رفتن به محتوا
کد خبر 642597

دولت درحال طراحی نهایی جداول احکام بازنشستگان است

ساعت 24 - تعیین تکلیف احکام بازنشستگان پس از تکلیف مجلس به دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از ابتدای سال معطل مانده و بازنشستگان دولت نسبت به این امر معترض‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری یکی از مطالبات پر سابقه و دیرین بازنشستگان این صندوق و کارمندان بازنشسته دولت بوده است. در این زمینه بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش و بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی که دریافتی کمتری به نسبت سایر وزارتخانه‌ها دارند، مطالبه‌گری بیشتری دارند.
با وجود اینکه مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال با در نظر گرفتن منابع لازم، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را به دولت تکلیف کرده بود، اما همچنان صندوق کشوری و سازمان برنامه و بودجه، گنجاندن مبالغ ناشی از اجرای این طرح را در احکام صادره حقوق مستمری این بازنشستگان لحاظ نکرده است.

البته شایعاتی نیز در مورد مشکل تامین مالی منابع اجرای همسان‌سازی از سوی کارکنان صندوق کشوری مطرح شده و با این استدلال که «صندوق کشوری خود همسو با بازنشستگان است و در واقع از مبالغ معین شده سازمان برنامه استفاده می‌کند» مشکل را از طرف تخصیص منابع دولتی معرفی کردند. اما برخی دیگر از منابع؛ همزمان مشکل منابع مالی اجرای طرح را حل شده ارزیابی کرده و مشکل را در بخش اداری کار و تعیین تکلیف محاسبات آن برای بازنشستگان مختلف معرفی کردند.



بزودی اتفاقاتی می‌افتد…

باوجود نارضایتی بازنشستگان کشوری و تماس‌های مکرر آن‌ها پیرامون سرنوشت احکام همسان‌سازی شده و وعده‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه، برخی منابع آگاه در صندوق بازنشستگان کشوری، از پیشرفت در روند اجرای همسان‌سازی و گنجاندن مبالغ افزایش یافته در پایان مهرماه خبر می‌دهند.

یک منبع آگاه صندوق کشوری در این رابطه اظهار کرد: صندوق در سمت بازنشسته قرار دارد و در مذاکرات طرف بازنشستگان خود را می‌گیرد. در رابطه با اجرای همسان‌سازی نیز مشکل تامین منابع وجود ندارد و این موضوع شایعه است، بلکه مسئله و چالش در روند اجراست.

وی ادامه داد: این تصور در برخی بازنشستگان اشتباه است که قرار است با همسان‌سازی ۳ یا ۴ میلیون به حقوق همه بازنشستگان اضافه شود، بلکه اجرای این طرح فرمول خاصی دارد که برای همه بازنشستگان متفاوت است و مبالغ گمانه زنی شده صحت ندارد و قرار نیست تغییراتی در این سطح روی حقوق رخ دهد.

این منبع آگاه تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی در تعاملی که با صندوق کشوری داشتند، اظهار کردند که در حال طراحی نهایی جداول واریزی مبالغ محاسبه شده افزایش در احکام از طریق همسان‌سازی هستند و این روند کار زمان‌بری است و انشاالله بزودی شاهد اجرای این طرح و گنجانده شدن همسان‌سازی در احکام خواهیم بود. توصیه‌ای که می‌توان کرد این است که بازنشستگان آرامش خود را حفظ کرده منتظر اخبار در حوزه همسان‌سازی باشند زیرا همسان‌سازی یک تکلیف قانونی است و حتما انجام می‌پذیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها