رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641742

روسیه درکنار اسراییل است

ساعت 24 - موسوی خلخالی دیپلمات پیشین به ایلنا گفته است :به نظر می‌رسد که روسیه نیز در کنار اسرائیل قرار دارد. به‌طور کلی، اسرائیل به این صورت تسلیم نخواهد شد. او حتی حاضر نیست غزه را واگذار کند. شما اکنون ببینید محمود عباس در این جریان چه اقداماتی انجام داده است؛ او عملاً طی چند سال گذشته از غرب فلسطینی‌ها جدا شده است و به هیچ وجه نمی‌توان تصور کرد که به حماس کمک کند.

او تاکید می‌کند: وقتی اسرائیل می‌بیند که خود فلسطینی‌ها دچار شکاف عمیق شده‌اند و اعراب نیز دچار تفرقه هستند، کشورهای اسلامی بی‌توجه‌اند و حتی حاضر نیستند از نظر تبلیغاتی به شدت علیه اسرائیل فعالیت کنند. بنابراین، انتظار تحول در رفتار اسرائیل بسیار بعید است. با این حال، سوریه از سال ۱۹۶۷، مهم‌ترین منطقه‌اش یعنی جولان را تحت تسلط اسرائیل دارد و باوجود کلیه قطعنامه‌ها و فعالیت‌هایی که علیه این موضوع انجام شده، اسرائیل هنوز حاضر به کوتاه آمدن نیست.

این کارشناس جهان عرب خاطرنشان کرد: کشورهایی وجود دارند که واقعیت‌ها را می‌دانند و علیه اسرائیل تظاهرات می‌کنند، اما اسرائیل به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید. به تعبیر مرحوم حسنین هیکل، در آن لحظه، تمام مردم به عناصر نظامی تبدیل می‌شوند. او به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های مصری، در کنار عبدالناصر و در طول تاریخ جنگ‌های گذشته اعراب و اسرائیل، همواره به این نکته اشاره داشت که اسرائیل بیشتر شطرنج بازی می‌کند و ما عرب‌ها همچون دومینو عمل می‌کنیم.

به همین دلیل، عرب‌ها هرگز تمام عیار در کنار فلسطین نخواهند بود. پس از ۷۰ سال، اسرائیل به جز محمود عباس که اکنون در گوشه‌ای نشسته و مانند یک مرده متحرک است، هیچ عکس‌العملی از خود نشان نمی‌دهد. اوضاع در کل منطقه بسیار خطرناک است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها