رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641787

نرخ دلار بازار آزاد از بانک مرکزی تعیین می‌شود

ساعت 24 - یک کارشناس اقتصادی گفت: هیچ گاه هم درباره چگونگی کشف نرخ توافقی توضیحی داده نشد. آیا کشف قیمت با چانه‌زنی است یا اینکه فردی مانند جمشید بسم‌الله قیمت را اعلام می‌کند. آیا قیمت‌ها تلفنی اعلام می‌شود یا اینکه عده‌ای دور هم جمع می‌شوند و بر سر یک قیمت توافق می‌کنند

آلبرت بغازیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اظهارات اخیر وزیر اقتصاد درباره ضرورت نزدیک شدن نرخ دلار نیمایی و دلار بازار آزاد و افزایش چند روز گذشته نرخ دلار نیمایی و احتمال اجرای برنامه ارزی «طیب‌نیا» درباره تک نرخی شدن نرخ دلار و ارز اظهار داشت: آن زمانی که آقای طیب‌نیا ضرورت اجرای برنامه تک نرخی شدن ارز را مطرح کرد، سوال این بود که چگونه این سیاست به اجرا خواهد رسید آیا بنا این است که نرخ بازار آزاد حذف شود یا فقط نرخ بازار آزاد مبنا قرار بگیرد؟ اعلام برنامه‌های کلی برای اقتصاد را که هر فردی می‌تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید به طور شفاف و با جزییات اعلام می‌شد که منظور از تک نرخی شدن ارز چیست، گفت: تک نرخی شدن ارز از دید مردم، از دید فعال اقصادی، حتی از دید فردی که پولشویی می‌کند و یا خانواده‌ایی که ارز برای دانشجویی خود در خارج از کشور تحصیل می‌کند این است که ارز را با همان قیمت اعلام شده به هر اندازه و بدون هیچ قیدی می‌تواند تامین و تهیه کند. وگرنه سیاست تک نرخی شدن ارز به اجرا نرسیده و باز هم بازار دیگری و بازار آزاد ایجاد می‌شود. افرادی که نتوانند به‌اندازه مورد نیاز ارز را تامین کنند به سراغ بازار دیگری برای تامین ارز مورد نیاز خود می‌روند.

ا

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها