رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641535

گردش مالی دو تا ۵ میلیارد دلاری در صنعت کفش ایران

ساعت 24 - عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران گفت: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته وزارت صمت و تولیدکنندگان صنعت کفش، گردش مالی این صنعت دو تا ۵ میلیارد دلار است.

آقای علی لشکری عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صداوسیما گفت: سالانه ۲۷۰ میلیون زوج کفش توسط ۱۲ هزار واحد شناسنامه دار صنفی و صنعتی در سراسر کشور تولید می‌شود همچنین ۵۰ هزار واحد شبکه توزیع در سراسر کشور وجود دارد.

وی با اشاره به ارزآوری سالانه ۱۰۰ میلیون دلاری از صادرات کفش، افزود: بر اساس برآورد‌های میدانی، حدود ۵۰۰ هزار شاغل در صنعت کفش فعال هستند که در صورت رفع برخی گلوگاه‌ها، امکان دو برابر شدن شاغلان در این صنعت وجود دارد.

لشکری ادامه داد: از نظر تولید کفش رتبه یازدهم دنیا را داریم، اما اگر آمار واحد‌های صنفی را در نظر بگیریم در رتبه نهم قرار می‌گیریم.

عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران درباره تاثیر حذف قانون واردات کالا‌های مشابه در صنعت کفش ایران گفت: از سال ۱۳۹۷ به دلیل موضوعاتی همچون تحریم و مسائل مربوط به ارز، واردات کفش ممنوع شد، اما قاچاق وجود داشته و دارد.

وی افزود: اگر این قانون اعمال شود باید فضای کسب و کار به موازت یکدیگر برای تولیدکننده داخل با خارج فراهم شود؛ اگر گلوگاه‌ها در صنعت کفش رفع شود مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند، اما اگر واردات کالا‌های گران قیمت آزاد شود این امر می‌تواند به نوآوری در صنعت کمک کند.

لشکری ادامه داد: متاسفانه واردکنندگان با استفاده از قانون واردات کالا‌های مشابه به سراغ واردات کفش‌هایی می‌روند که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود؛ تولیدکنندگان داخلی توانایی تامین نیاز ۸۵ میلیون ایرانی و نیاز کشور‌های همسایه را برخوردار هستند، اما موانعی که سد راه تولید است باید به موزات برداشتن این قانون، رفع شود.

عضو هیئت مدیره جامعه صنعت کفش ایران با اشاره به مشکل رفع تعهد ارز حاصل از صادرات گفت: اگر قرار است قیمت تمام شده تولیدات داخلی با دلار ۷۰ هزار تومان باشد و، اما قیمت فروش با دلار نیمایی عرضه شود هیچ صادرکننده‌ای انگیزه برای صادرات نخواهد داشت یا اگر مواد اولیه در بورس کالا عرضه شود باید موضوع رقابت یا عرضه قطره چکانی، حل شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها