رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641644

اوژه ای خواستار اقدام مشترک قوا برای مساله انرژی شد

ساعت 24 - رئیس قوه قضاییه گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه سلسله جلسات و نشست‌‎های هم‌اندیشی خود با اعضای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس شورای اسلامی با اعضای کمیسیون «انرژی» مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای برگزار کرد.

رئیس قوه قضاییه طی سخنانی در این نشست ضمن اشاره به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، سید حسن نصرالله، به دست رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: سید حسن نصرالله به معنای واقعی کلمه یک روحانی مجاهد و نستوه بود که بیش از ۳۰ سال، لحظه لحظه عمر خود را به جهاد در برابر دشمنان اسلام و انسانیت سپری کرد و در آخر مزد جهاد خالصانه خود را با شهادت دریافت کرد.

محسنی اژه‌ای در ادامه با اشاره به موضوع ناترازی انرژی در کشور گفت: هر سه قوه باید با تعامل و همفکری، در قبال معضل ناترازی انرژی در کشور یک اقدام عاجل انجام دهیم. اگر تدبیری نیندیشیم، مشکلات ما در این حوزه در آینده، مضاعف می‌شود. در این راستا نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی است؛ ما در قوه قضاییه مبتنی بر وظایف و مسئولیت‌های خود، آمادگی تامین امنیت سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها بویژه حوزه انرژی در کشور را داریم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به موضوع ترک فعل‌ها که در سخنان یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، گفت: باید توجه داشت که طبق قانون هر ترک فعلی، جرم محسوب نمی‌شود و قوه قضاییه نمی‌تواند به آن ورود داشته باشد؛ البته سازمان بازرسی بعنوان یکی از زیرمجموعه‌های دستگاه قضا می‌تواند مبتنی بر ضوابط به موضوعِ ترک فعل‌ها ورود داشته باشد و مراتب را گزارش دهد و یا سایر اقدامات مقتضی را ترتیب دهد؛ اما در مجموع، زمانی قوه قضاییه می‌تواند بعنوان ترک فعل، به یک موضوع ورود کند که قانون، انجام آن فعل را الزام کرده باشد و یا عدم انجام فعلی، به لحاظ حقوقی، سبب تضییع حقی شده باشد.

یکی از مهم‌ترین اولویت‌های قوه قضاییه حل مشکلات اسناد مردم است

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اهتمام قوه قضاییه به رفع مسائل مزمن حوزه زمین و اسناد مالکیت مردم در نقاط مختلف کشور گفت: یکی از اولویت‌های کاری خود را حل مسائل مزمن حوزه زمین و اسناد مالکیت مردم در سراسر کشور ترسیم و تعیین کرده‌ایم و طی مدت اخیر مشکلات بعضاً چندین دهه‌ای مردم نقاط مختلف کشور در حوزه زمین و اسناد مالکیت را رفع کرده‌ایم و درصدد هستیم این رویه را با قوت ادامه دهیم.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها