رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641723

تشخیص سریع سرطان ریه با فناوری رباتیک جدید

.


ساعت 24 -پزشکان بیمارستان ویتنشو در جنوب منچستر جزو اولین کسانی هستند که در اروپا از سیستم یونی استفاده می‌کنند که تشخیص بیماری را در مراحل اولیه آن ممکن می‌سازد.

دکتر هاوال بالاتا، متخصص بیماری‌های تنفسی می‌گوید که این فناوری تحول بزرگی خواهد بود که باعث می‌شود بیماری ماه‌ها زودتر از آنچه که قبلاً امکان‌پذیر بود، تشخیص و درمان شود. او گفت که این فناوری به پزشکان این امکان را می‌دهد که «به طور ایمن و دقیق به نقاط یا ضایعات بسیار کوچک در ریه‌ها برسند. »  

سیستم جدید یون اندولومینال به پزشکان اجازه می‌دهد تا حتی عمیق‌ترین و سخت‌ترین بخش‌های ریه را به سرعت و با دقت بررسی کنند. دکتر بالاتا گفت که این فناوری باعث می‌شود خیلی زودتر به بیماران «پاسخ‌های قطعی» داده شود. او گفت: «اگر با این روش زودتر تشخیص داده شود که بیمار مبتلا به سرطان ریه است در نتیجه درمان زودتر شروع می‌شود و طبیعتا نتایج بهتری در پی خواهد داشت.» «موفقیت ۱۰۰ درصدی» طبق گزارش سازمان بهداشت و درمان بریتانیا(ان‌اچ‌اس)، سالانه حدود ۴۸ هزار نفر در بریتانیا به سرطان ریه مبتلا می‌شوند و حدود ۳۵ هزار نفر در سال هم بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. آمار مبتلایان به سرطان ریه در منچستر نسبت به میانگین ملی مبتلایان به این بیماری در بریتانیا به طور قابل توجهی بالاتر است. بیمارانی که در مراحل اولیه سرطان ریه تشخیص داده می‌شوند، تقریباً ۲۰ برابر بیشتر از بیمارانی که بیماری‌شان دیرتر تشخیص داده می‌شود، برای پنج سال زنده می‌مانند. دکتر کریس کریگ، متخصص بیماری‌های ریه می‌گوید: فناوری جدید یون به پزشکان اجازه می‌دهد تا «ناهنجاری‌هایی را که ما نمی‌توانیم با فناوری قبلی نمونه‌برداری کنیم» تشخیص دهند.

او اضافه کرد که تیم پزشکان بیمارستان ویتنشو فعالیت‌هایی را در این زمینه آغاز و انجام داده‌اند که «میزان موفقیت صد در صدی از نظر رسیدن به تشخیص» دارد. دکتر کریگ گفت که آن‌ها امیدوارند با استفاده از این فناوری بر روی ۳۵ بیمار در هفته، این برنامه را به میزان قابل توجهی تسریع کنند.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها