رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641855

سفر به تبریز و تجربه طعم غذاهای تبریزی

اگر برنامه سفر به تبریز را دارید، نمی‌توانید از طعم غذاهای محلی و ترکی در رستوران‌های این شهر چشم‌پوشی کنید. تبریز شهر «ترین»‌هاست و از نخستین‌ها تا بهترین‌ها، همه در این شهر پیدا می‌شود. رستوران‌های تبریز هم از این قاعده مستثنی نیستند. به‌همین‌دلیل این فهرست را آماده کرده‌ایم تا پس از سفر به این شهر شمال غربی، همراهتان باشد. پیشنهاد می‌کنیم حتما حداقل یکی از آن‌ها را امتحان کنید.

رستوران باختر

باختر از بهترین رستوران‌های تبریز در ولیعصر است که اگر فقط یک‌بار مهمان کباب‌های نرم و لذیذ آن شوید، دیگر طعم کباب هیچ رستورانی به مذاق‌تان خوش نمی‌آید. این رستوران 4 شعبه در تبریز دارد و اخیرا شعبه‌ای از آن به تهران هم راه پیدا کرده است. چلوکباب برگ قلوه‌ای، چلوکباب سلطانی، چلوکباب برگ مخصوص، چلوکباب کوبیده معمولی، چلوبرگ نیمه مخصوص، چلوجوجه‌کباب مخصوص و چلوکباب کوبیده دو سیخ منوی کباب‌های متنوع این رستوران را تشکیل می‌دهد.

چلوکبابی حاج علی بازار

در رستوران 100 ساله حاج علی خوشمزه‌ترین کباب‌های دنیا انتظارتان را می‌کشد. حاج علی معروف ترین رستوران تبریز است که در دل بازار سرپوشیده این شهر شعبه دارد. این رستوران در فضایی فوق‌العاده دنج و آرام از مهمانان خود با بهترین غذاهای سنتی ایران پذیرایی می‌کند. این چلوکبابی نزدیک به فرودگاه تبریز قرار دارد؛ بنابراین مسافرانی که قصد بازگشت با بلیط تبریز تهران هواپیما را دارند، می‌توانند وعده شام یا ناهار خود را در این رستوران صرف کنند.

کاخ رستوران ایمانی

کاخ رستوران ایمانی از بهترین رستوران‌های تبریز از نظر مردم است که طعم دیزی‌های آن تقریبا شهرتی جهانی دارد. بنابراین، اگر فرصت خوردن دیزی در آبگوشتی معروف توحید را از دست دادید، کاخ رستوران ایمانی فرصت خوبی برای جبران این لذت ازدست‌رفته خواهد بود. این رستوران در فاصله 20 کیلومتری از مرکز تبریز و در شهر سردرود واقع شده است.

رستوران ایمانی دو شعبه با شمایل سنتی و کلاسیک در تبریز دارد که علاوه بر دیزی‌های خوش‌رنگ‌ولعاب گزینه‌های دیگری مانند چلو شیشلیک، چلو بختیاری، چلو برگ مخصوص، چلو گردن مخصوص، چلوفیله‌کباب، چلو ماهی قزل‌آلا، چلو ماهیچه و چلو برگ معمولی در منوی غذایی آن یافت می‌شود.

رستوران قصاب

از بهترین رستوران‌های تبریز ولیعصر رستوران قصاب است. در این رستوران حال‌هوای حضور در مجلل‌ترین رستوران‌های ترکیه برایتان تداعی می‌شود. دلیل این امر هم سرآشپزهای ترک‌زبانی هستند که با ذوق و خلاقیت‌شان در آشپزی خوشمزه‌ترین استیک‌های جهان را مقابل شما روی میز می‌گذارند. در منوی غذایی این رستوران انواع ساندویچ، پیتزا، غذاهای ترکیه‌ای، دسرها و نوشیدنی‌ها هم دیده می‌شود که در لذیذبودن چیزی از استیک‌های آن کم ندارند.

رستوران تک درخت

رستوران تک درخت هم بهترین رستوران تبریز است که برخلاف طبیعت ساده و بی‌آلایشش، منویی بسیار جذاب و مجلل دارد. کباب بره، فیله کباب، کباب برگ، کوبیده، بویرگی، بختیاری، جوجه‌کباب، سالمون و ماهی قزل‌آلا از جمله غذاهایی است که با طعمی جادویی در این رستوران سرو می‌شود.

رستوران وحید

نام رستوران وحید به‌عنوان بهترین کافه رستوران تبریز خوش نشسته است. انتخاب‌تان در سرو غذا هرچه که باشد، رستوران وحید با بهترین کیفیت پذیرای شما خواهد بود. این رستوران منویی متنوع از غذاهای ایرانی، فرنگی، ترکی و فست‌فودها را دارد.

از معروف‌ترین غذاهای سروشده در این رستوران هم می‌توان به چلوبرگ، کباب شیشلیک گوسفندی محلی، فیله کباب گوسفندی، فیله کباب گوساله، دوش کباب گوساله، کباب میکس، ماهیچه گوسفندی، چلو ماهی، ماهی اوزون برون کبابی، ماهی قزل‌آلا سرخ شده، ماهی سفید سرخ شده دریایی، کوفته تبریزی، سبزی پلو، باقالی پلو و کباب دونر اشاره کرد. کافه رستوران وحید دارای 3 شعبه در تبریز است که شلوغ‌ترین آن‌ها در جاده 10 کیلومتر تهران قرار دارد.

رستوران مروارید آب‌رسان

در بلوار هفت تیر تبریز یکی از بهترین رستوران این شهر تحت عنوان رستوران مروارید آبرسان جا خوش کرده است. این رستوران از هرنظر رتبه اول را در میان رستوران‌های تبریز از آن خود می‌کند؛ اما مهم‌ترین حسن آن را می‌توان کیفیت عالی و قیمت مناسب غذاها دانست. بنابراین اگر قصد ندارید بودجه چندانی برای سفر خود کنار بگذارید، می‌توانید با بلیط هواپیما چارتر سفر کرده و در این رستوران غذا میل کنید.

رستوران بلوار

اگر اهل خوردن فست‌فود هستید، باید بگوییم بلوار بهترین رستوران تبریز فست فودی است. در این رستوران فست‌فود همه‌چیز به طرز خوبی دلنشین و جذاب هستند؛ از دکور زیبا و چشم‌نواز آن گرفته تا منوی غذایی متنوع و باکیفیتش که جایی برای گله و شکایت باقی نمی‌گذارد. این رستوران در بلوار 29 بهمن شهر تبریز قرار دارد.

رستوران مهران

مهران هم یکی دیگر از رستوران‌های خوب تبریز از نظر مردم است که در طبخ کباب‌های لذیذ و دلچسب دستی بر آتش دارد. این رستوران بیشتر از 4 دهه است که در دروازه تهران شهر تبریز فعالیت دارد. همین قدمت طولانی و کیفیت خوب غذاهای آن هم سبب شده است تا گردشگران به عشق چشیدن دوباره کباب‌های مهران راهی تبریز شوند.

چلوکباب برگ مخصوص، چلوکباب برگ نیمه‌مخصوص، چلوجوجه‌کباب مخصوص، چلوکباب کوبیده، سوپ و نوشابه منوی غذایی رستوران مهران را شامل می‌شوند.

رستوران دکتر نیک

دکتر نیک از معروف ترین رستوران‌های تبریز است که کارش را با یک فست‌فودی کوچک در سال 1378 آغاز کرد. در همان سال‌ها این رستوران توانست رتبه اول بهترین فست‌فودی‌های تبریز را از آن خود کند. در حال‌حاضر رستوران دکتر نیک یک رستوران ایرانی-ایتالیایی است که با منویی جذاب و وسوسه‌کننده از غذاهای ایرانی و فرنگی به استقبال مهمان خود می‌رود. این رستوران در طبقه 5 مرکز تجاری اطلس قرار دارد.

رستوران مظفریه

نمی‌شود از بهترین رستوران تبریز بگوییم و نامی از مظفریه آن به میان نیاوریم. مظفریه سال‌هاست که به عنوان بهترین رستوران سنتی تبریز در میان مردم شناخته می‌شود. این رستوران 4 شعبه مختلف در فلکه شاهگلی، بلوار ولیعصر و مجتمع ستاره باران دارد.

مظفریه همه شهرت خود را از کبابی مخصوص به نام اوزون کباب دارد. این نوع کباب که طولی به‌اندازه یک نان سنگک دارد، در دیسی شاهانه سرو می‌شود و همین آرایش زیبا هم مزه لذیذ آن را در نظر مردم دوچندان می‌کند. البته در رستوران مظفریه انواع دیگری از کباب‌ها هم طبخ می‌شود که هرکدام با طعم بهشتی‌شان شما را حسابی سر ذوق می‌آورند.

کباب بناب علی بابا

کباب و حلیم ترکیب جذابی است که فقط آن را می‌توانید در بناب علی بابای تبریز امتحان کنید. این رستوران که در میدان امام خمینی واقع شده است، در طبخ لذیذترین بناب کباب تبریز رقیب ندارد. نکته درخشان رستوران بناب علی بابا این است که هر ساعت از شبانه‌روز هوس خوردن کباب یا حلیم به سرتان بزند، درهای ورودی این رستوران به روی شما باز است.

رستوران دلستان

معماری سنتی رستوران دلستان شما را به سال‌های خیلی دور می‌برد. این رستوران که در بلوار 29 بهمن قرار دارد، در فضایی بدون تشریفات با منویی جذاب از غذاهای سنتی پذیرای مهمانان و گردشگران این شهر خواهد بود. ته‌چین، کباب دنده، ماهی قزل‌آلا، آش رشته، چلو ماهیچه، کوفته تبریزی و انواع فست‌فود از معروف غذاهای طبخ‌شده در این رستوران هستند. باتوجه‌به علاقه شیرازی‌ها به آش رشته، این رستوران بهترین انتخاب برای مسافرانی است که با پرواز شیراز تبریز به این شهر سفر می‌کنند.

کبابی حاج علی رضا

بهترین رستوران در تبریز برای مردم این شهر فقط رستوران حاج علی رضاست. در هر وعده‌ای که به سراغ این رستوران بروید، با انبوه بی‌شماری از منتظران دلباخته این رستوران ملاقات خواهید کرد. دلیل این محبوبیت را هم فقط باید در کیفیت عالی مواد اولیه، هنرمندی هرچه‌تمام در طبخ کباب و خوش‌رویی پرسنل آن جست‌وجو کرد. این رستوران در منطقه 29 بلوار بهمن و نزدیک به هتل بین‌المللی شهریار قرار دارد که از بهترین هتل‌های تبریز است.

رستوران جلالی سردرود

این رستوران در سال 1360 در قالب بهترین کبابی تبریز کار خودش را با مدیریت حاج اسماعیل جلالی آغاز کرد. بعد از فوت حاج اسماعیل فرزند او 3 شعبه دیگر از این رستوران را با منوی غذای ایرانی و فرنگی در منطقه سردرود راه‌اندازی کرد. درحال‌حاضر جلالی سردرود به عنوان بهترین رستوران تبریز از نظر مسترتیستر شناخته می‌شود.

از کیفیت غذاهای رستوران جلالی سردرو تنها می‌توانیم به اجتماع بی‌شماری از مردم اشاره کنیم که رنج ساعت‌ها ایستادن در صف انتظار را به جان می‌خرند تا مهمان سفره رنگارنگ حاج اسماعیل باشند. از محبوب‌ترین غذاهایی که در منوی رستوران جلالی به چشم می‌خورد، چلو بره کبابی، چلوکباب فیله، چلوکباب بختیاری، چلو ماهیچه گوسفندی، چلو ماهی کبابی و کوفته تبریزی است.

حاج مجید چلوپز

رستوران حاج مجید چلوپز نیاز به معرفی ندارد. این رستوران که در آن فقط چلومرغ سرو می‌شود، در طبقه دوم پاساژ تربیت واقع شده و فضایی کاملا نوستالژیک دارد. مهمانان این رستوران می‌توانند علاوه بر چلومرغ سوپ خوشمزه این رستوران را هم به عنوان پیش‌غذا امتحان کنند.

رستوران قرآنی

 در رستوران قرآنی همه‌چیز رنگ‌و‌بوی تاریخ می‌دهد؛ از دخل رستوران گرفته تا قیمت‌ عباسی غذاها که ایده‌ای بکر و خلاق مسحوب می‌شود. قرآنی معروف‌ترین چلوکبابی تبریز است که بیش از 100 سال قدمت دارد. این رستوران در همسایگی با بازار تاریخی تبریز واقع شده است و منوی غذای آن شامل کباب سلطانی، کباب برگ و کباب کوبیده می‌شود.

رستوران کبیری تبریز

عطر و رایحه غذاهای رستوران کبیری در کل تبریز حرف اول را می‌زند. چلوکبابی کبیری در اصل یک غذاخوری با فضایی فوق‌العاده ساده و خودمانی در محله ولیعصر تبریز است که طعم کباب‌هایش انتظار شما از این غذای محبوب را حسابی بالا می‌برد.

رستوران آنا

فضای روح‌انگیز بهترین باغ رستوران تبریز شما را به جنگل‌های سرسبز شمال می‌برد. آنا از بهترین‌ها در منطقه سردرود است که منویی از غذاهای اصیل آذربایجان را به مسافران خود ارائه می‌دهد. آوای زنده موسیقی که در تمام فضای روح‌بخش این رستوران طنین‌انداز می‌شود، لذت تناول‌کردن کباب و دیزی را برای مهمانان صدچندان می‌کند.

رستوران خیرانی

میان بازاری‌های تبریز رستوران خیرانی در خیابان جمهوری اسلامی محبوبیت ویژه‌ای دارد. خیرانی همان چلوکبابی ممتاز سابق است که طعم کباب‌هایش شباهت غریبی با غذاهای افسانه‌ای شاهان دربار قجری دارد. کوبیده، کباب برگ،جوجه و پلومرغ معروف‌ترین منوی غذای این رستوران است.

رستوران گازماخ

گازماخ به اعتقاد مردم از لوکس‌ترین رستوران‌های تبریز در ولیعصر است. این رستوران که همه شهرت خود را از ته‌دیگ‌های برشته‌ روی پلوهایش دارد، در فضایی کاملا مدرن و کلاسیک با منویی از غذاهای سنتی به استقبال شکم‌بازان حرفه‌ای می‌رود.

کباب‌تابه‌ای‌های رستوران گازماخ در میدان دیگری از محبوبیت قرار دارند؛ اما، شما اگر میانه‌ای با کباب تابه‌ای نداشته باشید، می‌توانید از میان چلوکوبیده، چلو جوجه، باقالی پلو ماهیچه با گازماخ، چلوماهیچه با گازماخ، ته‌چین مرغ، خورشت قرمه‌سبزی، فسنجان مرغ، خورشت قیمه‌بادمجان، خورشت هویج، کشک بادمجان، کوفته تبریزی، چلو سلطانی، چلو شیشلیک، چلو برگ، چلو بختیاری و چلو ماهی قزل‌آلا دست به انتخاب بزنید.

رستوران اجاق تبریز

لیست بهترین رستوران‌های تبریز را که زیرورو کنید، رستوانی مهیج‌تر و خاص‌تر از اجاق نمی‌یابید. منحصربه‌فردبودن این رستوران در طبخ غذا روی میز مشتری خلاصه می‌شود. به‌عبارتی در این رستوران مکانی به عنوان آشپزخانه تعریف نشده و سرآشپز همه بساط آشپزی‌اش را با خود سر میز شما می‌آورد. اینکه مسافران می‌توانند نظاره‌گر مراحل صفر تا صد طبخ غذا باشند، امتیازی درخشان است که تنها در رستوران اجاق تبریز یافت می‌شود. برای دسترسی به رستوران اجاق باید راهی کیلومتر 5 جاده تبریز شوید.

رستوران بین المللی سو

رستوران‌ بین‌المللی سو بهترین کافه رستوران تبریز است که به دلیل داشتن موقعیت مکانی ایده‌آل انتخاب اول و آخر گردشگران این شهر است. این رستوران در بهترین نقطه از محله ولی‌عصر قرار دارد و منویی کامل از غذاهای ایرانی و نوشیدنی‌های دلچسب را به مشتریان عرضه می‌کند.

رستوران ترکیه‌ای نفیس

اگر بودجه‌تان با سفر ترکیه جور درنمی‌آید، به رستوران نفیس در ولی‌عصر تبریز بروید. نفیس بهترین رستوران تبریز است که با سرو لذیذترین غذاهای ترکی قلب مسافران را به بهترین رستوران‌های ترکیه می‌برد. سالادهای ترکی، پیتزاهای ترکی، کباب‌ها و دسرهای ترکی از بهترین خوراک طبخ‌شده در این رستوران هستند.   

دیزی سرای محمدی

صحبت از دیزی که می‌شود، آبگوشت تاوا کبابی محمدی صدرنشین لیست رستوران‌های تبریز قرار می‌گیرد. طعم و مزه دیزی محمدی جای دیگری از ایران تکرار نمی‌شود. بنابراین، اگر گذرتان به تبریز افتاد سری به خیابان تربیت بزنید تا دیزی سرای محمدی تکلیف این غذای اصیل ایرانی را برایتان معلوم کند.

رستوران ارشد داداش تبریز

ارشد داداش هم مصداق دیگری از بهترین رستوران تبریز است که در ارائه سالم‌ترین غذای دنیا نمره 20 می‌گیرد. آوازه کاسه‌کباب‌های ااین رستوران تقریبا در کل ایران پیچیده است. بنابراین، اگر سالم‌خوری دغدغه اول و آخرتان در سفر به تبریز است، باید بگوییم هیچ‌جایی بهتر و امن‌تر از رستوران ارشد داداش پیدا نمی‌کنید. این رستوران تنها یک شعبه در میدان منظریه دارد.

رستوران بالیق

رستوران بالیق هم بهترین رستوران تبریز است که با خوش‌ذوقی هرچه‌تمام، مرزهای شهری را درنوردیده و حال‌وهوایی از خطه شمال یا جنوب کشور را برایتان زنده می‌کند. بله درست حدس زدید! این رستوران اولین رستوران دریایی در تبریز است که در منوی غذایی آن چیزی جز خوراک دریایی پیدا نمی‌شود. این رستوران در جاده ائل گلی قرار دارد و محبوب‌ترین منوی غذایی آن ماهی سالمون، خرچنگ، ماهی قزل‌آلا و میگو است.

رستوران ائل گلی

رستوران ائل گلی یا شاهگلی بهترین رستوران تبریز است که وعده‌های صبحانه را به صورت سلف سرویس سرو می‌کند. این رستوران در منطقه ایل گلی تبریز، سرسبزترین و خوش‌آب‌وهواترین منطقه این شهر قرار دارد. کوفته تبریزی، چلوکباب سلطانی، چلوماهیچه، چلوبرگ مخصوص، چلوکوبیده مخصوص، اسقره کباب، چلوکباب بختیاری، چلوجوجه‌کباب با استخوان، چلوکوبیده نگین‌دار، ماهی کبابی، خوراک ماهی قزل‌آلا، میگو کبابی و ماهیچه منوی غذایی ائل گلی را تشکیل می‌دهد.

رستوران هزاردستان

اگر به دنبال تجربه‌ای بالاتر از یک شکم‌گردی ساده در آذربایجان هستید، باید بگوییم رستوران هزاردستان بهترین رستوران تبریز برای شما خواهد بود. هزاردستان رستورانی فوق‌العاده دنج و باصفا در چهارراه آبرسان است که معماری آن تاریخ معاصر تبریز را برایتان به نمایش می‌گذارد. در این رستوران غذاهای سنتی آذری سرو می‌شود.

رستوران ماهی خوب

ماهی خوب هم یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های تبریز است که در عین قیمت مناسبی که دارد، در سرو غذاهای دریایی کاملا حرفه‌ای عمل می‌کند. ماهی سالمون (تنوری، سوخاری و تابه‌ای)، قزل‌آلا، ماهی خال قرمز، شیشلیک مخصوص، هایپر میکس، ماهی کاد، قزل‌آلای تنوری، شنسل پلنگان، میگو کبابی، فیش اند چیپس، استیک ماهی، شاه میگو، سالاد دریایی، سالاد میگو، انواع ساندویچ ماهی، کته سبزی و کته زعفرانی از معروف‌ترین منوی غذایی رستوران ماهی خوب است.

رستوران تبریز مدرن

اگر از اهالی آذربایجان بپرسید کدام رستوران تبریز بهترین کوفته تبریزی را سرو می‌کند، بی‌معطلی از رستوران تبریز مدرن نام می‌برند. این رستوران در محله بازار تبریز قرار دارد و به‌جز کوفته‌تبریزی‌های خیلی خوشمزه و درجه یک، چلوکباب و غذای دریایی هم سرو می‌کند. تبریز مدرن از قدیمی‌ترین رستوران‌های تبریز محسوب می‌شود که از خود خاطرات بسیار نابی برای همه به یادگار گذاشته است.

رستوران یاقوت

اگر شیفته موسیقی‌های سنتی آذربایجانی هستید، یاقوت از بهترین رستوران‌های تبریز است که به لطف داشتن فضایی دنج و نوستالژیک و با پخش موسیقی زنده، روح شما را جلا می‌بخشد. در این رستوران انواع غذاهای محلی ایران و سنتی تبریز با بالاترین کیفیت سرو می‌شود.

کافه رستوران باداس

از رستوران‌های تبریز که موسیقی زنده دارند، کافه رستوران باداس است. بعید به نظر می‌رسد غذای سنتی تبریز دلتان را بزند؛ بااین‌حال، اگر هوس تناول غذایی جدید را کردید، کافه رستوران باداس آغوش خود را با منویی از غذاهای فرنگی به روی شما باز می‌کند.

باداس از بهترین کافه رستوران‌های تبریز در جاده سلامت است که فضایی بسیار شیک و مجلل دارد. غذاهای دریایی، فرنگی، پیتزا، استیک، انواع سالاد، نوشیدنی‌های متنوع، برگر و طیف بی‌شماری از کیک‌های دلچسب منوی غذایی این کافه رستوران را تشکیل می‌دهند.

مجموعه رستوران‌های حاج عیسی

مجموعه رستوران‌های حاج عیسی در تبریز را همه می‌شناسند. این رستوران از کبابی‌های قدیم این شهر است که 3 شعبه مختلف در جاده تبریز دارد. جالب است بدانید که نیمی از رستوران‌های حاج عیسی از فضایی کلاسیک و نیم دیگر آن‌ از فضایی کاملا سنتی برخوردار هستند.

رستوران عالی زعفران

فضای دنج و خلوت رستوران عالی زعفران لحظات خوب و به‌یادماندنی را برایتان به ارمغان می‌آورد. عالی زعفران هم به واسطه داشتن بهترین منوی غذایی در زمره بهترین رستوران تبریز قرار می‌گیرد. این رستوران در محله معروف ولی‌عصر واقع شده است.

سفره خانه سنتی شهریار

سفره‌خانی سنتی شهریار قدیمی‌ترین کافه رستوران این شهر است که به لطف داشتن تخت‌هایی سنتی با فرش‌های خوش‌نقش‌ونگار ایرانی، فضایی فوق‌العاده سنتی و دلنشین پیدا کرده است.

شما می‌توانید بعد از گذراندن یک روز شلوغ در تبریز راهی سفره‌خانه شهریار شوید، روی تخت‌های گرم و نرم آن لم دهید و با نوش‌جان‌کردن بهترین غذاهای محلی این شهر روزتان را حسابی خاطره‌انگیز کنید. شایان ذکر است که سفره خانه سنتی شهریار از فعال‌ترین رستوران‌های تبریز در ماه رمضان هم مسحوب می‌شود.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما در تریپ

شما می‌توانید نه‌فقط برای سفر به تبریز، که برای تمام مسیرهای داخلی و خارجی هوایی، بلیط هواپیمای خود را با قیمتی ارزانتر خریداری کنید! چگونه؟ با ورود به سایت Trip. آژانس هواپیمایی تریپ مرجع مستقیم خرید بلیط ارزان هواپیماست که در عرض 18 سال فعالیت، با برگزاری تور و رزرو هتل خارجی و داخلی، لیست خدمات خود را تکمیل کرده است.

تنها کافی است وارد سایت www.trip.ir شوید، مبدا و مقصد سفر خود را تعیین کنید، تاریخ پرواز را انتخاب کرده و روی گزینه جستجو کلیک کنید. با این کار، نتایج پروازهای موجود در تاریخ موردنظر به همراه قیمت نمایش داده خواهد شد. برای خرید بلیط ارزانتر، می‌توانید فیلتر چارتری را تنظیم کرده و یا از گزینه‌های بالای صفحه، ارزانترین را انتخاب کنید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها