رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641213

تعیین وضعیت دانشجویان دارای احکام انضباطی تا پایان مهر

ساعت 24 - رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه وضعیت دانشجویان دارای احکام انضباطی تاپایان مهرماه تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: فرصت ثبت نام برای این دانشجویان در ترم جاری از دست نرفته و تا زمان حذف و اضافه این امر امکان‌پذیر است.

سعید حبیبا در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت ثبت نام و تحصیل دانشجویان دارای احکام انضباطی اشاره و اظهار کرد: ما از همان ابتدای دستور رئیس جمهور و وزیر علوم برای بازگشت دانشجویان اخراجی و تعلیقی به دانشگاه، کارگروه‌هایی در شورای مرکزی انضباطی سازمان امور دانشجویان تشکیل دادیم تا پرونده این دانشجویان مجدد مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان دارای احکام انضباطی باید به صورت قانونی به دانشگاه‌ها برگردند و امیدواریم مشکل تحصیل آن‌ها برای ترم جاری رفع شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در حال حاضر تکلیف دانشجویانی که ممکن است تحصیل آن‌ها با مشکل مواجه شود، مشخص می‌شود؛ البته تعداد پرونده‌های این دانشجویان هفته گذشته بررسی شد. متاسفانه برخی از دانشجویان هنوز نمی دانند اگر از تحصیل محروم شدند چه اتفاقی برایشان می‌افتد؛ چه بسا این دانشجویان سنوات اضافی داشته باشند و در نهایت اخراج شوند. بنابراین اطلاعات متمرکزی از این دانشجویان نداشتیم و بنده یک نفر را تعیین کرده بودم که این اطلاعات به صورت تک تک از دانشگاه‌ها دریافت کند.

حبیبا خاطرنشان کرد: پس از اینکه آمار جامعی از پرونده‌های دانشجویان فوق بدست آوردیم، پرونده‌های آن‌ها در کمیته‌ای که وزیر علوم برای این منظور تشکیل دادند بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: ما ابتدا به دانشگاه‌ها اعلام کردیم وضعیت دانشجویان دارای احکام انضباطی را بازنگری کنند برخی دانشگاه‌ها این کار را انجام داده و برخی نیز در این زمینه مقاومت هایی را انجام می‌دهند. اما به طور کلی خود دانشجویان نیز اگر با این مشکل مواجه هستند، می‌توانند به ما مراجعه کنند که تا کنون فقط سه نفر از این دانشجویان که تعلیقی‌هایی بودند که منجر به اخراج شده بودند به ما مراجعه کردند.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشجویان فوق برای تحصیل در ترم جاری تا زمان حذف و اضافه فرصت دارند، گفت: امیدواریم وضعیت آن‌ها تا پایان مهر ماه مشخص و این پرونده‌ها تعیین تکلیف شوند.

حبیبا در پاسخ به این سوال که چرا وزارت علوم دستورالعمل یا ابلاغیه رسمی برای بازگشت این دانشجویان صادر نکرده است، اظهار کرد: نیازی به این دستورالعمل نیست؛ چرا که در ماده 114 شیوه نامه انضباطی دانشجویان تاکید شده است رییس دانشگاه اگر احساس کند، این دانشجویان متنبه شده است می‌تواند احکام را مورد بازنگری قرار بدهد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها