رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641292

نماینده مردم طبس در مجلس:

باید با مقصران حادثه معدن برخورد جدی شود

ساعت 24- نماینده مردم طبس در مجلس گفت: موضوع حادثه معدن ذغال سنگ طبس باید به صورت کارشناسی پیگیری شود و اگر قصور و کوتاهی در این خصوص انجام شده است، باید با مقصران به صورت جدی برخورد شود.

 محمد نصیری در جلسه امروز (سه‌شنبه ۳ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی، درباره حادثه انفجار معدن طبس طی تذکر شفاهی، اظهار کرد: موضوع حادثه معدن ذغال سنگ طبس باید به صورت کارشناسی پیگیری شود و اگر قصور و کوتاهی در این خصوص انجام شده است، باید با مقصران به صورت جدی برخورد شود.

وی افزود: در چند روز گذشته و پیش از وقوع این حادثه، پیگیری‌های بسیاری در مورد بدهی ذوب آهن اصفهان به مجموعه‌های معادن داشتم و چرا این بدهی باید به قدری باشد که پیمانکاران با مشکل مواجه شوند؟ امروز شاهد واردات ذغال هستیم و آیا این بدهی در خصوص ذغال‌های وارداتی نیز وجود دارد؟

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چرا ما ذغال سنگ وارداتی داریم و به چه علت قیمت ذغال سنگ وارداتی باید دو برابر قیمت ذغال سنگ داخلی باشد؟

نصیری بیان کرد: یکی از موضوعاتی که خطرات احتمالی در معادن ذغال سنگ را کاهش می‌دهد، بحث مکانیزه شدن و مانیتور شدن معادن است. از وزارت صمت و تعاون و دستگاه‌های مربوطه می‌خواهم که در بحث ذغال سنگ به صورت ملی نگاه شود.

وی تاکید کرد: همچنین از نمایندگان مجلس درخواست دارم که سخت و زیان‌آور بودن فعالیت کارگرانی را که داخل تونل‌های زیرزمینی و در عمق ۸۰۰ متری زیر زمین هستند، از یک و نیم سال به دو سال تغییر دهند تا بتوانیم زحمات این عزیزان را جبران کنیم.

مهر 

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها