رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641657

حقوق کارمندان در بودجه به اندازه نرخ تورم بالا برود

ساعت 24 - با تغییر دولت و با دیدارهای اخیر نیروهای مطالبه‌گر وزارت جهادکشاورزی با وزیر جدید این وزارتخانه، مطالبات صنفی این کارکنان در جهت رفع تبعیض و ناترازی دوباره خطاب به رئیس دولت چهاردهم بیان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با تغییر دولت و روی کار آمدن کابینه و وزرای دولت چهاردهم، امیدها و انتظارات در میان برخی کارکنان وزارتخانه‌هایی که نسبت به دیگر دستگاه‌ها مغفول واقع شده و از نظر معیشتی در جایگاه پایین‌تری قرار دارند، بیش از پیش برای بهبود وضعیت افزایش یافته است. در میان این دستگاه‌ها وزارت جهاد کشاورزی همواره موقعیت پایین‌تری نسبت به بسیاری دیگر از مجموعه‌های کشور دارا بوده و کمیته و کارگروه پیگیری حقوق صنفی کارکنان آن از سال‌ها قبل پیگیر موضوع بهبود وضعیت معیشتی و صنفی آنان بوده است. به همین بهانه، تعدادی از این فعالان انتظارات خود را از دولت جدید باتوجه به اینکه بسیاری از کارکنان این مجموعه در راس سایر کارکنان دولت از مسعود پزشکیان در انتخابات حمایت کردند، مطرح ساختند. یحیی عزیزی (عضو کارگروه مطالبات حقوقی و نماینده کارکنان وزارت جهاد کشاورزی) در رابطه با دغدغه‌های این گروه از کارکنان دولت در زمان ریاست جمهوری مسعود پزشکیان گفت: ما کارکنان وزارت جهاد کشاورزی باوجود اینکه یک وزارتخانه تولیدی و اقتصادی هستیم و وزارتخانه‌ای سیاسی نیستیم، عمدتاً به امید یک تحول و تغییر در ریل رسیدگی به امور جامعه و بخصوص کارکنان خود مجموعه، از آقای پزشکیان حمایت کردیم. ما با این درک که وضعیت حقوق و مزایای کارکنان این وزارتخانه بسیار نامناسب است، از ایشان و مشی دولت وی حمایت کردیم.

وی افزود: اکنون از دولت جدید انتظار داریم که وزارت جهاد کشاورزی را باتوجه به اینکه سال‌ها مغفول بوده است، در جبران بیش از دو دهه غفلت پس از ادغام وزارت کشاورزی و جهاد سازندگی، این مجموعه را به‌طور خاص و ویژه و در اولویت ببینند. روسای جمهور البته شعارهایی می‌دهند اما در میانه کار اصل مطلب مغفول می‌مانند. امیدواریم این بار چنین موضوعی تکرار نشود. عزیزی اضافه کرد: موضوعاتی مثل خط فقر و شاخص تورم و نسبت حقوق متوسط دریافتی ما کارکنان وزارت جهاد کشاورزی با آن موضوع روشنی است و نیاز به باز کردن بیش از پیش ندارد. با این اوصاف ما انتظار نگاه ویژه این دولت به معیشت کارکنان این وزارتخانه هستیم. البته در دولت گذشته نیز طبق قانون بودجه مبالغ مناسبتی داده می‌شد. این مبالغ مناسبتی بسیار محدود که در سال شاید جمعاً کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد، اصلا دردی را دوا نمی‌کند. این فعال حقوق صنفی تاکید کرد: ما در جلسه با وزیر محترم جدید نیز مطرح کردیم که شرایط کارکنان جهاد کشاورزی بحرانی است و وقتی در بحران قرار داریم، جنس مدیریت باید از جنس مدیریت بحران و سریع باشد. شخص آقای پزشکیان می‌تواند به کمک کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بیاید. ما هرکدام صدها پیام از همکاران خود روزانه دریافت می‌کنیم و انتظارها بسیار بالاست. وزارتخانه‌ای که میانگین دریافتی خالص کارکنان آن هنوز حدود ۱۳-۱۴ میلیون تومان است، در شرایطی قرار دارد که نیروهای آن در اجاره خانه خود نیز درمانده‌اند. در ادامه یحیی عزیزی در تایید این اظهارات گفت: ما این را نمی‌پذیریم که سازمان امور اداری و استخدامی میانگین دریافتی کارمندان وزارتخانه و اقمار وزارتخانه را یکسان درنظر بگیرد و نداند که این دو با هم بسیار فرق دارد. در هر دولتی کف‌بگیران معترض می‌شوند، مسئولان سازمان با نشان دادن عدد مدعی می‌شوند که در وزارتخانه میانگین به این میزان داده می‌شود. امروز همه خبر دارند که کدام نیرو در کدام استان چه میزان دریافت می‌کند و شرایط مانند ۲۰ سال قبل که هیچ چیز اتوماسیونی نبود، نمانده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها