رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641373

تعلل ظفرقندی در انتخاب سکاندار دارو

ساعت 24-وزیر بهداشت برای معرفی رئیس سازمان غذا و دارو، همچنان صبر پیشه کرده و همین موضوع سبب شده این سوال تداعی شود که شاید قرار بر ابقای سکاندار دارو و تجهیزات پزشکی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان غذا و دارو را باید پاشنه آشیل وزارت بهداشت تلقی کرد که همواره با حاشیه‌های فراوانی برای نظام سلامت کشور همراه بوده است.

با گذشت بیش از یک ماه از شروع به کار محمدرضا ظفرقندی به عنوان وزیر بهداشت دولت چهاردهم، فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی، همچنان چشم انتظار معرفی رئیس سازمان غذا و دارو هستند. هر چند که هنوز برخی از معاونت‌های وزارتخانه نیز دست نخورده است. اما، شرایط سازمان غذا و دارو، متفاوت از سایر معاونت‌های وزارت بهداشت است.

در همین راستا، سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، با مخاطب قرار دادن وزیر بهداشت، گفت: این همه تاخیر در معرفی معاونان وزارت بهداشت، قابل قبول نیست.

وی افزود: اگر معاونان قبلی هنری داشتند که قبلاً انجام داده بودند، چرا زودتر تکلیف معاونت‌های وزارتخانه را روشن نمی‌کنید.

مرندی با انتقاد از کُندی در انتخاب معاونان وزارت بهداشت، گفت: باید زودتر تکلیف برنامه‌های وزارت بهداشت را معلوم کنید.

شاید انتخاب رئیس سازمان غذا و دارو را بتوان مهم‌ترین انتخاب وزیر بهداشت در مسیر انجام مسئولیت و ماموریت او در وزارت بهداشت تلقی کرد. زیرا، حوزه سلامت همواره با دارو و تجهیزات پزشکی شناخته می‌شود و از همین رو؛ آرامش در سازمان غذا و دارو، می‌تواند به سرعت انجام وظایف وزیر کمک کند.

اما، تاخیر در معرفی یا ابقای رئیس سازمان غذا و دارو، با حرف و حدیث‌های زیادی همراه شده و در نتیجه آن، پچ‌پچ‌های فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هم بیشتر شده است. اینکه سرانجام قرار است چه کسی در ساختمان فخر رازی بر صندلی ریاست تکیه بزند.

علی جعفریان مشاور عالی وزیر بهداشت، یکی از ویژگی‌های مهم در انتخاب معاونان وزارت بهداشت را تکراری نبودن افراد عنوان کرده و گفته است؛ افرادی که تکراری باشند نمره منفی می‌گیرند. کسی که قبلاً معاون بوده یک نمره منفی دارد چون قبلاً به احتمال زیاد کارهایی را که می‌توانسته انجام دهد انجام داده و الان به حالت روزمرگی رسیده است. با این حال از بین چهار معاونی که تاکنون منصوب شده‌اند، سه نفر (طاهر موهبتی، علیرضا رئیسی و حمید جمال‌الدینی) تکراری هستند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها