رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641735

عارف عازم ایروان شد/ پیشنهاد عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا

ساعت 24- معاون اول رئیس جمهور برای شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا عازم ارمنستان شد.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز (سه‌شنبه) به‌عنوان مهمان ویژه در صدر هیاتی و با دعوت نخست‌وزیر ارمنستان رئیس دوره‌ای اتحادیه اقتصادی اوراسیا به‌منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، عازم ایروان پایتخت ارمنستان شد.

سخنرانی در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفت‌وگو با برخی از نخست‌وزیران کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله برنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهور در این سفر یک‌روزه است.

در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ارمنستان، روند عضویت ایران در این اتحادیه که بخش مهمی از همسایگان شمالی ایران یعنی روسیه، ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبکستان و بلاروس را در بر می‌گیرد در دستورکار قرار دارد.

راهبرد سیاست خارجی دولت ارتقا همکاری با کشورهای همسایه و منطقه است

بر اساس این گزارش، عارف پیش از عزیمت به ارمنستان شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا و دیدار و گفت‌وگو با برخی از نخست‌وزیران کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس در زمینه مسائل دوجانبه و چندجانبه و همچنین محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی را از اهداف این سفر یک‌روزه برشمرد و تاکید کرد: در این سفر تلاش می‌کنیم در راستای افزایش روابط دوجانبه و چندجانبه و هم‌چنین حضور در  نظام‌های مشترک و چندجانبه منطقه‌ای حضور جدی داشته باشیم.

وی افزود: روند عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان‌ها و سازمان‌های مهم منطقه‌ای و بین المللی همانند شانگهای و بریکس انجام شده است و در سفر امروز به ارمنستان پیشنهاد عضویت در اتحادیه اقتصادی اوراسیا که سازمانی مهم و بازار بزرگی  در زمینه‌های تجاری و اقتصادی است، اعلام می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، قرارداد تجارت آزاد میان ایران و‌ اتحادیه اقتصادی اوراسیا به امضا رسید و در مرحله اجرایی شدن قرار دارد که اجرایی شدن این موافقتنامه، زمینه‌های بسیار مناسبی برای تقویت همکاری اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری میان ایران و اعضای اتحادیه فراهم می‌کند.

ایران و این کشورها ظرفیت مشترک زیادی برای گسترش همکاری در تجارت، حمل و نقل و ترانزیت، گردشگری، زیرساخت و غیره دارند.

سفر عارف و شرکت در این نشست در چارچوب حسن مناسبات هم‌جواری و اهمیت همسایگان در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بوده و حائز اهمیت است.

هم‌چنین هم‌زمان با این اجلاس، نشست تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور وزرای تجارت و مسئولین بخش‌های تجاری دولتی و خصوصی برگزار می‌شود.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها