رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641598

در خرید ورق آلومینیوم این 5 اشتباه را نکنید

این ۵ اشتباه، رایج‌ترین اشتباه‌هات در زمان خرید ورق آلومینیوم هستند که مصرف‌کنندگان این محصول استراتژیک را دچار چالش نموده است.

شگرد حرفه‌ایی‌ها در خرید ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم از جمله پرمصرف‌ترین مواد اولیه جهت تولید محصولات مختلف است. با اطمینان می‌توان گفت که تنوع استفاده از ورق آلومینیوم از هر فلز دیگری در جهان بیشتر است. همین تنوع کاربرد و مصرف این محصول باعث می‌شود تا خرید آن نیاز به اطلاعات کافی داشته باشد. علاوه بر شناخت انواع ورق آلومینیوم و آلیاژ‌های مرسوم آن، شما نیاز دارید تا از شگرد‌ها و شیوه‌های حرفه‌ایی برای خرید ورق آلومینیوم استفاده کنید. شناخت شگرد‌های خرید آلومینیوم باعث خواهد شد تا علاوه بر اینکه بهترین انتخاب را برای مواد اولیه خود می‌کنید، بتوانید از بهترین قیمت ورق آلومینیوم، خدمات پس از فروش درست و خدمات ارسال، پرداخت و مشاوره مناسب برخوردار شوید.

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید فرض می‌کنیم که شما در یکی از ده‌ها صنعت تولیدی وابسته به آلومینیم فعالیت دارید و به احتمال زیاد در مورد تنوع آلیاژ‌های و انواع ورق آلومینیوم اطلاعات لازم را دارید. با این فرض می‌توانیم به سراغ مهمترین اشتباهات ممکن در زمان خرید ورق آلومینیوم رفته و نکاتی را درباره خرید ورق آلومینیم بررسی نماییم. اما اگر می‌خواهید بیش از این با ورق آلومینیوم و انواع آن آشنا شوید می‌توانید از طریق لینک به مطالعه بیشتر بپردازید.

همانطور که می‌دانید ورق آلومینیوم مصارف و کاربرد‌‌های بسیار زیادی دارد. اگر بخواهیم به چند مورد آن‌ها اشاره کنیم می‌توانیم به استفاده از ورق آلومینیوم در ساخت و ساز و سازه‌های فلزی، صنایع غذایی و دارویی، صنایع نظامی و دفاعی، هوا فضا، حمل و نقل، لوازم خانگی و پخت و پز،‌ معماری داخلی و دکوراسیون و ده‌ها صنعت دیگری که از آلومینیوم به عنوان مواد اولیه استفاه می‌کنند، نام ببریم. پس با این وجود آلومینیوم باید دارای خواص و ویژگی‌هایی باشد که بتواند پاسخگوی نیاز هر یک از این صنایع باشد. به همین دلیل ضخامت‌ها، ابعاد، روکش‌ها و پوشش‌ها، طرح سطوح و آلیاژ‌های بسیار زیادی برای ورق آلومینیوم وجود دارد. یکی از مهمترین اشتباهات رایج همین عدم شناخت ماده اولیه مناسب با نیاز مصرف شماست. علاوه بر این، اشتباهات دیگری نیز در خرید ورق آلومینیوم وجود دارد که در ادامه به توضیح و ارائه راه‌کار هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

انبار بزرگی از ورق آلومینیوم

این اشتباهات شاید به نظر ساده به نظر بیایند، اما با ارزیابی و تحلیل هزاران معامله موفق و نا‌موفق خرید و فروش ورق آلومینیوم متوجه شدیم که این ۵ اشتباه تکراری‌ترین اشتباهات هنگام خرید ورق آلومینیوم هستند.

عدم شناخت درست از ورق آلومینیوم مناسب با نیاز مصرفی

این یکی از مهمترین عواملی است که زمان خرید ورق آلومینیوم می‌تواند شما را با چالش مواجه نماید. همانطور که گفته شد ورق آلومینیوم انواع بسیار گوناگون و متنوعی دارد که هریک از آن‌ها مصرف خاص خود را داراست. تنوع آلیاژ‌ها و انواع ورق آلومینیوم به قدری است که حتی برخی از آلیاژ‌ها با انواع دیگر آلیاژ به کلی متفاوت است. به عنوان مثال نیاز مصرفی ما به ورق آلومینیومی است که جوش‌پذیری خوبی داشته باشد و همزمان از مقاومت مناسبی هم برخوردار باشد. در این شرایط اگر بجای خرید ورق آلومینیوم ۶۰۶۱ یا ۶۰۶۳ به سراغ آلیاژ‌های سری یک 1xxx برویم شاید در رسیدن به محصول نهایی با کیفیتی که در آن از ورق آلومینیوم استفاده کرده‌ایم شکست بخوریم و نیاز باشد تا ورق آلومینیوم متفاوتی را در ساخت محصول نهایی خود استفاده نماییم. در ساده‌ترین حالت شاید یک ورق آلومینیوم با آلیاژ ارزان قیمت کاملاً نیاز ما را رفع نماید ولی عدم شناخت باعث شود تا به سراغ خرید یک آلیاژ گران قیمت برویم.

راه‌کاری که برای این مشکل می‌توان پیشنهاد داد این است که در ابتدا به غیر از نوع ورق آلومینیوم مصرفی اطلاعات کاملی درباره دیگر انواع ورق‌های آلومینیوم کسب کنیم و به انواع ورق‌های متنوعی که در بازار وجود دارد مسلط شویم. شاید کمی زمان نیاز داشته باشد ولی به هر‌حال یکی از نیازهای اولیه است.

اما راه‌کار دیگری که می‌توان برای این موضوع پیشنهاد داد، خرید ورق آلومینیوم از شرکت‌ها و فروشگاه‌های معتبری است که دانش ارائه مشاوره و راهنمای خرید را دارند. برخی از فروشگاه‌ها صرفاً به داد و ستد و خرید و فروش ورق آلومینیوم مشغول هستند و در واقع هیچ دانش فنی درباره آنچه که به فروش می‌رسانند ندارند. این نوع خرید می‌تواند ریسک خرید اشتباه را به همراه داشته باشد. اما خرید از فروشگاه یا بنگاه معتبری که سابقه طولانی در بازار آلومینیوم را دارد و شرکت‌های معتبری که به طور تخصصی اقدام به فروش ورق آلومینیوم می‌کنند، می‌تواند گزینه بهتری باشد.

پس خرید از فروشگاه معتبری که به طور تخصصی در بازار آلومینیوم مشغول به فعالیت است و خدمات مشاوره تخصصی ارائه می‌کند می‌تواند راه‌کار دوم پس از کسب اطلاعات کامل درباره ورق آلومینیوم باشد.

انبار بزرگی از ورق آلومینیوم

خرید از فروشگاه‌های کوچک و خرده‌فروشی‌ها

خرید از فروشگاه‌های کوچک می‌تواند روند تولید شما را دچار اخلال کند. این به چند دلیل متفاوت اتفاق می‌افتد. باید توجه داشته باشید که منظور از فروشگاه‌های کوچک اندازه و سایز مغازه یا شرکت یا متراژ دفتر فروش نیست! منظور از فروشگاه کوچک فروشگاهی است که حجم مبادلات روزانه یا ماهیانه ورق آلومینیوم و دیگر محصولات آن به طور عمومی عمده محسوب نمی‌شود و جزء فروشگاه‌های خرده فروشی است.

  • فروشگاه‌های کوچک فاقد سیستم مدیریت کنترل هستند و هر ورق آلومینیومی را، با هر کیفیتی، از هر منبعی خرید می‌کنند. این می‌تواند مدیریت کیفیت محصول نهایی شما را با مشکل مواجه نماید. به این معنی که شاید امروز ورق آلومینیوم با کیفیت مناسب در اختیار شما قرار گیرید ولی در آینده کیفیت ورق آلومینیوم با خرید‌های قبلی متفاوت شود. پس برنامه‌ریزی برای تولید محصولی که همیشه بر اساس یک استاندارد ساخته می‌شود با این روش دشوار است. معمولاً فروشگاه‌های کوچک به دنبال سود بیشتر از هر منبعی خرید می‌کنند که حاشیه سود بیشتری در اختیار داشته باشند. خرید از منابع متفاوت باعث تفاوت در کیفیت ورق آلومینیوم شده و کیفیت محصول نهایی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • فروشگاه‌های کوچک معمولاً فاقد سیستم انبار‌داری و انبار‌های کافی هستند. به همین دلیل در زمان فروش ورق آلومینیوم به شما مجبور به تامین آن از یک عمده فروش هستند. این موضوع باعث می‌شود که امکان ارائه خدمات پس از فروش به شما وجود نداشته باشد یا در حداقل ممکن باشد. علاوه بر اینکه زمان تحویل می‌تواند به دلیل وجود واسطه در خرید بیشتر از حالت معمول باشد هیج خدمات پس از فروشی هم در خرید وجود نداشته و در نهایت پس از خرید ورق آلومینیوم دیگر ارتباط موثری با فروشنده وجود ندارد. در این صورت امکان مرجوعی خرید وجود نخواهد داشت حتی اگر شما از کیفیت محصول ارسالی رضایت کافی را نداشته باشید.
  • قیمت ورق آلومینیوم در فروشگاه‌های کوچک بالاتر از عمده‌فروشی‌ها و شرکت‌های بزرگ است. هرچند اگر یک فروشگاه قیمتی پایین‌تر از عمده‌فروشی‌ها اعلام نمایید به احتمال زیاد در کیفیت ورق آلومینیوم تاثیرگذار خواهد بود. به این دلیل که اصولاً عمده‌فروشی‌ها به طور مستقیم ورق آلومینوم خود را از تولید کننده خریداری می‌کنند و خرید از تولید کننده نیز نیاز به حجم خرید بالا است که در توان هر فروشگاهی نیست. پس قیمت خرده‌فروش نمی‌تواند با عمده‌فروش رقابت کند به همین دلیل برای کسب حاشیه سود کافی به عرضه ورق‌های آلومینیوم بی‌کیفیتی که در کارگاه‌های غیر استاندارد تولید شده می‌پردازند و این باعث افت کیفیت محصول نهایی خواهد شد.
  •  

بی‌توجهی به خدمات پس از فروش

مورد سوم از لیست اشتباهات در خرید ورق آلومینیوم بی‌توجهی به خدمات پس از فروشی است که تامین کننده یا فروشنده در اختیار شما قرار می‌دهد. حتما قبل از خرید با تامین کننده ورق آلومینیوم شرایط خدمات پس از فروش را چک کنید و از شرایط آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر اینکه شرایط خرید مانند نحوه پرداخت وجه، شرایط ارسال و زمان ارسال بار، شرایط بسته‌بندی ورق آلومینیوم، کارخانه تولید کننده ورق آلومینیوم و... را چک می‌کنید باید از شرایط مرجوعی بار، از شرایط سفارش مجدد همان بار و مواردی از این دست را نیز مطلع باشید تا در صورتی که بار ارسالی مورد رضایت شما نبود و یا به هر دلیل نیاز به لغو سفارش و مرجوع کردن بار را داشتید بتوانید براحتی این کار را انجام داده و بدون نگرانی از عودت وجه سفارش خود را مرجوع نمایید.

خدمات پس از فروش قوی می‌تواند کلید خرید موفق ورق آلومینیوم باشد. داشتن خدمات پس از فروش می‌تواند کیفیت ورق آلومینیوم را تا حد زیادی تضمین کند. به همین دلیل همیشه تامین کننده‌ایی را با سابقه ارائه بهترین خدمات پس از فروش انتخاب کنید.

عدم کنترل و ارزیابی درست فروشنده و تامین کننده

یکی دیگر از عوامل مهم در خرید ورق آلومینیوم ارزیابی درست از تامین کننده است. اگر بررسی درستی در این زمینه صورت نگیرد می‌تواند به تاخیر در رسیدن بار و ایجاد مشکلات در خط تولید شما شود. می‌تواند باعث سهل‌انگاری در ارسال ورق با‌کیفیت شود و در نتیجه محصولات شما در زمان‌های مختلف با کیفیت‌های متفاوت روانه بازار خواهد شد. حتی عدم ارزیابی درست تامین کننده می‌تواند منجر به عدم تامین به موقع با تناژ و حجم مورد نیاز شما شود. برخی از تامین کنندگان توانایی تامین میزان مشخصی از نیاز شما را دارند. پس قبل از خرید از میزان و حداکثر میزان توانایی تامین تامین کننده مطلع شوید.

نادیده گرفتن ارتباط فنی با تامین کننده

اگر در زمان خرید ورق آلومینیوم ارتباط فنی درست و استاندارد با تامین کننده وجود نداشته باشد، تامین کننده نمی‌تواند نیاز شما را به درستی تشخیص و تامین کند. به همین دلیل یکی از مهمترین‌ترین مسائلی که در خرید ورق آلومینیوم و حتی دیگر مقاطع آلومینیوم مانند بیلت آلومینیوم یا شمش آلومینیوم باید در نظر داشته باشید، ارتباط فنی صحیح با تامین کننده است. امروزه ورق آلومینیوم و آلیاژ‌های آن به قدری وسعت پیدا کرده‌اند که عدم ارتباط فنی مناسب می‌تواند در تامین مواد اولیه مورد نظر و نیاز شما اخلال وارد کند. این ارتباط فنی درباره روش‌های تولید ورق، پوشش نهایی ورق، ابعاد دقیق ورق، آلیاژ درست ورق و حتی استاندارد‌های لازم ورق آلومینیوم و مواردی از این دست است.

داشتن پرسنل متخصص و کارشناس فنی در سمت تامین کننده می‌تواند از سوتفاهم‌های احتمالی جلوگیری کرده و مواد اولیه مطابق با انتظارات و نیاز شما را فراهم آورد.

نمای ساختمان ساخته شده از ورق آلومینیوم

جمع‌بندی

اگر کلیه موارد گفته شده را بخواهیم جمع‌بندی کنیم می‌توان به طور خلاصه بیان که، خرید ورق آلومینیوم جهت استفاده به عنوان مواد اولیه تولید را بخشی از فرآیند تولید خود ببینید تا اهمیت آن بیشتر مشخص شود. در کنار موارد گفته می‌توان نتیجه گرفت که بهتر است از فروشگاه‌های تخصصی اقدام به خرید مقاطع آلومینیوم کنیم. از فروشگاه‌هایی که در کنار فروش مواد و متریال‌های دیگر یا حتی محصولات نهایی دیگر اقدام به فروش آلومینیوم می‌کنند اقدام به خرید ماده اولیه حساسی مانند ورق آلومینیوم نکنیم. در فروشگاه‌های آنلاینی که بستر خرید و فروش عمومی است و هیچ مسئولیتی را در قبال معاملات انجام شده در این بستر‌ها قبول نمی‌کنند ورق آلومینیومی را که برای ساخت محصول نهایی خود استفاده می‌کنیم خریداری نکنیم.

مواردی که بیان شد از جمله مهم‌ترین عوامل شکست در معاملات عمده ورق آلومینیوم، شمش آلومینیوم، بیلت آلومینیوم و حتی دیگر مواد اولیه است. این موارد در طی تحلیل و پایش ده‌ها هزار معامله و فروش ورق آلومینیوم و دیگر مقاطع آن در طی سالها تجربه فروش ورق آلومینیوم به دست آمده و در اختیار شما قرار گرفت.

در انتها با توجه به مواردی که ذکر شد اگر قصد خرید ورق آلومینیوم را دارید می‌توانید یکی از فروشگاه‌های معتبر این حوزه را بررسی و ارزیابی کنید تا در صورت اطمینان از اعتبار این بنگاه بزرگ تخصصی فروش آلومینیوم نیاز ورق آلومینیوم خود را تامین نمایید.

https://alumpersian.com/

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها