رفتن به محتوا
کد خبر 641952

جو بایدن: جنگ تمام‌عیار در خاورمیانه روی نخواهد داد

ساعت 24 - در حالیکه حملات ارتش اسرائیل به مواضع حزب‌الله لبنان همچنان ادامه دارد و تل‌آویو مشغول بررسی گزینه‌های احتمالی خود برای انجام اقدامی تلافی‌جویانه در پاسخ به حمله موشکی اخیر ایران است، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهارات خود درباره بحران خاورمیانه، گفت که قرار نیست جنگی تمام‌عیار در منطقه روی دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه ۳ اکتبر (۱۲ مهر)، در گفتگو با خبرنگاران درباره بحران خاورمیانه، منطقه‌ای که در بحبوحه حملات اسرائیل به غزه و لبنان اکنون با تشدید تنش‌ها میان تل‌آویو و تهران نیز روبرو شده است، تاکید کرد که باور ندارد جنگی تمام‌عیار در خاورمیانه رخ دهد.

جو بایدن در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چقدر اطمینان دارد که می‌توان از پیشرفت جنگ در خاورمیانه جلوگیری کرد، گفت: «چقدر مطمئن هستید که باران نخواهد بارید؟ من اعتقاد دارم که جنگی تمام‌عیار روی نخواهد داد و می‌توان از چنین جنگی اجتناب کرد».

رئیس جمهوری آمریکا با این‌حال تاکید کرد: «باید اقدامات بیشتری برای اطمینان از عدم بروز چنین جنگی صورت گیرد، هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن باقی‌مانده است».

جو بایدن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت واشنگتن نیروهای آمریکایی را برای کمک به اسرائیل اعزام خواهد کرد، گفت: «ما تا اینجا هم به اسرائیل کمک کرده‌ایم، ما از اسرائیل حفاظت خواهیم کرد. »

اظهارات جو بایدن درباره بحران خاورمیانه در حالی مطرح شده است که آتش جنگ اسرائیل با حزب‌الله لبنان با حملات سنگین هوایی و درگیری‌های پراکنده در مناطق مرزی روز به روز شعله‌ور تر می‌شود.

همچنین با تشدید تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو، اسرائیل در حال بررسی‌ گزینه‌های خود برای حمله‌ای تلافی‌جویانه در پاسخ به حمله موشکی گسترده اخیر ایران علیه این کشور است.

جو بایدن اخیراً تاکید کرد که ایالات متحده آمریکا از حمله احتمالی اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمایت نخواهد کرد. همرسانی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها