رفتن به محتوا
کد خبر 642333

معرفی محبوب ترین شهرهای شمال کشور

شهرهای شمالی بهترین مقصد برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت محسوب می‌شوند که محبوب ترین آن‌ها شامل رامسر، لاهیجان، چالوس، رشت، نور و بندر ترکمن می‌شود.

در صورتی که قصد دارید در زمان تعطیلات به ویژه عید به این شهرها سفر کنید، بهتر است از پیش بهترین هتل‌‌های شمال را رزرو نمایید. هر یک از این شهرهای شمالی جاذبه‌های توریستی و تاریخی منحصر به فرد خود را داشته و این شهرها در فاصله نزدیکی به یکدیگر قرار گرفته‌اند.

رامسر

لاهیجان؛ جلوه‌ای از بهشت

لاهیجان یکی از شهرهای شمالی بوده که شما با سفر به این شهر می‌توانید چشم‌اندازی بهشتی را مشاهده کنید. این شهر به خصوص در فصول بهار و تابستان گزینه ایده‌آلی برای عاشقان شمال و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. لاهیجان به شهر بهار نارنج و چای خوش‌عطر شناخته می‌شود و شما در این شهر می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و توریستی آن لذت ببرید. مسجد اکبریه در واقع یک عمارت‌ تاریخی بوده که در لیست میراث ارزشمند و مهم ایران جای دارد و شما می‌توانید روی آن سنگ‌نوشته مرمری را مشاهده کنید.

تالاب سوستان از دیگر جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شود که اگر در فصل زمستان و پاییز به این مکان بروید، با آب شیرین آن مواجه خواهید شد. سایر مکان‌های تاریخی و طبیعی این شهر شامل موارد دیگری همچون موزه تاریخ چای، استخر لاهیجان، تله کابین لاهیجان، پل خشتی لاهیجان، مسجد جامع، حمام گلشن، بقعه تاریخی شیخ زاهد، کوه و آبشار شیطان کوه می‌شوند. شما می‌توانید در بهترین هتل‌های شمال چند روزی اقامت داشته باشید و از این جاذبه‌ها دیدن کنید.

رامسر؛ بهترین شهر شمالی برای سفر

رامسر را می‌توان زیباترین شهر شمالی ایران دانست. این شهر سلیقه‌های متفاوت را پوشش می‌دهد و شما در رامسر می‌توانید به مراکز خرید عالی، رستوران‌های محلی خوب، ویلاها و اقامتگاه‌های مناسب، آثار باستانی و دیدنی‌های توریستی، مکان‌های مناسب تفریح همچون تله کابین و… سر بزنید. شما با سفر به رامسر به ساحل دریای خزر نیز دسترسی دارید و از طرف دیگر می‌توانید چشم‌اندازهای زیبا به همراه جنگل‌های انبوه را مشاهده کنید. بهترین هتل‌های رامسر شامل هتل آزادی رامسر، هتل کیمیا، هتل اسپیناس، هتل بام سبز و... می‌شوند.

مناسب‌ترین زمان برای سفر به شهر رامسر و اقامت در هتل رامسر را می‌توان فصل بهار دانست. به صورت دقیق‌تر، اوایل بهار تا اواخر تیر بهترین بازه زمانی برای سفر به این شهر محسوب می‌شود. در این فصول هوا دلچسب و لذت‌بخش بوده و شما می‌توانید به شهرها و روستای اطراف آن نیز سفر کنید. جاذبه‌های توریستی این شهر شامل روستای جواهرده، جنگل دالخانی، کاخ موزه رامسر، موزه مردم شناسی، آبگرم سادات محله، تله کابین رامسر، پارک جنگلی صفارود، ییلاق گرسماسر و... می‌شوند.

چالوس

چالوس؛ بهترین لوکیشن برای عکاسی

شهر چالوس به جاده‌های زیبایش شناخته می‌شود و شما در طول مسیر درختان انبوه و مناظر زیبایی مشاهده خواهید کرد. این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردان و عکاسان بوده و شما در جاده آن می‌‌توانید چشم‌انداز زیبایی از رشته‌کوه‌های البرز را مشاهده کنید. با اقامت در بهترین هتل چالوس می‌توانید به دیگر شهرهای زیبای شمالی همچون نور، نوشهر، تنکابن و عباس آباد دسترسی داشته باشید. بهترین هتل‌های ساحلی چالوس شامل هتل پارسیان خزر، کوشال و نارین می‌شوند.

آثار باستانی چالوس نشان از انسان‌هایی دارد که دو هزار سال پیش از میلاد مسیح در این شهر سکونت داشتند. شهر چالوس دارای آب و هوای معتدل و مرطوب بوده و شما در طول سفرتان در این شهر می‌توانید به جاذبه‌های تاریخی همچون دریاچه سد دریوک، مرداب کندوچال، شهرک توریستی نمک‌آبرود، ساحل رادیو دریا، بوستان فین، کاخ چایخوران، آبشار اکاپل، آبشار سواسره و... سر بزنید.

نور؛ شهر ییلاقی با طبیعتی زیبا

با سفر به شهر نور می‌توانید از سه جاذبه طبیعی جنگل، دریا و کوه به صورت یکجا دیدن کنید. یکی از دلایل سفر به این شهر را می‌توان سر زدن به مناطق ییلاقی این شهر دانست. شما در فاصله ۱۵ کیلومتری این شهر می‌توانید به چمستان سر بزنید. پس از اینکه جاده‌های سرسبز و پر از درخت چمستان را پیمودید، با دریاچه‌ای مواجه خواهید شد که اطراف آن با جنگل احاطه شده و این دریاچه، الیمالات نام دارد. با اقامت در بهترین هتل‌‌های شمال می‌توانید از جاذبه‌های طبیعی شهر مور دیدن کنید. آبگرم لاویج به عنوان بهترین و پاک‌ترین آب‌گرم‌های شمال ایران شناخته می‌شود که در میان دره‌های جنگلی کوه البرز واقع شده است. حتماً تاکنون نام عسل لاویج را شنیده‌اید که پس از کندوان می‌توان آن را بهترین روستا جهت خرید عسل دانست.

رشت؛ شهر زیبای شمالی

رشت از جمله اصلی‌ترین مقاصد گردشگری افرادی بوده که به شمال سفر می‌کنند. جاذبه‌های دیدنی این شهر شامل دریاچه سقالکسار، پارک جنگلی سراوان و تالاب عینک می‌شوند. در صورتی که به جاذبه تاریخی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به موزه و خانه میرزا کوچک خان، موزه میراث روستایی گیلان، کاروانسرای عباسی، موزه باستان‌شناسی و خانه ابریشمی سر بزنید. مناسب‌ترین زمان سفر و رزرو هتل رشت را می‌توان بهار در ماه اردیبهشت و پاییز در ماه‌های مهر و اوایل آبان دانست. بهترین هتل‌‌های شمال که در رشت قرار دارند شامل هتل کادوس، هتل شبستان رشت، هتل پامچال رشت و اقامتگاه بومگردی تلارخانه بردبار رشت می‌شوند.

بندر ترکمن؛ گل سرسبد شهرهای شمالی

در فاصله ۴۰ کیلومتری گرگان شهری به نام بندر ترکمن دیده می‌شود که به صنایع دستی، هوای معتدل، اسب و روسری در ایران شناخته می‌شود. فک دریای خزر تنها در بندر ترکمن قابل مشاهده است. شما هنگام گشت و گذار در شهر می‌توانید یک سبک قالی‌بافی ویژه را مشاهده کنید که روی آن، طرح‌های زیبایی از اسب و فک دیده می‌شود. جزیره آشوراده به عنوان شناخته‌شده‌ترین مکان‌ این بندر بوده که در فراهم کردن چهل درصد خاویار ایران نقش دارد. شما می‌توانید سوغاتی‌های این شهر همچون فرش و پشتی ترکمنی، روسری‌های زنانه، سوزن‌دوزی، محصولات نمدی و لباس‌های ترکمنی را تهیه کنید.

بندر ترکن

سخن پایانی

شهرهای شمالی بسیار متنوع بوده و شما به هنگام سفر به این شهرها می‌‌توانید به جاذبه‌های گردشگری و خدمات رفاهی زیادی دسترسی داشته باشید. طبیعت شهرهای محبوب شمالی همچون رامسر، لاهیجان، چالوس، رشت، نور و بندر ترکمن گزینه خوبی برای عکاسی به حساب می‌آیند و شما در این شهرها علاوه‌بر لذت بردن از طبیعت، می‌توانید تفریحات زیادی همچون پیک نیک، تفریحات آبی، قایق‌سواری، کارتینگ، تله‌کابین و... را تجربه کنید. برای تجربه رفاه و داشتن اقامتی به یادماندنی، بهتر است که از پیش یکی از بهترین هتل‌های شمال را رزرو نمایید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها