رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641407

سفر هیات پارلمانی ایران به مسکو

ساعت 24- هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی(APA) به مسکو سفر کرد.

 هیات پارلمانی ایران به ریاست پیمان فلسفی نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر پردیس به روسیه رفت.

در حاشیه نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی، پیمان فلسفی با سرگئی میتین، معاون اول کمیته شورای فدراسیون در سیاست کشاورزی، غذا و محیط زیست دیدار و گفت‌وگو کرد.

فلسفی: ایران و روسیه می‌توانند تبعات منفی ناشی از تحریم را به حداقل برسانند

فلسفی در ابتدای این دیدار نقش مجالس دو کشور در ارتقاء مناسبات را عنصری کلیدی و راهگشا خواند و گفت: رشد همکاری‌ها میان تهران و مسکو در بخش دو جانبه و چندجانبه همچون بریکس، سازمان همکاری شانگهای و اتحادیه اقتصادی اوراسیا عاملی مهم در تقویت و تحکیم منافع مشترک دو کشور است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با تشریح فعالیت‌های کشورمان در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: کشاورزی از جمله موضوعات مهم همکاری میان دو کشور است تا جایی که بخش مهمی از سند کمیسیون مشترک را همکاری‌های  کشاورزی به خود اختصاص داده است. بالغ بر نیمی‌از حجم تجارت دو کشور را محصولات کشاورزی اعم از غلات، مواد لبنی و شیلات تشکیل می‌دهد.

فلسفی، ورود میگو و ماهی ایران به بازار روسیه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ظرفیت‌های صادراتی میان طرفین قابل افزایش است که پارلمان‌ها می‌توانند تسهیلگر آن باشند.

این نماینده مجلس اشاره به تحریم‌های یکجانبه گرایانه برخی کشورهای غربی گفت: ایران و روسیه می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود خود تبعات منفی ناشی از این اقدامات ظالمانه را به حداقل برساند.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بر تجربیات به ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی در شرایط تحریم اشاره کرد.

سرگئی میتین، معاون اول کمیته شورای فدراسیون در سیاست کشاورزی، غذا و محیط زیست در این دیدار گفت: مناسبات دوستانه در سطوح مختلف و میان دولت و مجلس بسیار وسیع است و زمینه‌های همکاری‌های حرفه‌ای در تمام بخش‌ها از جمله کشاورزی، آب و حفاظت از محیط زیست را فراهم آورده است.

وی ضمن استقبال از پیشنهاد رئیس هیئت پارلمانی کشورمان مبنی بر گسترش شبکه ارتباطی میان بخش تحقیقات و آموزش کشاورزی  ایران با روسیه، خواستار تقویت تعاملات میان بخش‌های تحقیقاتی و آموزشی کشاورزی کشورش با ایران شد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها