رفتن به محتوا
کد خبر 642106

استراق سمع دادگاه‌ها؛

هکرها به زیرساخت شرکت‌های مخابراتی آمریکایی نفوذ کردند

ساعت 24- نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی از نفوذ هکرهای چینی به سیستم‌های استراق سمع دادگاه‌های آمریکا خبر داده است.

 رویترز، هکرهای چینی به شبکه‌ای از تهیه کنند گان سرویس پهنای باند در آمریکا نفوذ کردند و به اطلاعاتی از سیستم هایی که دولت فدرال برای استراق سمع مجاز توسط دادگاه استفاده می‌کند، دست یافتند.

به گفته منابع آگاه، «ورایزون»، «AT&T» و «لومن تکنولوژیز» جزو شرکت‌های مخابراتی هستند که هکرها به شبکه‌های آن‌ها نفوذ کرده‌اند. هکرها ماه‌ها به زیرساخت شبکه‌هایی دسترسی داشتند که شرکت ها برای پیروی درخواستهای مجاز و قانونی دسترسی به داده‌های ارتباطی استفاده می‌کردند. همچنین هکرها به دیگر مخازن ترافیک اینترنتی نیز دسترسی داشتند.

وزارت خارجه چین اعلام کرد از حملات سایبری که در گزارش وال استریت ژورنال ذکر شده، آگاهی ندارد اما آمریکا پیش از این روایتی نادرست برای گناهکار جلوه دادن چین ساخته بوده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: در زمانیکه حمله سایبری به یک چالش معمول در تمام کشورهای جهان تبدیل شده، این روش فقط به تلاش‌های جامعه بین المللی برای بررسی کردن چالش‌ها با همکاری و گفتگو با یکدیگر آسیب می زند.

دولت چین پیش از این ادعاهای دولت آمریکا و کشورهای دیگر در خصوص استفاده از هکرها برای نفوذ به سیستم‌های رایانشی خارجی را رد کرده بود.

مهر 

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها