رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641382

کمبود پرستار در برخی استان‌های کشور در مرز بحران

ساعت 24 -پس از بی‌توجهی‌های فراوان دولت به مشکلات پرستاران که پس از پایان همه‌گیری بحران کرونا، اوج گرفت، فعالان صنفی این قشر بارها نسبت به پیامدهای این برخوردها هشدار دادند اما طبق معمول گوش مسئولان شنوا نبود و ترک کار، مهاجرت و تغییر شغل به‌سان یک سونامی سراغ جامعه پرستاری کشور آمد.

حال پس از گذشت سه سال از پایان پاندمی کرونا و کم‌لطفی‌های متعاقب آن که به اعتصابات و تجمعات گسترده‌ای در کشور هم منجر شد، یک مسئول از نبود پرستار در کشور انتقاد کرده و معتقد است که وضعیت خوبی در انتظار بخش سلامت نخواهد بود.

پرستاران برای هر ساعت اضافه‌کاری حدود ۳۰هزار تومان دریافت می‌کنند که عدد قابل‌قبولی نیست. هر پرستار حدود ۸۰ ساعت اضافه‌کار دارد که این میزان معادل تزریق «نصف نفر» نیروی انسانی به سیستم سلامت است

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه پرستاران برای هر ساعت اضافه‌کاری حدود ۳۰هزار تومان دریافت می‌کنند که قابل‌ قبول نیست، بر تعیین تکلیف سریع‌تر فرمول اضافه‌کاری پرستاران تاکید کرد و در عین حال گفت: همچنین درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها ناپایدار است. به همین دلیل، دولت باید اضافه‌کار پرستاران را از محل منابع عمومی پرداخت‌ کند.

احمد نجاتیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت گروه‌های پرستاری در وزارت بهداشت، اظهار کرد: کارگروه رسیدگی به وضعیت گروه‌های پرستاری، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (یکم و دوم مهرماه) تشکیل جلسه داده و مسائلی مانند «ارزش‌های نسبی» و «دستورالعمل پرداخت» مورد بررسی قرار گرفت. البته مسائل مربوط به پرستاران به مسائلی مانند تعیین‌ تکلیف معاونت‌های وزارت بهداشت وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم‌پزشکی به طور متوسط حدود ۲ تا ۳ ماه معوقات پرستاران را پرداخت‌ کرده‌اند. این احتمال وجود دارد که برخی دانشگاه‌ها معوقات بیشتری و برخی معوقات کمتری پرداخته‌ باشند. معوقات نسبت به مسائلی مانند «ساعات اضافه‌کاری» و «استخدام» چندان اثرگذار نیست و به منظور حل موضوع استخدام و اضافه‌کاری پرستاران، رسیدگی به چالش‌ها را از مجلس و دولت پیگیری می‌کنیم. امیدوارم که با پیگیری مسائل بتوانیم در ارتباط با اضافه‌کاری و استخدام به نتایج خوبی دست‌ یابیم. توسعه ایرانی

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها