رفتن به محتوا
کد خبر 642166

کل خاورمیانه در خطر فروپاشی کامل

ساعت 24 - یک سال پس از حمله حماس به اسرائیل، جوزپ بورل، نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که امروز کل خاورمیانه در خطر فروپاشی کامل است و جامعه بین المللی ناتوان از مهار چنین خطری به نظر می‌رسد

. نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا سپس گفت که وضعیت خاورمیانه روز به روز بدتر می‌شود و مردمان منطقه بیش از هر زمان در خطرند و در دور بی پایان خشونت و تنفر و انتقام زندانی شده‌اند. بورل در ادامه گفت که هیچ راه‌حل نظامی هرگز نمی‌تواند آینده مردمان فلسطین و اسرائیل را تضمین کند.

در اظهاراتی مشابه، وزیر امور خارجه فرانسه، ژان-نوئل بارو، در جریان سفر رسمی‌اش به اسرائیل در نخستین سالگرد حمله حماس به این کشور گفت که "زور به تنهایی برای تضمین امنیت اسرائیل کافی نیست" و برای آزاد کردن گروگان‌های اسرائیلی از دست حماس و بازگرداندن شهروندان اسرائیل به خانه‌هایشان در شمال این کشور و بالاخره پس از یک سال جنگ، اکنون زمان دیپلماسی فرا رسیده است.

وزیر امور خارجه فرانسه گفت که خشونت در لبنان این کشور بسیار ضعیف شده را در آشوبی پایدار فروبرده و این آشوب بیش از هر زمان امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند. وزیر امور خارجه فرانسه سپس تاکید کرد که حزب الله مسئولیت سنگینی در فرو بردن لبنان در این آشوب، در این جنگی که مردم لبنان نخواسته‌اند، دارد. ژان-نوئل بارو سپس بار دیگر بر تعهد خدشه ناپذیر فرانسه در دفاع از امنیت اسرائیل تاکید کرد. در این حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، امروز گفت که دولت او سرگرم تغییر واقعیت امنیت خاورمیانه است تا هفتم اکتبر دیگری تکرار نشود.  

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها