رفتن به محتوا
کد خبر 642510

چگونه روابط آسیب‌دیده را ترمیم کنیم؟

ساعت 24- منصوره نصرتی کردکندی -هرگز برای شروع دوباره دیر نیست، همه ما اشتباه می‌کنیم و گاهی اوقات روابط‌مان آسیب می‌بیند اما خبر خوب این است که توانایی ترمیم در حافظه ما وجود دارد. در این متن به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید با استفاده از قدرت کلمات و تغییر نگرش روابط خود با فرزندان را بهبود بخشید و به آن‌ها یاد دهید که چگونه با اشتباهات روبه‌رو شوند و از آن‌ها درس بگیرند.

ترمیم یکی از کلمات مورد علاقه من در فرزندپروری است. دلیلش این است که ما هر چقدر روی خودمان کار کنیم و روش‌های جدید یاد بگیریم، باز هم ممکن است همه چیز را درست انجام ندهیم. این طبیعیه. من همیشه به والدین می‌گویم هدف اصلی این است که والدین باید به اشتباهات خود اعتراف و تلاش کنند روابط خود را با فرزندانشان ترمیم کنند. این کار با بازسازی رابطه با فرزندان و نشان دادن اینکه به احساسات آن‌ها اهمیت می‌دهیم انجام می‌شود.

هرگز برای شروع دوباره دیر نیست. توانایی تغییر شکل حافظه در بدن بسیار شگفت‌آور است و همین توانایی حافظه همیشه این انگیزه را به من می‌دهد که با فرزندان خود به‌سازی کنم. افکار خود را با فرزندتان در میان بگذارید و به او بگویید متاسف هستید، (دوباره از آنچه اتفاق افتاده و به یاد دارید برای فرزند خود بگویید، تا کودک شما بداند آنچه اتفاق افتاده فقط در ذهن او نبوده) و بعد به کودک بگویید آرزو داشتید در آن هنگام به‌گونه‌ای دیگر رفتار می‌کردید. به او بگویید از آن پس در حال حاضر و در آینده تصمیم گرفتید متفاوت عمل کنید. به جای اینکه به فرزندتان تلقین کنید که آن‌ها شما را تحریک کردند که واکنش خاصی از خود نشان دهید مهم است که نقش خودتان را در موضوع برعهده بگیرید (به فرزندتان بگویید ذهن من درگیر احساسات شدید و طاقت‌فرسایی بود که با صدایی بلند فریاد زد. اینها احساسات من بودند و وظیفه من است که بتوانم احساساتم را بهتر مدیریت کنم. به کودک بگویید: هرگز تقصیر شما نیست که من فریاد می‌زنم و نیز اصلا وظیفه شما نیست که به این موضوع فکر کنی که چطور من می‌توانم آرام‌تر باشم. دوستت دارم) به یاد داشته باشید به عنوان والدین شما نقش الگو را برای فرزندتان دارید. وقتی کودک ببیند که شما سعی می‌کنید بهتر عمل کنید یاد می‌گیرد وقتی او به‌گونه‌ای عمل کرده که شرمسار است و به کارش افتخار نمی‌کند هم مانند شما عمل می‌کند و از کشمکش خود درس می‌گیرد و مسوولیت آن را به عهده می‌گیرد.

مرمت کردن یا به‌سازی می‌تواند 10دقیقه پس از عصبانیت اتفاق بیفتد یا پس از 10 روز یا 10سال رخ بدهد. هرگز به قدرت ترمیم یا به‌سازی شک نکنید – همانطور که همه ما می‌دانیم داشتن روابط محکم به دلیل نبود ناسازگاری نیست بلکه روابط محکم به این دلیل است که افراد پس از اختلافات توانایی ارتباط دوباره و نیز پس از سوء‌تفاهم توانایی درک دوباره را دارند.

هم اکنون به خود یادآوری کنید: والدین خوب همیشه درست عمل نمی‌کنند. والدین خوب همیشه ترمیم – به‌سازی می‌کنند. به تازگی یکی از والدین به من پیام داد: اکنون من حتی با کودک 9ماهه خود ترمیم انجام می‌دهم… ممکن است که کودکم همه کلمات را درک نکند اما شما به من یاد دادید که کودک قصد و نیت من و ارتباط دوباره مرا احساس خواهد کرد. اخیرا به پسرم گفتم «تو گریه می‌کردی و ما نمی‌دانستیم چرا گریه می‌کنی. ببخشید فریاد زدم. می‌دانم فریادم ترسناک بود. من اینجا هستم و دوست دارم و این پیامی از مادر دیگر است: من برای همه این سال‌ها که دخترم را تنبیه کردم و زمان را از دست دادم احساس گناه می‌کنم. همیشه تصور می‌کردم که دیگر خیلی دیر شده و من روح و روان فرزندانم را برای همیشه بهم ریختم. اما امروز به دختر هشت‌ساله‌ام گفتم که درباره نیازهایی که کودکان دارند بیشتر آموخته‌ام و ‌ای‌کاش لحظاتی که بیشتر نیاز به من داشتی را هدر نمی‌دادم. ملایمت را در او دیدم. ما همدیگر را در آغوش گرفتیم.

وقتی در حال ترمیم موضوع بزرگ یا ساده هستید در هر دو حال فرزندان شما این ترمیم و بازسازی را در بدن خود احساس خواهند کرد و لحظه‌ای که شما توضیح می‌دهید و ارتباط برقرار می‌کنید در واقع حافظه اولیه و گیج‌کننده کودک کم می‌شود. ترمیم بزرگ–ترمیم کوچک همه مهم هستند. هر ذره‌ای ترمیم مهم است. منبع/ کتاب باطن خوب

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها