رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641653

تهران و فریب آمریکایی؟

ساعت 24 - پس از ترور دبیرکل حزب‌الله، موضوع پررنگ ناظر به تلاش دولت چهاردهم درباره تعامل با غرب است. آن‌گونه که علی مطهری، نماینده ادوار مجلس، هم در شبکه اجتماعی ایکس چنین تحلیل کرد، «تعلل ایران در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران درحالی‌که دنیا منتظر پاسخ ایران بود، باعث شد رژیم صهیونی جرئت پیدا کند که سیدحسن نصرالله را هم ترور کند. ما فریب آمریکا را خوردیم که پی‌درپی پیام فرستاد که نزنید، هفته دیگر آتش‌بس را برقرار می‌کنیم. اهند رسید».

«الامور مرهونه باوقاتها»».‌ سیدیاسر جبرائیلی، رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم با انتشار تصویری از خطوط هوایی اسرائیل، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «هر هواپیمایی که مقصدش رژیم صهیونیستی است، باید یک هدف برای سرنگونی باشد».

با این حال برخی افراد مانند علی باقری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در نوشتاری چنین برآورد می‌کند «تردیدی وجود ندارد شهادت سیدحسن نصرالله به دست اسرائیل و اقداماتی از این دست که در طول یک سال گذشته در جریان است، هدف مشخصی را دنبال می‌کند و آن یک آتش‌افروزی منطقه‌ای و جهانی برای استخلاص شخص نتانیاهو و پوشیده‌شدن اقدامات جنایت‌کارانه اسرائیل است».

به باور باقری، «اسرائیل به یک جنگ فراگیر منطقه‌ای که پای ایران و دیگر اجزای محور مقاومت را به میان بکشد، نیازمند استراتژی خاصی است. طبیعتا با همین نگاه، تصمیم‌سازان و سیاست‌گذاران در جمهوری اسلامی مصالح کشور، مردم و مجموعه جهان اسلام را در نظر گرفته و همان‌طور که در موارد مشابه با عزم و واقع‌بینی برخورد کرده، در این مورد خاص هم همین‌گونه عمل می‌کند.

تردید ندارم برخی جریانات تندرو و رادیکال در داخل کشور که در حال سوءاستفاده‌کردن از این حادثه هستند تلاش می‌کنند مصالح عالیه کشور را دچار تغییر کرده و احساسات و عواطف برانگیخته‌شده را صرف تغییر مشی خردمندانه کشور کنند، نهایتا به جایی نخواهیم رسید.

روزنامه شرق

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها