رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641809

مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند / مخازن ذخیره وضعیت مناسبی دارند

ساعت 24- مدیرعامل شرکت توانیر گفت: باتوجه به پیش‌بینی برودت هوا در زمستان ضرورت دارد که مردم و مشترکان در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا امکان ذخیره‌سازی در فصل سرد سال برای تامین برق فراهم شود.

مصطفی رجبی‌مشهدی درباره وضعیت ذخیره و تامین سوخت زمستانی نیروگاه‌ها اظهار داشت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و گاز به صورت عادی در حال تامین سوخت نیروگاه‌های کشور هستند، قطعا با وزارت نفت همکاری خوبی داریم مذاکراتی هم در حوزه تامین سوخت داشته‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر، بیش از ۷۵ درصد سوخت نیروگاه‌ها توسط گاز و مابقی از سوخت مایع تامین می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه اکنون مخازن ذخیره تقریبا وضعیت مناسبی دارند، تاکید کرد: در عین حال باتوجه به پیش‌بینی برودت هوا در زمستان ضرورت دارد که مردم و مشترکان در مصرف برق و گاز صرفه‌جویی کنند تا امکان ذخیره‌سازی در فصل سرد سال برای تامین برق فراهم شود.

وی از مردم خواست که در این شرایط که با ناترازی برق و گاز مواجهیم؛ همکاری لازم را با صنعت برق داشته باشند.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: در این دوره الگوی مصرف برق برای مناطق غیرگرمسیر از ۳۰۰ کیلووات ساعت در تابستان به ۲۰۰ کیلووات ساعت کاهش پیدا کرده است، بنابراین رقم تعرفه برق کسانی که مصرف بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت داشته باشند به صورت پلکان افزایشی؛ اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد: مشترکانی که در مناطق غیرگرمسیر از هیترهای برقی استفاده کنند قطعا به صورت نامتعارف منجر به این می‌شود که مصرف برق‌شان از الگو تجاوز کند، در این صورت تقاضا داریم که مردم مصرف را کاهش دهند تا قبض‌های سنگین دریافت نکنند.

ایلنا 

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها