رفتن به محتوا
ثبت شرکت در عمان
کد خبر 641866

ترامپ و تهدید ایران به ویرانی

ساعت 24 - در پی اتهامات مکرر شخصیت‌های سیاسی و اطلاعاتی آمریکا مبنی بر قصد ایران به ترور مقامات ارشد آن کشور و همچنین نفوذ و تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق و کاندید فعلی ریاست جمهوری ایالات متحده مدعی شد که ایران در چند مورد برای ترور او تلاش ناموفق کرده و این کار را ادامه خواهد داد.

او در این مورد ایران را به شدت تهدید کرد و گفت: "اگر من رئیس جمهور بودم، به کشور تهدید کننده – در این مورد ایران – تفهیم می‌کردم که اگر برای آسیب رساندن به این شخص ]ترامپ[ اقدامی کنید، ما بزرگترین شهرهای شما و کل کشور ایران را به خاک و خون می‌کشیم."

این اتهامات و تهدیدات در حالی اتفاق می‌افتد که به قول رسانه‌های منتسب به دشمنان ایران، از جمله روزنامه نیویورک تایمز، و سایر منابع، هیچ گونه مدرکی مبنی بر دخالت ایران در حملات تروریستی علیه ترامپ وجود ندارد.

از طرف دیگر روشن است که این تهدید ترامپ خسارت مالی و جانی علیه غیر نظامیان ایرانی را شامل می‌شود و از نظر قوانین بین المللی محکوم است.

با این وجود رسانه‌های جریان اصلی هیچ اشاره‌ای به این جنبه تهدیدات ترامپ نکرده‌اند و صرفا در باره اتهامات بی اساس به ایران تیتر می زنند و تحلیل و تفسیر می‌کنند. شایان ذکر است که از چندی پیش رسانه‌های غرب به طور گسترده اتهامات فوق را نقل و بازنشر کرده‌اند. به نظر می‌رسد آن‌ها از این کار چند هدف را دنبال می‌کنند:

۱- تاثیر بر افکار عمومی با هدف آماده کردن افکار عمومی برای حملات احتمالی موردی به زیرساخت‌های ایران در صورت بالا گرفتن تنش بین لبنان و اسرائیل و دخالت دادن ایران در جنگ و همراه کردن افکار عمومی و سازمان‌های بین المللی علیه ایران و به دنبال آن تصویب قطعنامه و اعمال تحریم‌های بیشتر بر افراد و سازمان‌های ایرانی.

2- انحراف توجه از جنایات اسرائیل در لبنان و فلسطین رژیم صهیونیستی در سایه سکوت دولت ها و مجامع بین المللی تا اسرائیل با حمایت آمریکا و متحدانش به جنایات و قتل عام غیرنظامیان در لبنان، غزه و دیگر نقاط فلسطین ادامه دهد. مطرح کردن ترور ترامپ و دخالت انتخاباتی تا حد زیادی افکار عمومی را از حوادث فلسطین و لبنان منحرف می‌کند تا اسرائیل و حامیانش بتوانند با کاهش اعتراضات، راحتتر به اهداف ضد بشریشان برسند.

3- بهره‌برداری انتخاباتی ترامپ از حوادث ترور اخیر علیه خود، به این منظور او تلاش دارد از این حوادث حداکثر بهره‌برداری را کند. او با مظلوم نمایی از یک طرف و با دادن وعده‌هایی درباره متوقف کردن جنگ اوکراین و تنش در خاورمیانه و پیشگیری از جنگ جهانی سوم، برای جلب آرا بیشتر تلاش می‌کند.

دیپلماسی ایرانی

قطعات لیفتراک
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها