رفتن به محتوا
کد خبر 641921

چین خواستار «اقدامات فوری برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد

ساعت 24 - همزمان با ادامه حملات هوایی اسرائیل به مواضع حزب‌الله در لبنان، چین خواستار «اقدامات فوری» شورای امنیت سازمان ملل برای کاستن از تنش‌ها در خاورمیانه شد.



:

به گزارش خبرگزاری رویترز، با ادامه یافتن حملات هوایی اسرائیل به لبنان، چین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا «اقدامات فوری» برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه اتخاذ کند.

فو کونگ نماینده دائم چین در سازمان ملل، در جریان نشست روز چهارشنبه شورای امنیت، اظهار داشت که «سازمان ملل برای توقف چرخه خشونت در مناقشه میان اسرائیل و لبنان، باید خواسته‌های روشن و صریح مطرح کند».

بنا به نوشته خبرگزاری رسمی شین‌هوا، فو کونگ همچنین تاکید کرد: «شورای امنیت مسئولیت اصلی حفظ صلح و امنیت بین‌المللی را بر عهده دارد».

نماینده دائم چین در سازمان ملل، در ادامه گفت: «همه طرف‌های درگیر، باید به مسیر راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک بازگردند».

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، نماینده دائم چین در سازمان ملل نسبت به شکننده بودن شرایط بحرانی کنونی در خاورمیانه هشدار داد و تاکید کرد: «هرگونه تعلل منفعلانه، غیرمسئولانه خواهد بود و هرگونه لفاظی مبنی بر تایید ماجراجویی نظامی بیشتر، پیام نادرستی را ارسال می‌کند».

فو کونگ در ادامه گفت: «گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه قبلاً منجر به یک فاجعه انسانی بی‌سابقه شده است؛ غزه به جهنم روی زمین تبدیل شده و بیش از ۱٫۲ میلیون نفر در لبنان آواره شده‌اند».

وزارت امور خارجه چین از تمامی طرف‌ها به‌ویژه اسرائیل خواسته است که فوراً از افزایش تنش‌ها جلوگیری کنند تا اوضاع از کنترل خارج نشود. پکن همچنین اعلام کرده است که با هرگونه نقض حاکمیت لبنان مخالف است.

بنا به نوشته خبرگزاری رویترز، حمله موشکی اخیر ایران به اسرائیل و وعده تل‌آویو مبنی بر انجام حملات تلافی‌جویانه، نگرانی‌ها از وقوع یک درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه را افزایش داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها