رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641455

انتقاد تازه رییس اتاق تهران از تامین اجتماعی

...



ساعت 24 -محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، طی نامه‌ای به میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، با اشاره به شکایت‌های متعدد فعالان اقتصادی از سامانه لیست هوشمند این سازمان، مشکلات عملکرد این سامانه و مغایرت‌های آن با قانون تامین اجتماعی را یادآور و خواستار اصلاح این نرم‌افراز شد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران طی نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گلایه و شکایت فعالان اقتصادی از کارکرد سامانه لیست هوشمند را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، محمود نجفی عرب در نامه خود به میرهاشم موسوی عنوان کرد که کارکرد سامانه لیست هوشمند مغایر با مفاد 39 و 36 قانون تامین اجتماعی است و علاوه بر ایجاد مشکل برای کارفرما، بیمه‌شدگان را نیز برای دریافت خدمات دچار مشکل می‌کند.

رئیس اتاق تهران هم‌چنین عملکرد این نرم‌افزار را مغایر با مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار دانست و از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست تا اصلاح این نرم‌افزار در دستورکار قرار گیرد.

متن نامه رئیس اتاق تهران به شرح زیر است:

جناب آقای میرهاشم موسوی

مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی

با سلام

احتراماً گزارشات و شکایات واصله از سوی فعالان اقتصادی حاکی از آن است که علاوه بر مشکلات مطروحه قبلی در ارتباط با نرم‌افزار لیست هوشمند، اخیراً سازمان تامین اجتماعی با به‌روزرسانی این نرم‌افزار مشکلات عدیده‌ای که مغایر با مفاد مواد (39) و (36) قانون تامین اجتماعی نیز می‌باشد برای کارفرمایان ایجاد نموده است.

نرم‌افزار مذکور به‌گونه‌ای طراحی گردیده که کارفرمایان به محض بارگذاری لیست بیمه‌شدگان در سامانه لیست هوشمند، مهلت دارند حق بیمه را تا ساعت 24 همان‌روز پرداخت نمایند.

در همین راستا نظر جنابعالی را به مشکلات و موانع قانونی زیر معطوف می‌دارد:

1-به موجب ماده (36) قانون تامین اجتماعی، تاخیر در پرداخت حق بیمه یا عدم‌پرداخت آن رافع مسئولیت و تعهدات تامین اجتماعی در قبال بیمه شده نخواهد بود. از آنجا که رسالت اصلی سازمان ارائه خدمات به بیمه‌شدگان است، لذا این اقدام مغایر با اهداف سازمان و مفاد ماده مذکور قلمداد می‌گردد.

2-به‌موجب ماده (39) قانون تامین اجتماعی، کارفرما مکلف است حق بیمه مربوط به هر ماه را حداکثر تا آخرین روز ماه بعد به سازمان بپردازد. لذا کاهش مهلت پرداخت در نرم‌افزار لیست هوشمند مغایر با ماده مذکور است.

3-باتوجه به شرایط نامطلوب حاکم در حوزه کسب‌وکار این اقدام سازمان یک مانع جدی برای فعالان اقتصادی به‌وجود آورده است.

4-عملکرد این نرم‌افزار مغایر با مواد (2) و (3) و آیین‌نامه اجرایی ماده (24) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار نیز محسوب می‌گردد.

در پایان انتظار شرکای اجتماعی آن سازمان اعم از کارفرمایان و بیمه‌شدگان این است که هرچه زودتر و در اسرع وقت نسبت به اصلاح نرم‌افزار فوق‌الذکر اقدام مقتضی صورت پذیرد.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها