رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641264

مهاجرانی در اولین نشست خبری عنوان کرد

ساعت 24- سخنگوی دولت درباره بررسی مجدد اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: موضوع با هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام و با رعایت منافع ملی در حال پیگیری است.

در ابتدای اولین نشست خبری فاطمه مهاجرانی با تاکید بر اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف عمیق از حادثه دلخراش طبس این واقعه را به خانواده جانباختگان و ملت ایران تسلیت می‌گوید، یادآور شد: دولت با جدیت برای بهبود شرایط کاری و ضوابط ایمنی تلاش می‌کند تا از تکرار این فجایع جلوگیری شود.

وی افزود: همچنین گزارشی از سوی هیئت دولت در این زمینه تهیه و به مردم ارائه خواهد شد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: این فاجعه نه تنها قلب خانواده‌های جان‌باختگان را جریحه‌دار کرد، بلکه بار دیگر ضرورت بازنگری و اصلاح قوانین و رویه‌های مرتبط با ایمنی محیط کار را نمایان ساخت. همچنین در پی دستور وزیر کار، مقرر شد که کمیته‌ای تخصصی به منظور بررسی استانداردهای ایمنی معادن در ایران و بازنگری موارد غیرکارآمد تشکیل شود.

رئیس جمهور حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت‌هاست  

مهاجرانی با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک تاکید کرد: دکتر پزشکیان و هیئت همراه در سفر به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دورانی که یک نسل‌کشی تمام‌عیار در غزه و توام با رفتارهای منزجرکننده و دیوانه‌وار یک رژیم نژادپرست و تداوم این حملات در لبنان، ملت‌های منطقه را در آستانه تهدید و جنگ قرار داده، حامل پیام صلح پایدار و منصفانه برای همه ملت‌هاست.

وی ادامه داد: در این سفر رئیس‌جمهور در سخنرانی اصلی و دیدارهای جانبی تلاش خواهد کرد که نماینده‌ای درخور برای بازتاب شان، جایگاه و دیدگاه مردم کشورمان در مخالفت با خشونت، نارواداری، جنگ‌طلبی، زورگویی و زیاده‌خواهی باشد و در همان حال، اشتیاق بی‌پایان مردم عزیزمان برای بهره‌مندی از یک زندگی زیبنده، مترقی و همکاری‌جویانه را به ملت‌های دنیا یادآوری کند.

سخنگوی دولت گفت: این سفر نه تنها از جهت مقارن شدن با آغاز دولت جدید و لزوم رساندن پیام روشن مردم ما به جهان بلکه به دلیل تقارن زمانی با بی‌ثباتی‌های بین‌المللی اهمیت دارد. برای دکتر پزشکیان وفاق ملی سکوی پرتابی برای ترویج وحدت و همدلی میان ملت‌های مسلمان و همسایه در منطقه و فراسوی آن است و آغازی است برای صلح و همکاری به جای جنگ و عداوت.

در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است

مهاجرانی یادآور شد: در این سفر برای رئیس‌جمهور، سیاست خارجی امتداد سیاست داخلی است و باید گویای انتخاب‌ها و گرایش‌های مردم کشورمان باشد.     وی همچنین با اشاره به برخی از رخدادهای روزهای اخیر، اظهار کرد: از انتصاب اولین استاندار اهل تسنن که به بدنه دولت اضافه شد تا انتصاب بانوان شایسته در مناصب اداری را در روزهای اخیر تجربه کردیم. امیدواریم شاهد حضور بیشتر و پررنگ آنان در ادامه فعالیت دولت چهاردهم باشیم.

قدردانی از رهبر انقلاب  

سخنگوی دولت با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با عفو، تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، گفت: جا دارد از این اقدام در آغاز هفته وحدت که در راستای افزایش وفاق ملی است تشکر و قدردانی کنیم.

تشکر از قوه قضاییه  

مهاجرانی تاکید کرد: بازگشت دانشجویان محروم از تحصیل به دانشگاه‌ها و مختومه کردن پرونده‌ برخی محکومیت‌ها که با پیگیری رئیس‌جمهوری و همراهی دستگاه قضایی رخ داد هم از دیگر اخبار خوبی بود که جا دارد از رئیس این قوه برای حرکت در راستای وفاق ملی تشکر و قدردانی کنیم.

«FATF» با هماهنگی مجمع تشخیص در حال پیگیری است

مهاجرانی در پاسخ به پرسشی درباره بررسی مجدد اف‌ای‌تی‌اف در مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: موضوع با هماهنگی مجمع تشخیص مصلحت نظام و با رعایت منافع ملی در حال پیگیری است.

نظر دولت نسبت به تعطیلی پنجشنبه‌ها

سخنگوی دولت، همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نظر دولت نسبت به تعطیلی روز پنجشنبه، گفت: آنچه در دولت مطرح شد، بازگشت به لایحه ارسالی در دولت سیزدهم است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها