رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641710

راهنمای استفاده از یخچال فریزر

شاید در نگاه اول به نظر برسد که اصلا آیا استفاده از یک یخچال فریزر و یا ساید بای ساید نیازی به مطالعه‌ی راهنما دارد؟

 

اما زمانی که با مشکلات رایج مربوط به تنظیمات یخچال و نحوه‌ی استفاده و همینطور کلیدها و پنل آن مواجه می‌شویم، به این نتیجه می‌رسیم که باید کمی در مورد آن اطلاعات کسب کنیم. در این راهنما در مورد برخی از تنظیمات اصلی و سوالات رایج در مورد یخچال، توضیحاتی لازم و کاربردی ارائه خواهیم داد تا در صورت بروز مشکلات و یا نیاز به انجام تنظیمات بتوانید ساده‌تر آن را انجام دهید.

راهنمای استفاده از یخچال فریزر

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر

تنظیم صحیح دما در کارکرد یخچال فریزر بسیار مهم است. اگر دما در بازه‌ی استاندارد و مناسب نباشد، مواد غذایی در مدت زمان کوتاه‌تری خراب می‌شود و انرژی بیشتری نیز هدر خواهد رفت.

نحوه تنظیم دما در هر یخچال متفاوت است و بستگی به برند دستگاه دارد. معمولا بازه دمایی برای کابین یخچال 1 تا 7 الی 10 درجه سانتی‌گراد در نظر گرفته می‌شود. دمای نرمال معمولا بین 3 تا 5 یا 6 درجه است. بیشترین سرما عدد صفر و کمترین سرما در وضعیتی است که عددی بالاتر انتخاب کنید. البته در برخی مدل‌ها که تنظیمات دمای یخچال به صورت ولومی است، هرچه عدد کمتر شود، سرما کمتر خواهد بود و هر عدد بیشتر شود، سرما هم بیشتر می‌شود. در بعضی از مدل یخچال‌‌ها این تنظیمات به صورت خطی یا نقطه‌ای است، که در این مدل دستگاه‌ها هر چه تعداد نقطه و خط بیشتر شود، دما سردتر و هر چه تعداد نقطه و خط کمتر شود، کابین گرم‌تر خواهد بود. بهتر است همیشه دمای متعادل و متناسب و استانداردی را در هر فصل برای دستگاهتان تعیین کنید.

در مورد تنظیم دمای قسمت فریزر نیز ممکن است در هر برند و مدل دستگاه، روش انجام آن متفاوت باشد. این تنظیمات در آن دسته از دستگاه‌هایی که دمای فریزر به طور مجزا قابل انجام است، معمولا از 15- تا 23- درجه سانتی‌گراد قابل تنظیم است و درجه‌ی 15- کمترین سرما و 23- بیشترین سرما است. دمای نرمال نیز 18- یا 19- است.

دقت داشته باشید قرار دادن تنظیمات دما بر روی سردترین حالت همیشه هم آن طور که به نظر می‌رسد خوب نیست، زیرا باعث یخ‌زدگی مواد غذایی داخل یخچال خواهد شد. به‌ویژه میوه‌ها و سبزی‌جات ممکن است در چنین شرایطی خیلی سریع خراب شوند. البته تابستان‌ها که حین باز و بسته کردن درب یخچال میزان زیادی هوای گرم وارد کابین دستگاه می‌شود، ممکن است نیاز باشد دما در حالت سردتری تنظیم شود. برای اطلاعات بیشتر در این مورد می‌توانید راهنمای تنظیم دمای فریزر ال جی را نیز مطالعه کنید.

نحوه نگهداری مواد غذایی

برای اینکه یخچال بهترین عملکرد را داشته و بتوانید به بهترین نحو از دستگاه بهره ببرید و از آن نگهداری کنید، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

  • چیدمان مواد غذایی در یخچال بسیار مهم است و لازم است طبق دستورالعمل دفترچه راهنما رعایت شود.
  • توصیه می‌شود میوه و سبزی را حتما در کشوی جامیوه‌ای قرار دهید و آن‌ها را روی طبقات نگذارید.
  • میوه‌هایی که در حال خراب شدن است را در کنار میوه‌های سالم قرار ندهید.
  • میوه و سبزی‌جات را در نایلون قرار ندهید و سعی کنید آن‌ها را به صورت نشسته در یخچال بگذارید زیرا به دلیل تعرق در نایلون، عمر کوتاه‌تری خواهند داشت.
  • مواد غذایی که زودتر ممکن است یخ بزند را در طبقات بالا و نزدیک به دیواره‌ی پشتی دستگاه قرار ندهید.
  • این نکته مهم است که خوراکی‌ها در ظروف دربسته نگهداری شود تا هم یخچال بو نگیرد و هم مواد غذایی دیرتر خراب شود.

روش تمیز کردن یخچال فریزر

توصیه می‌شود یخچال را هر چند وقت یکبار تمیز کنید.

برای تمیز کردن یخچال ابتدا اتصال برق را قطع کنید. سپس تمامی طبقات و قسمت‌های داخلی را با اسفنج آغشته به جوش شیرین و وانیل تمیز کنید. البته می‌توانید از شامپو بچه نیز به عنوان تمیز‌کننده استفاده کنید. اگر دستگاه دچار بو شده است، تا زمانی که بوی آن رفع شود این روند را ادامه دهید و بعد از آن درب دستگاه را باز بگذارید تا بو کاملا حذف شود. نکته‌ی بسیار مهم این است که نباید آب را برای شستشو روی یخچال بریزید.

طرز کار یخساز یخچال

آبریز و یخساز یک امکان کاربردی و مفید در یخچال‌های ساید بای ساید است. البته یخچال فریزرها معمولا آّبریز و یخساز ندارند و در صورتی که داشته باشند، از نوع دستی است. البته در مورد اکثر دستگاه‌های ساید بای ساید نیز آبریز تنها برای انتقال آب شهری و تصفیه آن از طریق فیلتر آب است و در واقع آبسردکن نیست.

در یخچال‌های ساید بای ساید که دارای سیستم یخساز هستند، برای فعال‌سازی یخساز ابتدا مطمئن شوید که لوله‌ی یخچال به‌درستی به آب شهری متصل شده است. سپس می‌توانید با روشن کردن گزینه یا کلید یخساز، منتظر باشید تا دستگاه شروع به یخسازی کند. معمولا یخسازی کم‌کم انجام می‌شود و اگر دستگاه را جابه‌جا کرده یا برای بار اول به برق متصل کرده‌اید، ممکن است 12 تا 72 ساعت زمان ببرد تا یخساز به طور کامل یخسازی کند. کلید یخساز در بعضی از مدل‌ها بر روی پنل قرار گرفته و در بیشتر مدل‌های قدیمی‌‌تر در بالای باکس یخ دستگاه قرار دارد.

اگر با مشکل عدم یخسازی یخچال مواجه شدید، موارد زیر را بررسی نمایید:

  • آب قطع نباشد و آب آبریز متصل باشد.
  • اگر متوجه شدید آب منزل وصل بوده اما آب از آبریز خارج نمی‌شود، لوله‌ی پشت دستگاه را بررسی کنید که تاخوردگی و انسداد نداشته باشد.
  • کلید یخساز بر روی حالت روشن باشد.
  • گاهی ممکن است یخ‌ها داخل یخساز به هم چسبیده باشد که لازم است در حالت خاموشی یخساز آن‌ها را خارج کرده و از هم جدا نمایید.

در این مورد می‌توانید مطلب طرز کار یخساز یخچال را نیز مطالعه کنید.

سرویس‌های دوره‌ای یخچال را جدی بگیرید

یکی از نکات مهم در مورد نگهداری از یخچال، توجه به سرویس‌های دوره‌ای است. طی این سرویس دوره‌ای کندانسور دستگاه تمیز می‌شود و دیگر قطعات اصلی و فرعی مانند کمپرسور و دیگر اتصالات آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر گرد و غبار کندانسور طی سرویس‌های دوره‌ای تمیز نشود، راندمان یخچال کاهش پیدا کرده و مصرف انرژی نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

علاوه بر این فیلتر آب یخچال نیز می‌بایست هر 6 ماه یکبار تعویض شود. تعویض فیلتر موجب عملکرد صحیح یخساز و آبریز خواهد شد.

در نهایت استفاده‌ی بهینه از یخچال فریزر، هم به نگهداری بهتر مواد غذایی کمک می‌کند و هم می‌تواند از افزایش هزینه‌های مصرف انرژی جلوگیری کند. با رعایت نکاتی که در این راهنما به آن اشاره شد، می‌توانید عمر دستگاه خود را افزایش داده و از عملکرد بهینه‌ی آن بهره ببرید. تنظیم صحیح دما، استفاده درست از یخساز و تمیز کردن منظم یخچال، سه عامل کلیدی هستند که می‌توانند تجربه شما از استفاده از یخچال فریزر را بهبود بخشند.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها