رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641389

مشمولان ماهر از طرح‌های تشویقی برخوردار می‌شوند

ساعت 24 -مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: مشمولان ماهر با ثبت‌نام در سامانه سخا از کسر خدمت، مرخصی تشویقی و یک درجه بالاتر برخوردار می‌شوند.

سردار موسی کمالی مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: مشمولان ماهر که قبل از اعزام به خدمت سربازی در سامانه سخا ثبت‌نام کنند، می‌توانند از مشوق‌هایی همچون یک ماه کسر خدمت، انتخاب سازمان محل خدمت، بخشش اضافه خدمت، یک ماه مرخصی تشویقی، اعطای یک درجه بالاتر، تعویق یا تعجیل در اعزام و همچنین استفاده به‌عنوان مربی و کمک مربی برخوردار شوند.

وی افزود: این مشوق‌ها برای چهار گروه مشمول اعمال می‌شود: گروه پزشکی و پیراپزشکی، فارغ‌التحصیلان مقاطع مختلف دانشگاهی، فارغ‌التحصیلان دیپلم هنرستان فنی و کاردانش، و دارندگان گواهینامه مهارتی ۸۰ ساعت به بالا. مشمولان اعزامی آبان و آذر ماه برای برخورداری از این تسهیلات می‌توانند در سامانه سخا ثبت‌نام کنند.

سردار کمالی بیان کرد: مهلت ثبت‌نام برای مشمولان اعزامی آبان ماه تا ۱۰ مهر و برای مشمولان اعزامی آذر ماه تا ۵ آبان تعیین شده است.

وی گفت: لازم به ذکر است که درخواست متقاضیان فارغ‌التحصیل مقاطع مختلف دانشگاهی، به‌جز گروه پزشکی، پس از انتخاب اولویت و تایید نهایی به وزارت علوم ارسال می‌شود. از این رو، این متقاضیان باید علاوه بر ثبت‌نام در سامانه سخا، مدارک خود را در سامانه 《کارآمد》 وزارت علوم بارگذاری کنند تا پس از استعلام و محاسبه امتیاز، مشوق‌های مربوطه بر اساس اولویت انتخابی به آن‌ها تخصیص یابد.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: این اقدام در راستای تشویق مشمولان ماهر و تخصص‌دار برای ارتقاء مهارت‌ها و تسهیل خدمت نظام وظیفه انجام شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها