رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641596

علت تعلل روس‌ها برای نهایی کردن قرارداد راه‌آهن رشت- آستارا

ساعت 24 - عضو کمیسیون عمران مجلس درمورد تعلل روس‌ها برای نهایی کردن قرارداد راه آهن رشت – آستارا گفت: پس از شهادت رییس دولت سیزدهم و استقرار دولت چهاردهم طبیعی است که طرف سرمایه‌گذار، چه داخلی و چه خارجی منتظر این باشد که سیاست‌های دولت جدید را ببیند، بسنجد و ارزیابی کند. اما طبق صحبت‌های رییس جمهور قرار است پروژه‌های خوب دولت گذشته ادامه پیدا کند.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی درباره علت تاخیر انعقاد قرارداد تجاری اجرای راه آهن رشت- آستارا اظهارداشت: یکی از اتفاقات مهم در دولت رییسی و وزارت امور خارجه بحث فعالسازی دیپلماسی منطقه‌ای بود، ما اهل گفت‌وگو هستیم و باید از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اهل مذاکره هستیم و قطعا همزمان باید از کشورهای اروپایی هم مذاکرات داشته باشیم هر جایی که فرصتی فراهم باشد بجز آمریکا و رژیم منحوس و کودک‌کُش اسراییل از آن استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه دکترین و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و قوانین انقلاب و فرمایشات رهبر انقلاب، با محوریت گفت وگو است، ادامه داد: یکی از نکات مثبتی که در سه سال گذشته رخ داد، ایجاد تنوع در سبد دیپلماسی و روابط خارجی بود. ایران هم اهل مذاکره برای برجام و هم به دنبال استفاده از ظرفیت‌های کشورهای منطقه است و در این مدت هم وارد معاهده‌های شانگهای و بریکس شدیم و به ظرفیت‌های آفریقا توجه ویژه داشتیم. این قراردادها به جز توجه به منافع برد- برد دوجانبه امنیت ملی را هم افزایش می‌دهد.

این عضو کمیسیون عمران گفت: وقتی با چین و روسیه و همچنین کشورهای منطقه وارد معاهدات چندجانبه می‌شویم در واقع امنیت سیاسی و اقتصادی کشور را افزایش داده‌ایم چراکه با کشورهای مقابل منافع مشترک پیدا می‌کنیم و تحریم‌ها به ضرر دو طرف این معاهدات می‌شوند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها