رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641536

مقر تازه‌ ناتو نزدیک مرز روسیه ایجاد می‌شود

ساعت 24 - وزیر دفاع فنلاند روز جمعه اعلام کرد که کشورش به زودی میزبان مقر جدید فرماندهی نیروهای زمینی ناتو در شمال اروپا خوهد بود.

به گفته این مقام بلند پایه دفاعی، ناتو سال آینده یک فرماندهی زمینی جدید در فنلاند، نزدیک مرز روسیه، تاسیس خواهد کرد که مسئولیت رهبری و هدایت عملیات نیروهای زمینی این ائتلاف در شمال اروپا را در صورت بروز درگیری نظامی بر عهده خواهد داشت.

فنلاند سال گذشته در واکنش به تهاجم نظامی گسترده روسیه به اوکراین که وارد سومین سال خود شده است، به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوست و هم‌اکنون در حال سازماندهی حضور ناتو در خاک خود است.

آنتی‌هاکانن، وزیر دفاع فنلاند در این خصوص گفت: «امروز صبح تصمیم گرفتم به ناتو پیشنهاد کنیم که این فرماندهی را برای تعامل و همکاری با ستاد ارتش در شهر میکلی ایجاد کند. »

این تصمیم در حالی از سوی دولت فنلاند اعلام می‌شود که وزیر دفاع این کشور ماه ژوئن گذشته از رضایت سیاسی کلیه اعضای ناتو با این طرح خبر داده بود.

این مرکز که ناتو آن را «فرماندهی نیروی زمینی چند سپاهی» می‌نامد، تحت هدایت نیروهای مشترک ناتو مستقر در نورفولک ایالات متحده قرار خواهد داشت و همزمان با ستاد فرماندهی نیروی زمینی فنلاند، که هم‌اکنون در شهر میکلی واقع شده، همکاری خواهد کرد؛ میکلی تقریباً دو ساعت با مرز فنلاند و روسیه فاصله دارد. Related

فنلاند ۱۵ پایگاه نظامی خود را در اختیار آمریکا قرار می‌دهد فنلاند با حمایت از اوکراین؛ حق وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد لغو شود

وزیر دفاع فنلاند که در یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت، افزود: این واحد جدید فرماندهی ناتو در ابتدا بودجه سالانه‌ای معادل ۸.۵ میلیون یورو (۹.۵ میلیون دلار) خواهد داشت و ده‌ها مقام ارشد بین‌المللی در آن فعالیت خواهند کرد.

به گزارش رویترز، سوئد قرار است مسئولیت هماهنگی بازدید نیروهای ناتو و تمرین‌های بین‌المللی این نیروها در شمال فنلاند را بر عهده بگیرد.

گفتنی است که فنلاند و کشور همسایه‌اش سوئد، سال جاری میلادی پس از طی‌ کردن مراحل و شیوه‌نامه‌های مختلف تعیین شده برای عضویت در ناتو به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوستند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها