رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641617

چین برای ماه لباس طراحی کرد

ساعت 24- سازمان فضایی سرنشین دار چین(CMSA) پس از ۴ سال تحقیق و توسعه از یک لباس فضانوردی سبک رونمایی کرد.

 اینترستینگ انجینرینگ، شبکه تلویزیونی دولتی این کشور اعلام کرد لباس مذکور برای حفاظت از فضانوردان هنگام انجام فعالیت‌های خارج از فضاپیما و در محیط نامساعد ماه طراحی شده است.

ماه برخلاف زمین اتمسفر ندارد و در نتیجه تغییر دما در آن بسیار سریع و شدید است، به طوریکه دمای آن از ۱۲۰ تا ۱۳۰ -درجه سانتیگراد در نزدیکی مدار استوای سیاره تغییر می‌کند.

فضانوردان روی ماه در مقایسه با زمین در معرض فشار خلاء و اشعه‌های خورشیدی بسیار بالاتر قرار دارند. لباس فضانوردی مذکور به افراد اجازه می‌دهد راه بروند، بالا بروند، رانندگی کنند و تحقیقات علمی روی سطح ماه انجام دهند.

این لباس از نوعی پارچه تهیه شده که به طور خاص برای مقاومت در برابر گرما و غبار ماه طراحی شده و مجهز به دستکش‌های حفاظتی و محافظ‌های مفاصل زانو برای انجام حرکات انعطاف پذیر در شرایط کم گرانش ماه است.

لباس فضانوردی مذکور یک نقاب ضد انعکاس پانورامیک و کنسولی دارد که به سیستم‌های ارتباطی و یک دوربین ویدئویی متصل می‌شود. این کشور قصد دارد تا ۲۰۳۰ میلادی ماموریت سرنشین دار به ماه انجام دهد.

برنامه فرود چین روی ماه شامل دو پرتاب جداگانه موشک لانگ مارچ ۱۰ برای ارسال ۳ فضانورد و یک لندر به مدار سیاره است. فضاپیمای منگژو و لندر ماه لانیو در مدار ماه قرار می‌گرند و سپس روی سطح آن فرود می آیند.

۲ فضانورد چند ساعت روی سطح سیاره حرکت می‌کنند و چند آزمایش علمی و اکتشافی انجام می‌دهند و دوباره به سوی همکار خود در مدارماه برمی گردند. پس از آن خدمه به زمین بازخواهند گشت.

 

مهر 

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها