رفتن به محتوا
کد خبر 642135

نرخ بیکاری ۲۵ استان تک رقمی شد

نرخ بیکاری ۲۵ استان تک رقمی شد
ساعت 24 - نرخ بیکاری ۲۵ استان در تابستان امسال تک رقمی بود. کمترین نرخ بیکاری برای استان مرکزی با ۴.۳ درصد و بیشترین نرخ بیکاری برای استان سیستان و بلوچستان با ۱۴درصد است.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیش‌تر در تابستان امسال نشان می‌دهد که ۷.۵ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۲)، ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

در تابستان ۱۴۰۳، به میزان ۴۱.۷ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (تابستان ۱۴۰۲) ۰.۱ افزایش یافته است.

بررسی‌های استانی حاکی از این است که نرخ بیکاری ۲۵ استان تک رقمی شده است.

نرخ بیکاری استان‌ها در تابستان ۱۴۰۳، آذربایجان غربی ۵.۲ و تهران ۵.۳ و خراسان رضوی ۵.۱و مرکزی ۴.۳و همدان ۵.۵ و قزوین ۵.۹و ایلام ۶.۴ و خراسان جنوبی ۶.۱ و سمنان ۶.۲ و آذربایجان شرقی ۷.۵ و بوشهر ۷.۹ و خوزستان ۱۳.۱ و اردبیل ۱۰.۶ و اصفهان ۹.۲ و البرز ۹.۰ و چهارمحال بختیاری ۹.۴ و خراسان شمالی ۶.۸ و خوزستان ۱۳.۱ و زنجان ۶.۵ و سمنان ۶.۲ و سیستان و بلوچستان ۱۴ و فارس ۶.۷ و قم ۱۰.۹ و کرستان ۷.۶ و کرمان ۸.۲ و کرمانشاه ۱۲.۶ و کهگیلویه و بویراحمد ۹.۰ و گلستان ۷.۹ و گیلان ۸.۴ و لرستان ۱۰.۵ و مازندران ۵.۱ و هرمزگان ۸.۷ و یزد ۶.۳ می‌باشد.

کمترین نرخ بیکاری برای استان مرکزی با ۴.۳ درصد و بیشترین نرخ بیکاری برای استان سیستان و بلوچستان با ۱۴ درصد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها