رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641799

قصه تالاب‌های لب خشکیده

ساعت 24 - عواملی از جمله عدم تخصیص نیاز آب محیط زیستی و تغییرات اقلیمی باعث شده برخی تالاب‌های کشور با وجود ثبت بین‌المللی، طی سال‌های اخیر در وضعیت بحرانی قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، دلایلی مختلفی باعث شده است برخی از تالاب‌های کشور در وضعیت بحرانی قرار بگیرند. عدم تخصیص نیاز آب محیط زیستی و کشاورزی ناپایدار در حوضه و تغییرات اقلیمی برخی از این دلایل هستند.

رعایت حقآبه‌های محیط‌ زیستی نیز شاه کلید احیای تالاب‌هاست. باوجود وضعیت مناسب برخی از تالاب‌ها اما همچنان تالاب‌های مهمی در سطح کشور وجود دارند که در وضعیت بحرانی قرار دارند و نیازمند اقدامات سازنده در جهت رفع مشکلات هستند.

آرزو اشرفی زاده - مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست - پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود: «تالاب هامون به دلیل اقدامات افغانستان در در بالادست رودخانه‌ها به‌ویژه هیرمند و فراه و انحراف آب از مسیر طبیعی رودخانه هیرمند به سمت «گود زره» علی‌رغم جاری شدن سیلاب‌ در این رود، شرایط مناسبی ندارد. تالاب‌های بزرگی مثل گاوخونی، بختگان و پریشان به دلیل عدم تخصیص نیاز آب محیط زیستی و کشاورزی ناپایدار در حوضه و تغییرات اقلیمی در بحران هستند. »

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها