رفتن به محتوا
کد خبر 642028

احتمال استخدام ۱۲ هزار پرستار

ساعت 24 - رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: سازمان نظام پرستاری در کنار وزارت بهداشت است اما انتظار داریم تا روز پرستار سه مساله مهم در حوزه پرستاری حل شود که شامل افزایش اضافه کاری، استخدام پرستاران و اصلاح فرمول بازپرداخت تعرفه‌های پرستاری است.


انتهای پیام/

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان نظام پرستاری، احمد نجاتیان، رئیس کل سازمان نظام پرستاری، گفت: ضرب الاجل نظام پرستاری به دولت و وزارت بهداشت تا ۱۷ آبان روز پرستار است. سازمان نظام پرستاری در کنار وزارت بهداشت است اما انتظار داریم تا روز پرستار سه مساله مهم در حوزه پرستاری حل شود که شامل افزایش اضافه کاری، استخدام پرستاران و اصلاح فرمول بازپرداخت تعرفه‌های پرستاری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با کمیسیون یهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی متذکر شد: کمیته پرستاری در کمیسیون بهداشت مجلس تشکیل شده است. یک جلسه ویژه نیز با کمیسیون بهداشت تشکیل شده است. ضرب الاجل ما به دولت و وزارت بهداشت تا روز پرستار است که در مجلس نیز این موضوع را اعلام کردیم.

نجاتیان ادامه داد: یکی از خواسته‌ها این است که مبلغ اضافه کار باید افزایش باید. در خیلی از استانها پرستارها اعلام کرده‌اند که دیگر در اضافه کاری اجباری حاضر نخواهند شد. فرمولی که درنظر گرفته‌ایم به نحوی است که پرستاران به طور متوسط، ۱۰۰هزار تومان بابت اضافه‌کاری دریافت کنند.

وی با بیان اینکه باید افزایش اضافه کاری‌ها متناسب با شرایط کشور باشد. با توجه به اینکه مبلغ اضافه کار از منابع درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها تامین می‌شود، در نظر گرفتن این فرمول می‌تواند بخش زیادی از مشکل را حل کند.

نجاتیان گفت: خواسته دیگر پرستاران، استخدام است. احتمالا مجوز استخدامی تا یک ماه آینده به وزارت بهداشت داده می‌شود تا حداقل ۱۲هزار پرستار را به بدنه پرستاری اضافه کنیم. این حداقل استخدامی، نسبت پرستار به تخت را ۰.۰۸اضافه می‌کند.

رئیس سازمان نظام پرستاری در بخش دیگری ازصحبتهایش گفت: باید تلاش کنیم ارزش نسبی خدمات پرستاری و بسته‌های خدمتی افزایش یابد. مشکل اصلی ما امروز این است که بازتوزیع شفاف نیست. من دیشب برای یکی از همکاران محاسبه کردم که اگر ۷۰درصد درآمدی که ایجاد کرده را به او پرداخت کنند ۱۶تا ۱۷میلیون تومان بابت تعرفه ۱۴۰۳باید به او پرداخت شود. اگر دو بخش کار مشابه داشته باشند باید درآمد مشابه داشته و از آن استفاده کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری یادآور شد: سازمان نظام پرستاری در کنار پیگیری مطالبات طبق قانون وظایف دیگری نیز دارد که کمتر به آن‌ها توجه شده از جمله اینکه در پذیرش دانشجو و استاندارد دانشجو باید دخالت کند. ما به این موضوع کم توجه بوده‌ایم و نظام پرستاری باید در این حوزه نیز ورود کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها