رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641719

ترکش‌های حملات لبنان بر پیکر دولت پزشکیان

ساعت 24 - به نظر می‌رسد ترکش‌های حملات پیاپی رژیم اسرائیل به لبنان و حتی احتمالا ترکش‌های حملات قبلی به غزه که اتفاقا در زمان دولت سیدابراهیم رئیسی رخ داده بود حالا قرار است همگی بر پیکر دولت پزشکیان بنشیند. در روزهای اخیر و با بالا گرفتن تنش میان اسرائیل و لبنان که به شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد، تیغ تیز بهانه‌جویی‌ها با دیگر به سوی دولتی که با اقتدارگرایان و تندروها همسو نبوده است، دراز شد.

حقیقت این است که دقیقا از روز بعد از حمله 7 اکتبر حماس به داخل خاک اسرائیل، حملات هوایی و زمینی گسترده توسط اسرائیل علیه غزه و بعدتر لبنان و حزب‌الله آغاز شد؛کما این که حدود 30 هزار فلسطینی تنها در چند ماه اول و در غزه توسط ارتش اسرائیل کشته شدند و بیش از یک میلیون انسان نیز در درون بزرگ‌ترین زندان سرپوشیده جهان یعنی غزه آواره هستند. اما چطور فریاد وااسفا و گزینه حمله مستقیم به تل‌آویو از سوی این تندروها شنیده نشد؟  بیتابی سوپرانقلابی‌ها

این مدل اظهارات البته در شرایطی در میان طیف تندرو و رقیب سیاسی دولت حاضر ایران به وجود آمده است که در مقابل بسیاری از کشورهای دیگر و از جمله کشورهای به زعم همین طیف، دوست نیز تلاش دارند که آتش جنگ در منطقه گسترده نشود. کما اینکه «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه که برای حضور در هفتاد و نهمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد در نشست خبری خود با اشاره به تنش‌ها در غرب آسیا و اقدامات اسرائیل و مساله حضور ایران در منطقه گفت: «چندین کشور می‌خواهند تا ایران را وارد درگیری در خاورمیانه کنند و در نهایت جنگی فراگیر در منطقه رقم بزنند.

البته در دیدارهای برگزار شده در حاشیه سازمان ملل، توجه زیادی به مشکلات خاورمیانه، آخرین بروزرسانی درگیری‌ها هم به طور مستقیم در سرزمین‌های فلسطین و هم در لبنان، سوریه و مشکلات در خاک عراق صورت گرفت.»

توسعه ایرانی

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها