رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641333

پزشکیان ایران آماده تعامل با همه طرف‌های برجام است

ساعت 24 - - مسعود پزشکیان در هفتادو نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد از خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ، تاکید کرد که کشورش آماده تعامل با طرف‌های برجام است و دور جدید گفت‌وگوها با توجه به دغدغه‌های «امنیتی» تهران می‌تواند آغاز شود.

پزشکیان روز دوشنبه نیز در جمع خبرنگاران از آمادگی تهران برای بازگشت به توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۵ خبر داده بود.
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، پس از خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ تحریم‌های سنگینی را علیه ایران به اجرا گذاشت که تا واپسین ماه‌های دولت جو بایدن نیز ادامه یافته است.

پزشکیان در ادامه و با اشاره به اینکه ایران هیچ‌گاه آغازگر هیچ جنگی نبوده است گفت: «من رئیس‌جمهوری کشوری هستم که بارها در معرض جنگ قرار گرفته و هیچ‌گاه دیگران به آن کمک نکرده‌اند، بلکه به کمک متجاوز آمده‌اند. »
او همچنین تاکید کرد که به دنبال آن است تا مناسبات ایران را بر اساس «ملزومات واقعی» دنیای امروز ساماندهی کند.
پزشکیان انتخاب خود را حاصل « وفاق ملی» و «تعامل سازنده با جهان» عنوان کرد.

او در ادامه تاکید کرد که جمهوری اسلامی خواستار صلح پایدار برای مردم روسیه و اوکراین است و از هرگونه راه‌حل صلح آمیز برای اوکراین حمایت می‌کند. پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشته شدن بیش از ۴۰ هزار نفر در حملات ۱۱ ماه اخیر اسرائیل به غزه خواستار برقراری آتش بس دائمی شد.

پزشکیان با متهم کردن اسرائیل به «تروریسم دولتی» گفت: «آن‌ها به مردم آزادیخواه و شجاعی که در غرب و شرق جهان به نسل‌کشی آن‌ها اعتراض می‌کنند می‌گویند یهودستیز، به مردم مظلومی که پس از هفت دهه اشغال و تحقیر علیه آن‌ها به پا خاسته‌اند می‌گویند تروریست.»

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها