رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641423

مشکلی در زمینه توزیع واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد

ساعت 24 - وزیر بهداشت با بیان اینکه مشکلی در ارتباط با توزیع واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد، گفت: واکسن آنفلوآنزا خارجی و ایرانی در داروخانه‌ها توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی در حاشیه آیین «افتتاحیه همایش ملی درس‌آموخنه‌های کرونا» با حضور در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت دانشجویان و اساتیدی که حضور در دانشگاه‌ها منع شده‌اند باید مورد بازبینی قرار گیرد. بنابر دستور رئیس‌جمهور، وضعیت دانشجویان و اساتیدی که از حضور در دانشگاه‌ها منع شده‌اند مورد رسیدگی قرارمی‌گیرد. برخی اساتید و دانشجویان دست‌ به اقداماتی زده‌اند اما نباید منجر به منع حضور همیشگی آن‌ها در دانشگاه تبدیل شود، از این رو پرونده دانشجویان و اساتید مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت معاونت‌های این وزارتخانه گفت: به منظور انتصاب معاونت‌های وزارت بهداشت باید مسیری را سپری‌کنیم. انتخاب معاونت‌های وزارت بهداشت طبق روال انجام شد اما مسیری که برای این موضوع باید طی شود، طولانی است.

ظفرقندی با بیان اینکه بر مبنای نظر رئیس‌جمهور به منظور انتخاب معاونت‌ها باید کارگروهی تشکیل و شاخص‌ها را بررسی کند، اظهارکرد: انتشار معاونت‌ها نباید یک انتصاب شخصی و دفعی باشد بلکه باید برمبنای شاخص‌های مدنظر باشد.

وی ادامه داد: افرادی که برای معاونت مدنظر هستند بر مبنای شاخص‌های مدنظر رتبه‌بندی می‌شوند. پس انتخاب افراد براساس شاخصه‌ها، مرحله استعلام قانونی آغاز می‌شود. تصور می‌کنم که انتخاب معاونت‌ها در پایان مسیر خود قراردارد و طی یک یا دو هفته آینده انجام می‌شود.

وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه برنامه وزارت بهداشت برای تامین واکسن آنفلوآنزا چیست؟ گفت: زمان طلایی تزریق واکسن آنفلوآنزا از سه هفته گذشته آغازشده و تا سه هفته آینده ادامه‌دارد. تا این لحظه گزارشی مبنی بر کمبود واکسن واصل‌ نشده‌است.

ظفرقندی ادامه داد: این احتمال وجود دارد که بعضی داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را تمام کرده‌باشند اما گزارش مبنی بر کبود واکسن مخابره نشده و اگر کمبود واکسن داشته‌باشیم موارد گزارش می‌شود. هیچگونه مشکلی در زمینه واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد و نوع خارجی و ایرانی واکسن در دسترس است. اگر کمبود واکسن در برخی داروخانه‌ها وجود دارد شاید به دلیل موضوع توزیع باشد. موضوع توزیع واکسن را پیگیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «داروخانه‌ها معتقدند که به هر داروخانه چهار سهمیه واکسن آنفلوآنزا داده می‌شود به ایسنا گفت: چنین ادعایی صحت ندارد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها