رفتن به محتوا
کد خبر 642505

مهدی نصیری و حمایت از حمله خارجی

ساعت 24 - روزهای گذشته ویدئویی از مهدی نصیری سردبیر سابق روزنامه کیهان در مناطره با قیس قریشی در فضای مجازی وایرال شد که با این کلیدواژه که "برگردید" خواستار تسلیم مسئولان در برابر آمریکا شده و می‌گوید اگر شما تسلیم شوید و اعلام کنید می‌خواهیم نرمال باشیم با شما کاری ندارند!

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی نصیری این ایام مانند دهه 70 روزهای پرکاری را می‌گذراند؛ البته پرکاری وی بیشتر پرحرفی است و پای ثابت رسانه‌های خارجی است تا نظرات جدید و البته شاذ خود را ابراز کند.

اگرچه ورژن جدید مهدی نصیری و مواضع او هیچ شباهتی به نصیری دهه هفتاد ندارد اما بن مایه همه نظرات او در این سالها از ریشه مشترکی برخوردار بوده و آن هم اردیکالیسم و افراط گرایی است.

نصیری در گذشته هم مواضع رادیکالی داشت؛ چه در مواجهه با عدالتخواهی و نحوه کنش‌های عدالت طلبانه او که بیشتر مبتنی بر افشاگری پیش از تحقیق بود و چه در مواجهه با رابطه با آمریکا و یا مسائلی همچون حجاب و.... نقل قول‌های متعددی از مواضع افراطی نصیری در دوران سکانداری روزنامه کیهان و یا هفته نامه صبح در دهه 70 از زبان همکاران وی وجود دارد. برای مثال مخالفت با چاپ تصویر بی حجاب ماری کوری در روزنامه کیهان(به نقل از تقی دژاکام)، حمله به عباس کیارستمی به دلیل روبوسی با مجری زن در جشنواره کن(به نقل از عزت الله ضرغامی)، حمله به عطاءالله مهاجرانی به دلیل نگارش مقاله‌ای تحت عنوان مذاکره مستقیم با آمریکا که منجر به دلجویی مقام معظم رهبری از مهاجرانی شد(به نقل از مهاجرانی) و... مواردی از این دست رویه‌های افراطی اوست که مثال‌های آن فراوان است اما اکنون نه تنها چرخش 180 درجه‌ای دارد بلکه این چرخش خروج از مدار عقلانیت است.

در حقیقت اگر نصیری تلاش میکرد تا در دوره جدید زندگی خود، چهره جدید و معتدل و حتی منتقد اما با حفظ اصول ارزشی و انقلابی از خود بسازد، چه بسا مورد قبول بود و حتی می‌توانست مورد استفاده نسل جوان باشد اما چهره جدیدی که او از خویش ساخته نه تنها در تناقض با گذشته است بلکه در همین تناقض با خویش نیز سیر قهقرایی را پیموده و مواضع وی علاوه بر رادیکال بودن، متوهمانه و خلاف عقل و منطق است.

در روزهای گذشته ویدئویی از وی در مناطره با قیس قریشی در فضای مجازی وایرال شد که با این کلیدواژه که "برگردید" خواستار تسلیم مسئولان در برابر آمریکا شده و می‌گوید اگر شما تسلیم شوید و اعلام کنید می‌خواهیم نرمال باشیم با شما کاری ندارند! هرچند جواب‌های کارشناس برنامه در حد کفایت بی مایگی اظهارات نصیری را برملا کرد اما وی در مسابقه رادیکال بودن، تلاش دارد از سایر ضدانقلاب جلو بزند و به تازگی در گفت وگو با بی بی سی فارسی مدعی شده که مهم ترین خطر برای ایران، حاکمیت جمهوری اسلامی است و با مثال مدل حمله آمریکا به عراق که بخشی از اپوزیسیون صدام از این حمله حمایت کردند، اپوزیسیون جمهوری اسلامی هم از اسرائیل بخواهد که در صورت حمله به ایران به مردم آسیبی نزند!

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها