رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641290

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

چالش‌های زیاد متقاضیان با کند شدن روند ساخت مسکن ملی

ساعت 24- عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن گفت: طولانی شدن روند ساخت‌وساز، متقاضیان هدف که بیشتر از قشر مستاجر هستند با چالش مواجه می‌کند.

 سید جمال موسوی با اشاره به ضرورت اجرای قوانین مجلس برای تامین مسکن اظهار کرد: رشد قیمت مسکن در سال‌های اخیر، خانه‌دار شدن را برای مردم به ویژه گروه‌های کم‌درآمد جامعه به رویایی دست‌نیافتنی تبدیل کرده و ناترازی در عرضه و تقاضا و کاهش تولید مسکن در دهه ۹۰ عامل اصلی گران شدن خانه است.

وی با بیان اینکه دولت تمام اهتمام خود را برای افزایش تولید مسکن به‌کار بگیرد، افزود: تنها راه برون‌رفت از چالش‌های فعلی کشور در حوزه اقتصاد مسکن افزایش تولید و ساخت مسکن با شیوه‌های مختلف است. در حوزه تامین مالی نیز می‌توان از ظرفیت‌های مختلفی نظیر فروش متری خانه یا روش‌های مختلف پیش‌فروش و جذب سرمایه‌های خرد مردم برای تکمیل پروژه‌ها استفاده کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت اجرای قانون جهش تولید مسکن اضافه کرد: متقاضیان زیادی در طرح نهضت ملی مسکن به امید خانه‌دار شدن ثبت‌نام کرده‌اند که هم‌اکنون با تغییر دولت نگران متوقف شدن این پروژه هستند، بنابراین دولت باید نسبت به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام دولت قبل اهتمام داشته باشد و تلاش کند خانه‌ها را در سریع‌ترین زمان به مردم تحویل دهد.

موسوی ادامه داد: طولانی شدن روند ساخت‌وساز، متقاضیان هدف را که عموماً از قشر مستاجر هستند با چالش مواجه می‌کند. هم‌اکنون نیز متقاضیان به دلیل پرداخت اجاره خانه و افزایش مداوم مبالغ رهن سرپناه خود، امکان تامین آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن را هم ندارد و این مشکلات متعدد موجب شده است بخش زیادی از متقاضیان عطای خانه‌دار شدن را به لقای آن ببخشند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که دولت به‌ویژه وزارت راه و شهرسازی باید به آن توجه کند، اجرای طرح‌های تشویقی دولت در راستای قانون جوانی جمعیت و واگذاری زمین به خانواده‌های دارای سه یا هار فرزند است. اکنون بسیاری از متقاضیان دارای شرایط در انتظار اجرای قانون دریافت زمین‌های خود هستند و وزیر راه باید خود را مکلف به اجرای این قانون و حمایت از خانواده و فرزندآوری بداند. ما نیز در مجلس این موضوع را به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

ایمنا 

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها