صدا در می‌آیند. اکثر کشور‌هایی که تحریم نیستند، خودشان را به این سیستم‌ها مجهزکرده‌اند. این در حالیست که هر روز ابعاد فجایع معدن در ایران گسترده‌تر می‌شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها