رفتن به محتوا
کد خبر 641964

تبعات حمله بزرگ به زیرساخت‌های ایران

به اعتقاد اکونومیست، حمله یکباره به زیرساخت‌های هسته‌ای ایران می‌تواند ایران را برای ایجاد بازدارندگی بیشتر در آینده تشویق کند. به علاوه، گرچه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نشان داده است که از حمله عجولانه به سایت‌های هسته‌ای ایران استقبال نمی‌کند

اما نتانیاهو ممکن است امیدوار باشد که دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از رویکرد جنگ طلبانه‌تر حمایت کند. اسرائیل به حمایت بلندمدت هر دو حزب آمریکا نیاز دارد که با توصیه‌های خویشتن‌داری کاهش یافته است.

از منظر نشریه اکونومیست، سرکوب بی‌پایان پس از کشته شدن بیش از 40 هزار نفر در غزه در سال گذشته نسل جدیدی از شبه نظامیان را در این منطقه پرورش خواهد داد. در اسرائیل نیز جنبش شهرک نشینان و سیاست‌های سمی آن، زیربنای اقتصاد را در خطر خواهد انداخت. یک اشغال ابدی، نقض بیشتر حقوق بشر خواهد بود، که جامعه را فرسوده می‌کند و می‌تواند اتحاد آن با آمریکا را تضعیف کند.

اسرائیل شاید گمان کند که با تشدید جنگ در خاورمیانه برتری خواهد داشت؛ اما چالش اصلی تبدیل قدرت نظامی به دستاوردهای استراتژیک پایدار و در نهایت صلح است. بدون آن خون‌ریزی برای سال‌ها ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها